Kanker en ME/CVS

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Kanker en ME/CVS

Bericht door vlindertie »

Hallo Allemaal,

In de verslagen over het XMRV-virus wordt vaak gesproken over een relatie tussen dat virus en bepaalde vormen van kanker ( leukemie en prostaatkanker ). Naast erfelijkheid is kanker ook afhankelijk en gevoelig voor bepaalde eetpatronen en stress e.d. Het laatste dat ik van de week las is dat er ook een relatie wordt vermoed met borstkanker, omdat veel vrouwen worden getroffen door ME/CVS.

Mijn vraag is nu aan jullie;
bij wie van jullie is kanker een veelvoorkomende ziekte in de familie?
Zou hier een verband kunnen liggen?

Mijn eigen situatie;
Oma + haar broers en zusters van moeders kant, moeder, ooms en tantes van moederskant, nichten van moederskant, oma van vaderskant, vader en ikzelf het voorstadium van baarmoederhalskanker. Verder een groot aantal variaties aanwezig zoals borstkanker, maagkanker, darmkanker, leukemie, huidkanker.

Groeten,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bij mij in de familie niet zoveel.
Mijn papa heeft wel rond zijn 60ste prostaatkanker gehad.
Gezwel verwijderd en geen nabehandelingen moeten hebben.
Is dus echt genezen verklaard.
Kan ik ergens meer uitleg vinden over het verband met me/cvs ?

Sterkte hoor vlindertje ! Begrijpelijk dat jij met vragen zit !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heb zelf voorloper van baarmoederhalskanker gehad vlak voor ik ziek werd.
Zus van vader overleden aan borstkanker.

Vriendin heeft serieuze baarmoederhalskanker gehad na enkele jaren ME/CVS.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Bij mij in de fam komt ook veel kanker voor.....
De fam aan mijn moeders kant heel veel darmkanker/soorten leukemie/onbekende bloedziekte/maagkanker.
Ik moet wel hierbij vermelden dat er al meerdere mensen in de fam zijn overleden en dat er altijd veel in de agrarische sector is gewerkt met veel gif/bestrijdingsmiddelen...

Bij mijn vader is fam komen borstkanker,alvleesklierkanker voor en die zijn ook overleden.....vorig jaar nog een tante aan borstkanker overleden die was rond de 50

Ik sprak toevallig laatst iemand die werkt op de oncologie poli bij ons in het ziekenhuis en die gaf aan dat je echt wel kon zien waar welke kankersoorten vandaan kunnen komen bv mensen die veel in de bouw of landbouw hebben gewerkt of mensen die met asbest in aanraking zijn geweest en dat in bepaalde gebieden in Nederland sommige kanker soorten veel voorkomen......

Ik ben best een beetje bang voor de toekomst en de link ME en kanker maar ik leef wel met de dag en kijk wel wat de toekomst brengen gaat dat kan je niet voorspellen :wink:
Ik hou wel alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten .....
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Bedankt alvast voor deze reacties. Ik ben erg benieuwd wat wij hier als leden zelf uit kunnen halen. Ik zit in een traject sinds mijn 30e (nu 34) waarbij elk jaar in ieder geval mijn borsten helemaal worden gecontroleerd door lichamelijk onderzoek en een mri of mammografie. Vandaag heb ik het weer gehad en maandag krijg ik de uitslag. Ik zal daar het ME/CVS ook naar voren gooien ( pas dit jaar de diagnose gehad vandaar ). Wie weet doen ze er iets mee??? Ik laat t maandag wel effe weten.

Liefs,
Vlindertie

PS; ik was nog een aantal gevallen in mijn directe familieband vergeten ook. Maar het beeld is zo al heftig genoeg dacht ik.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik vind het moeilijk om een verband met kanker te zien.
Want is er een familie waar niet meervuldig kanker voorkomt?
Volgens mij in alle families.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Sterre,
Hai. Het eerste voorbeeld zie je hierboven. Bij de meeste van mijn vrienden komt het helemaal niet zo veelvuldig voor. Ik ben niet op zoek naar een verband, alleen nieuwsgierig ernaar of je er idd vatbaarder voor bent als je ME/CVS hebt of andersom.
Ik hoop zo veel mogelijk info te verzamelen en misschien dat iemand ons dan wel eens serieus neemt in de erkenning?

Liefs,

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

http://www.hetalternatief.org/Nijs%20Ka ... %20620.htm

Onderzoek met immunologische en andere overeenkomsten tussen kanker en ME/cvs
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Merci Beaucoop!!!!!!
Zal het maandag eens uitgeprint meenemen naar de oncologisch verpleegkundige.

Ik ben zo blij met jullie moderators, oprichters en een ieder die eraan bijdraagt meer en meer te weten te komen. Heel veel dank. Een buiging ( maar niet te diep anders ga ik spugen van de misselijkheid en duizeligheid haha) voor jullie allemaal.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Nee, nauwelijks kanker in de familie.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Nee, nauwelijks kanker in de familie, wel MS en "zwaar" autisme.

Kankerpatienten hebben vaker geheugenproblemen..zie link...
http://www.nu.nl/gezondheid/2348208/kan ... lemen.html
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
nikyta
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2010, 12:13
Locatie: brugge

Bericht door nikyta »

hallo
bij mij ook niet echt veel kanker in de familie
maar weet je ik ben zo radeloos en moe en kan niet meer eten dat ik nog liever zou hebben dat ze zeggen je hebt kanker dat ik weet wat ik heb hoe zwaar en lelijk dat ook is dat ik dat hier zeg ik weet het maar ik ben moedeloos geworden na 10 jaar
sorry
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Volgens mij heeft het vooral te maken met het feit dat ons immuunsysteem niet meer goed werkt, waardoor kankercellen zich sneller kunnen ontwikkelen. Goed laten opvolgen is dus zeker van belang.
DML heeft mij daar ook nogmaals attent op gemaakt.

Bij ons zit darmkanker in de familie en heb zelf voorstadium van baarmoederhalskanker gehad, net voor ik ziek werd.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

maar weet je ik ben zo radeloos en moe en kan niet meer eten dat ik nog liever zou hebben dat ze zeggen je hebt kanker dat ik weet wat ik heb hoe zwaar en lelijk dat ook is dat ik dat hier zeg ik weet het maar ik ben moedeloos geworden na 10 jaar
sorry
Na 8 jaar heb ik hetzelfde gevoel en niet alleen omdat de bladeren van de bomen vallen; ik ben echt niet depressief. Mensen zijn blijkbaar niet in staat om een beetje met je mee te leven, een kaartje te sturen of even langs te komen met of zonder een bloemetje, in tegenstelling tot mensen met K.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Esther, had je die artikelen nog ergens opgetrommeld?
Misschien staat het al wel ergens maar ik weet niet waar :? .
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie