lekkende darmen

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lovesea,


Ik heb mes stekende (zenuw?)pijnen in mijn hoofd, geheugen als een zeef, angst en paniekklachten en evenwichtsstoornissen.
Waarschijnlijk vergeet ik nu nog iets.

Lekkende darmen en chronisch ontstoken slijmvliezen heb ik ook.

Groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding

Detoxification by John Bergman

Learn how to detoxify your body from medications and vaccinations; as well as the harm done from blood pressure medications and medical techniques!

The health care system is literally 'disease management' it is literally helping the problem to stay under control as a problem with out making any real health changes.

Your body kills a billion cells a day, and builds a billion cells a day-
if you kill more cells than you build than you have disease or death.

When is high blood pressure a problem?
How is high blood pressure measured?

Kijk hier
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bella, als je een gezonde faecestransplantatie krijgt, is het effect na plm 6 weken weer terug bij af. Denk je dat dit met darmreiniging anders is (zonder verdere med's)?
Life smells...
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Klei bevat vele mineralen en deze zorgen voor een optimaal herstel van de darmflora. Tevens werkt klei op de vermeerdering van de rode bloedlichaampjes, waardoor het hemoglobine beter zuurstof kan binden en het afgeven waar het nodig is. Onder andere de vele enzymen die klei bevat zijn hier verantwoordelijk voor en ook voor het beter opnemen van vitaminen en mineralen uit het voedsel via de darmwand.
Maar de grote kracht van groene klei is: reiniging.

In tegenstelling tot chemische antibiotica die de microben vernietigen maar ook de goede cellen aantast, neemt kleiaarde de toxinen en bacteriën weg, hernieuwt en herstelt de cellen, zelfs bij oudere en minder gezonde mensen.

Lees verder Bron: Shiatsu-Guasha
In recent medical studies, it has been estimated that 85% of the North American adult population has at least one form of parasite living in their bodies. Some authorities feel that this figure may be as high as 95%.

"Geophagy (inwendig klei gebruik, note Bella) can be a source of nutrients. Its primary way of enhancing nutritional status appears to be, however, to counter dietary toxins and, secondarily, the effects of gastrointestinal parasites" (Johns and Duquette 1991).

Lees verder Bron: AboutClay
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Hoi Bella,
Entamoeba histolytica

Deze eencellige parasiet komt voor in de menselijke darmen. Een infectie veroorzaakt amoebiasis.

Eén van de voornaamste kenmerken van de Entamoeba histolytica is het doden van rode bloedcellen (erytrocyten). De actieve voedende toestand van deze entamoeba heet ook wel amoebische trofozoiet. Je vindt meestal geen pathogenen in de ontlasting, behalve bij verhoogde peristaltiek.

Entamoeba histolytica kan symptomatisch zijn (4-10% ontwikkelt de ziekte binnen een jaar) en asymptomatisch. De Entamoeba histolytica kan door middel van proteasen het weefsel kapotmaken, alsook erytrocyten opeten. Dit veroorzaakt bloedingen, is een belangrijk symptoom van infectie met entamoebe histolytica, en geeft bloed en slijm bij de ontlasting.

Lees verder Bron: Wikipedia
bellatordelux schreef:Buiten het feit dat Entamoeba histolytica asymptomatisch in ons lijf aanwezig kan zijn, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen of het deze parasiet is waar jij nog steeds last van hebt.
Ik heb pas na het oplopen van deze parasiet in de Dom.Republiek in 2002 klachten gekregen aan mijn darmen. Bij een echo in 2013 is er littekenweefsel gevonden aan mijn dikke darm. Deze werd ook gelinkt aan een darminfectie. 1+1=2 , kan nog tellen blijkbaar ;). Lijkt mij dat dit van relevantie is met de E.Histolytica in 2003
B. Schadelijke dikke darmparasieten
Dientamoeba fragilis
Blastocystis hominis
Entamoeba histolytica
Bron: http://www.darmparasieten.nl/artikelen/parasieten.html

Vorig jaar met de andere reeks aan onderzoeken bij Dr.incognito ;) had hij de PCR los gelaten op een reeks met belangrijke schadelijke dikke- en dunne darm bacteriën/parasieten.

Enkele bekende wist ik snel te vinden op internet ,waaronder de E.Histolytica. Maar ik vond ook een paar op het lijstje waar ik wat langer mee bezig was om te ontrafelen (lees onbekende bacteriën/parasieten bij de gemiddelde Nederlander. Zo kwam ik er een paar tegen die relevant zijn bij cholera en het Rotavirus. Niet de minst schadelijke dus. Geen idee waarom ik daar ook op getest was, maar zal met de reizen buiten Europa te maken hebben gehad.

Uiteraard was de uitslag bij allemaal negatief ;). Verrassend? Niet echt.

Omdat ook de PCR methode niet 100% uitsluitsel geeft, ik sinds die opgelopen darminfectie in de tropen met de E.Histolytica darmproblemen heb, er littekenweefsel aan de darm is gevonden en ik inmiddels oplopende aantallen aan diverse voedselintoleranties heb, is volgens mijn gevoel de uitslag ook niet echt te vertrouwen.

Ik had de onderstaande vorm en heb bij het nalopen van mijn medische dossier gelezen dat ik tot eind oktober aan de diarree was met buikpijn enz. en >10 kg gewichtsafname
Amoebendysenterie
Amoebendysenterie is een ernstige vorm van amoebiasis waarbij bloed en slijm wordt gezien bij de ontlasting, hevige buikpijn en soms koorts.
Bron: http://www.parasitologie.nl/index.php?id=91
Amoebendysenterie
Amoebendysenterie is een langdurige ziekte zonder of met weinig koorts. Ze begint met vage buikklachten die geleidelijk toenemen waarbij de patiënt na enige tijd een aantal malen per dag, vaak 3 tot 5 keer, brijachtige ontlasting met bloed en slijm produceert en soms tot 10 maal per dag en nacht wat bloederig slijm. Heftige, plotselinge waterdunne diarree zonder bloed, al dan niet met koorts, wijst dus niet op amoebendysenterie.
Bron: http://www.tropencentrum.nl/reizigersbu ... 4&Mnu=3000

:!: In een aantal gevallen worden de invasieve trophozoieten vanuit de darm door de bloedbaan naar andere organen getransporteerd, veelal is dit de lever, maar ook amoebenabcessen in long en hersenen zijn beschreven.


De behandeling is bij mij niet goed gegaan!

In de privé kliniek op de Dom.Republiek met gelukkig een Nederlandstalige verpleegster werd de parasiet gevonden en kreeg ik 2 tabletten mee. Geen idee welk type AB. Inmiddels weet ik dat de behandeling die er voor staat niet toegepast is bij mij.
Behandeling
Het amoebenabces van de lever kan goed en effectief worden behandeld met geneesmiddelen (tinidazol (Fasigyn®) of metronidazol (Flagyl®), 2 gram in één dosis, eenmaal per dag, gedurende 5 dagen, gevolgd door een kuur met clioquinol of paromomycine, beide 10 dagen)
Bron: http://www.tropencentrum.nl/reizigersbu ... 4&Mnu=3000

In Nederland gaf mijn toenmalige HA niet eens af te weten van deze darmparasiet. Hij kende hem niet en pakte een handboekje erbij om het op te zoeken. *zucht* En uiteindelijk heb ik na 2 weken doorzeuren voor her- controle/heronderzoek nog een keer AB gehad , maar ook hierna bleven de klachten weken lang aanhouden. Waarschijnlijk klopte zijn handboekje niet meer of zo. Mijn toilet was mijn heiligdom in die tijd.
door goede behandeling kan amoebiasis volledig genezen. Wel weten we dat na een doorgemaakte darminfectie, het “spastische darmsyndroom” kan ontstaan. Hoe vaak dit voorkomt na amoebendysenterie is niet bekend.
Voila. 2+2=4. Ik kreeg uiteindelijk een gesprek met een tropenarts en die gaf aan; onderzoek is niet meer nodig, uw klachten van diarree,afvallen en buikpijn komen niet daar vandaan :shock:.
Daarnaast was ik niet goed behandeld vanaf het moment dat ik die parasiet op liep.

Nog een keer geprobeerd met zeuren voor een doorverwijzing naar een MDL arts en darmonderzoek en daar kwam , hoe verrassend niks uit, diagnose; PDS.
Mensen die last hebben van het prikkelbare darm syndroom (PDS) hebben vaker klachten als gevolg van lactose-intolerantie dan andere mensen. PDS is echter niet de oorzaak van lactose-intolerantie.
Bron: http://www.mlds.nl/ziekten/130/lactose- ... e/oorzaak/
Over glutensensitiviteit bestaan veel wilde verhalen. Artsen en onderzoekers zijn het er over eens dat er mensen zijn bij wie geen coeliakie kan worden aangetoond, maar die wél goed reageren op een glutenvrij dieet. Daar is de verzamelnaam glutensensitiviteit voor bedacht.

Als alle andere darmaandoeningen uitgesloten zijn, dan zou je last kunnen hebben van glutensensitiviteit. Dit kun je alleen nog maar aantonen door - begeleid - eerst 6 weken een strikt glutenvrij dieet te volgen en dan opnieuw gluten te eten. Men kijkt dan naar de klachten in beide perioden.

Wereldwijd lopen onderzoeken om een diagnosemiddel te vinden. Het kan ook zijn dat het namelijk niet aan het eiwit gluten in granen ligt, maar aan een ánder eiwit of een ander stofje in tarwe of graan.
En misschien zijn de biopten van mensen bij wie geen coeliakie werd aangetoond, verkeerd geïnterpreteerd en is het tóch coeliakie.
Het interpreteren van biopten blijft mensenwerk. Eigenlijk weten we dus nog niet precies wat glutensensitiviteit (non celiac glutensensitivity) is. Dit zal in de toekomst met meer onderzoek duidelijk gaan worden.
Bron: https://www.glutenvrij.nl/page/Glutenvr ... n-en-onzin
Veel mensen met een spastische darm voelen zich beter wanneer zij gluten weglaten ook al hebben zij geen coeliakie of hoge antilichaamspiegels. Dat neemt niet weg dat mensen met PDS klachten vaak verhoogde glutenmarkers in de ontlasting hebben. Darmklachten kunnen ook door een tarweallergie of een zetmeelintolerantie worden veroorzaakt.
Bron: http://www.darmklachten.nl/analyses/glu ... coeliakie/

En zo blijven we in cirkeltjes hangen.

Darminfectie -> Darmparasiet -> verlaging immuunsysteem -> toxines blijven achter -> vergrote kans op andere "beestjes" / vergrote kans oplopen andere infecties -> -> nog meer beestjes -> nog meer verlaging van het immuunsysteem en slechte werking darmstelsel -> PDS / lactose - fructose - gluten overgevoeligheid-> het steeds meer weglaten van bepaalde voedingsmiddelen en dranken -> er kunnen mogelijk ook hierdoor tekorten ontstaan van belangrijke vitamines en mineralen en/of er kan een opnamestoornis als gevolg van en men is en blijft ziek.

En dit was pas 1 oorzaak.

Dus ik snap jouw achterliggende gedachten en materie heel goed Bella ;).

Die klei; ik zie mezelf nog geen klei drinken zeg maar :lol: hoe gaat dat in zijn werk?

Zag de linkjes wel,maar kan het nog niet zelf linken zeg maar :P

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:En zo blijven we in cirkeltjes hangen.

Darminfectie -> Darmparasiet -> verlaging immuunsysteem -> toxines blijven achter -> vergrote kans op andere "beestjes" / vergrote kans oplopen andere infecties -> -> nog meer beestjes -> nog meer verlaging van het immuunsysteem en slechte werking darmstelsel -> PDS / lactose - fructose - gluten overgevoeligheid-> het steeds meer weglaten van bepaalde voedingsmiddelen en dranken -> er kunnen mogelijk ook hierdoor tekorten ontstaan van belangrijke vitamines en mineralen en/of er kan een opnamestoornis als gevolg van en men is en blijft ziek.

En dit was pas 1 oorzaak.

Dus ik snap jouw achterliggende gedachten en materie heel goed Bella ;).

Zag de linkjes wel,maar kan het nog niet zelf linken zeg maar :P
Hoi Vlindertje,

Probeer deze cirkel eens van boven te bekijken
(:wink: evt mbv een hooverbike :wink: :lol:)

Wat je beschrijft doet mij aan een systeemverstoring, een systeemdisbalans denken. Ons systeem bestaat uit een homeostase van diverse processen. De kwaliteit van de processen is afhankelijk van de kwaliteit van functioneren van de organen. De organen kunnen pas goed functioneren als de weefsels goed functioneren. De weefsels kunnen pas goed functioneren als de cellen goed functioneren. En cellen kunnen alleen goed functioneren als ze van voldoende zuurstof en voldoende en kwalitatief goede voedingsstoffen worden voorzien.

Toxines worden voornamelijk opgeslagen in je darmslijmvlies om zodoende schade aan je systeem (lijf) te voorkomen. Bij een overload aan toxines wordt de opname van voedingsstoffen belemmerd en kan de darm gaan lekken. Hierdoor worden de toxines via de bloedbaan verspreid in het lichaam en kunnen op willekeurige plekken infecties -met als gevolg schade en/of een balansverstoring- veroorzaken.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
(Note Bella: Bentonite clay is de Amerikaanse equivalent van de Europese groene klei)
Bentonite Clay Benefits Detoxify Your Body and Provide Energy Boosts

Medicinal clays are all-natural, alternative healing substances that have been used since prehistoric times. Often, they are used for external purposes, such as in mud baths at health spas. What most people don’t know, however, is that medicinal clays can dramatically revitalize your health when taken internally, as well.

Taking bentonite clay internally has been shown to eliminate myriad problems, including:
•Food allergies
•Colitis
•Viral infections
•Parasites
•Arthritis
•Cataracts
•Diabetic neuropathy
•Diarrhea
•Stomach ulcers
•Acne
•Anemia

Lees verder Bron: Underground Health Reporter
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:Die klei; ik zie mezelf nog geen klei drinken zeg maar :lol: hoe gaat dat in zijn werk?
Gebruik groene klei / groene leem:

Hoi Vlindertje,

Voor je de groene klei gaat gebruiken, moet je je realiseren hoe dat werkt. De klei neemt alles wat het onderweg aantreft mee, vandaar dat je na een grondige drie wekelijkse kuur vrijwel geen darmslijmvlies meer over hebt. Je mag het nooit langer dan 3 weken gebruiken bij een grondige reiniging! Maar dit creeert wel een nieuwe kans voor de heropbouw van gezond en niet lekkend darmslijmvlies. Verder ligt de klei -vooral de 1e keer- zwaar op de maag en kan het zijn dat je hongergevoel niet meer goed werkt.

Realiseer je dat medicatie, voedingsstoffen en supplementen verminderd worden opgenomen; en zeker als je die, qua tijd, dicht bij de klei inneemt.

Verder is het van belang dat als je kleiwater gaat drinken, dat je daar mineraalwater voor gebruikt. Geen kraanwater want daar zit een vleugje chloor in, wat een reactie aan gaat met de klei. Het is het beste om het kleiwater zeker een uur, maar mag ook langer, voordat je het neemt al klaar te zetten. Gebruik geen metalen lepel voor in het klei water, want ook dat reageert met de klei.

Als je de eerste keer gaat reinigen met klei, is het verstandig om je lijf te laten wennen aan de klei. Dus rustig beginnen met 1x per dag en je kan ook de hoeveelheid klei naar behoefte doseren.

Ik neem het kleiwater altijd rondom mijn slaap:
Bij 1 x per dag: ’s avonds voor het slapen gaan gewenningsfase
Bij 2 x per dag: ’s avonds voor het slapen gaan en ’s ochtends bij het opstaan grondige reiniging
Daarna wacht ik minimaal een uur voor mijn eten en supplementen, om ook nog enige opname te hebben.
En maximaal 2x per jaar een kuur; zeker bij zware kuren (=3 weken 2x daags).

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

bellatordelux schreef:Hoi Vlindertje,

Probeer deze cirkel eens van boven te bekijken
(:wink: evt mbv een hooverbike :wink: :lol:)

:lol: :lol:

Ja die dus :P
bellatordelux schreef:Wat je beschrijft doet mij aan een systeemverstoring, een systeemdisbalans denken. Ons systeem bestaat uit een homeostase van diverse processen. De kwaliteit van de processen is afhankelijk van de kwaliteit van functioneren van de organen. De organen kunnen pas goed functioneren als de weefsels goed functioneren. De weefsels kunnen pas goed functioneren als de cellen goed functioneren. En cellen kunnen alleen goed functioneren als ze van voldoende zuurstof en voldoende en kwalitatief goede voedingsstoffen worden voorzien.

Toxines worden voornamelijk opgeslagen in je darmslijmvlies om zodoende schade aan je systeem (lijf) te voorkomen. Bij een overload aan toxines wordt de opname van voedingsstoffen belemmerd en kan de darm gaan lekken. Hierdoor worden de toxines via de bloedbaan verspreid in het lichaam en kunnen op willekeurige plekken infecties -met als gevolg schade en/of een balansverstoring- veroorzaken.

Groetjes Bella
M.a.w. ik heb geen darm meer :mrgreen:

Ik snapte dit proces al idd. Maar de vraag is, ongeacht welke behandeling ik ga doen, hoe dit op te lossen.

Lees dan verder naar je bericht over de klei. Is dat de enige optie?

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

:shock: drama met de berichten fatsoenlijk te plaatsen zie ik :P

Mijn lol tekentjes staan in een quote :mrgreen:
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

bellatordelux schreef:Hoi Vlindertje,

Voor je de groene klei gaat gebruiken, moet je je realiseren hoe dat werkt. De klei neemt alles wat het onderweg aantreft mee, vandaar dat je na een grondige drie wekelijkse kuur vrijwel geen darmslijmvlies meer over hebt. Je mag het nooit langer dan 3 weken gebruiken bij een grondige reiniging! Maar dit creeert wel een nieuwe kans voor de heropbouw van gezond en niet lekkend darmslijmvlies. Verder ligt de klei -vooral de 1e keer- zwaar op de maag en kan het zijn dat je hongergevoel niet meer goed werkt.

Realiseer je dat medicatie, voedingsstoffen en supplementen verminderd worden opgenomen; en zeker als je die, qua tijd, dicht bij de klei inneemt.

Verder is het van belang dat als je kleiwater gaat drinken, dat je daar mineraalwater voor gebruikt. Geen kraanwater want daar zit een vleugje chloor in, wat een reactie aan gaat met de klei. Het is het beste om het kleiwater zeker een uur, maar mag ook langer, voordat je het neemt al klaar te zetten. Gebruik geen metalen lepel voor in het klei water, want ook dat reageert met de klei.

Als je de eerste keer gaat reinigen met klei, is het verstandig om je lijf te laten wennen aan de klei. Dus rustig beginnen met 1x per dag en je kan ook de hoeveelheid klei naar behoefte doseren.

Ik neem het kleiwater altijd rondom mijn slaap:
Bij 1 x per dag: ’s avonds voor het slapen gaan gewenningsfase
Bij 2 x per dag: ’s avonds voor het slapen gaan en ’s ochtends bij het opstaan grondige reiniging
Daarna wacht ik minimaal een uur voor mijn eten en supplementen, om ook nog enige opname te hebben.
En maximaal 2x per jaar een kuur; zeker bij zware kuren (=3 weken 2x daags).

Groetjes Bella
Hoi Bella,

Dit is me allemaal meer dan duidelijk. Heel erg bedankt voor deze moeder natuurlijke oplossing.

Mineraalwater drink ik al een jaar of 3 dus dat was ik al gewend.

En waar kan ik klei kopen? Of stond dat al elders hier in het topic? En hoeveel klei gebruiken? Staat vast ook ergens. Ik lees over dingen heen volgens mij :?

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Misschien overbodig de laatste vraag, maar was al aan het googlen gegaan :mrgreen:

I.v.m. dat ik ernstig ziek ben, is het dan wel verstandig dit zonder begeleiding te doen?

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:M.a.w. ik heb geen darm meer :mrgreen:

Ik snapte dit proces al idd. Maar de vraag is, ongeacht welke behandeling ik ga doen, hoe dit op te lossen.

Lees dan verder naar je bericht over de klei. Is dat de enige optie?
Hoi Vlindertje,

Zolang je nog ontlasting produceert, kan je er volgens mij van uit gaan dat je nog een darm hebt.... :-s
De staat van je darmslijmvlies zal zeker niet optimaal zijn met de klachten die je beschrijft. Ik heb voor me zelf vast kunnen stellen dat de staat van de overige slijmvliezen een goede indicatie is voor de staat van het darmslijmvlies. Mijn huid is ook veel rustiger bij een gezond darmklimaat.

Er zullen ongetwijfeld meerdere (natuurlijke) opties zijn, maar ik ben al jarenlang zeer tevreden over deze methode; dus ik heb niet verder gezocht... Deze methode is vrij onbekend, maar wordt wel gebruikt in de alternatieve dierengeneeskunde en ik heb (ex-)kankerpatienten ontmoet, die deze methode gebruikten na de chemo- en radiotherapie.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Hoi Bella,

Andere slijmvliezen zijn? Ik ken het darmslijmvlies. Hebben we hier ook over het baarmoederslijmvlies, vaginale slijmvlies, longslijmvlies e.a?

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Vlindertje,

Het mond- en neusslijmvlies lijken mij de meest voor de hand liggende slijmvliezen om zelf te beoordelen... :shock:
maar inderdaad daar zit ook slijmvlies.... :-s

Groetjes Bella
(op andere eerder gestelde en ogenschijnlijk eenvoudige vraag kom ik later terug)
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie