lekkende darmen

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Alle pillen nemen via infuus, geen belasting van de darmen en 100% opname :)
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vital schreef:Alle pillen nemen via infuus, geen belasting van de darmen en 100% opname :)
Hoi Vital,

Jouw manier van denken bevalt me wel! :) :wink:
Als de AB de enige oorzaak was van de darmvervuiling/overbelasting zou dit de ultieme oplossing zijn, maar helaas gaat deze vlieger niet op...

Groetjes Bella Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:En waar kan ik klei kopen? Of stond dat al elders hier in het topic? En hoeveel klei gebruiken? Staat vast ook ergens. Ik lees over dingen heen volgens mij :?
Hoi Vlindertje,

Ik kan je natuurlijk gemakkelijk vertellen wat ik al jaren gebruik, want dat is de groene klei/leem super fijn van Vertargil Chi. Maar de Europese regelgeving onder naam van Codex Alimentarius begint sinds vorig jaar praktisch voor ons als consument zijn effect te sorteren. Hierdoor mogen aan dit soort producten geen heilzame kenmerken meer toegekend worden en is reclame hiervan zelfs strafbaar geworden. Deze regels hebben ook hun effect op het assortiment en de afzonderlijke producten van de reformzaken. Afgelopen maand ontdekte ik zelfs dat mijn reformzaak dit product niet meer kan leveren.

Mijn reformzaak had wel een altenatief voor de groene klei, nl: Argiletz groene klei superfijn. Dit wordt (door de Europese regelgeving) verkocht als een masker en bad product. 7 euro voor 300gr
NB! Op de pakken van Argiletz staat dat je ze alleen voor uitwendig gebruik mag gebruiken, dit komt omdat de Codex alimenatrius van de EU ervoor zorgde dat echt heilzame middelen uit de handel moest worden genomen. Argletz mocht dit wondergoedje niet meer promoten met inwendige kleipoeder, anders moest het helemaal uit de handel. Dus WEL innemen, je hebt gewoon de goede te pakken! Lees verder
Verder zag ik op internet dat Vertargil nog steeds groene klei/leem verkoopt; alleen wordt het nu aangeboden als veterinair paardenmiddel(geen grapje!) Dit is ook nog steeds een optie, want het is exact hetzelfde spul voor dezelfde prijs als mijn klei: zo'n 17 euro voor 750gr, waar je een paar jaar mee vooruit kan.

Nou is die klei van Argiletz ook prima hoor... want het is met name de korrelgrootte die van belang is voor de mate waarin het reinigt. Ik en de mensen van mijn vaste reformzaak (familiebedrijf) denken zelfs dat het exact hetzelfde is.

Het toeval (ook al geloof ik daar ondertussen niet meer in) wil, dat ik op advies van iemand die alternatieve diergeneeskunde in Wageningen had gestudeerd en die mn paarden behandelde, zelf met de klei ben begonnen.
Zo verrichten dierenartsen bv wel PCR testen voor diagnostische doeleinden, terwijl wij die niet kunnen krijgen om aan te tonen dat er een fysieke oorzaak is.... maar dit terzijde

Je kan jezelf ook laten informeren bij een goede reformzaak. Ik zou er dan wel eentje uit zoeken die al lang in deze branche actief is, bv zo'n familiebedrijf, want daar zit de meeste kennis omtrent het gebruik van klei. Bij bv een winkel als De Tuinen tref je deze kennis al vrijwel niet meer aan, terwijl men daar deze producten ook jarenlang heeft verkocht.

De hoeveelheid klei kan je zelf, naar behoefte, bepalen. Bij mijn klei zat altijd standaard een maatschepje, maar of dit nu nog steeds het geval is weet ik niet. Mocht je besluiten de klei te gaan gebruiken, dan wil ik wel eens de hoeveelheid klei van zo'n maatschepje wegen.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Thanks Bella voor weer deze waardevolle info :D.

Ik ga het op mijn to do list erbij zetten ;)
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

The Use of Clay as Medicine

Clay particles, defined as having a size less than 1-2 microns, have a very large surface area relative to their size. They carry a negative electric charge and can attract positively charged pathogenic organisms along with their toxins and carry them out of the body, Thus, clay compounds not only provide minerals but also can be used as detoxifying agents. As such, they facilitate assimilation and can help prevent intestinal complaints, such as food poisoning and diarrhea. They also will bind with antinutrients found in plant foods, such as bitter tannins, and prevent their absorption.

Lees verder
Hoi Vlindertje,

In de link van hierboven zie je een andere manier van kleigebruik: 3 dagen per week klei en 4 dagen rust. Zo kan het eventueel ook. Net als met alles: rustig aan mee beginnen en vooral goed naar je lichaam luisteren.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Hoi Bella,

Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil is tussen de ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa en Leaky Gut Syndroom. Ik zie geen verschil!
De ziekte van Crohn of enteritis regionalis,[1] genoemd naar de Amerikaanse arts Burrill Crohn (1884 - 1983), is een ontstekingsziekte van het darmkanaal. Deze ziekte manifesteert zich vaak bij de overgang van de dunne naar de dikke darm, maar kan op iedere plaats in het darmkanaal voorkomen. Samen met colitis ulcerosa is het de belangrijkste chronische ontstekingsziekte van de darm.[2]
Colitis ulcerosa is een ontstekingsziekte (-itis) van de dikke darm (het colon) die met zweervorming (ulcera) gepaard gaat. Samen met de ziekte van Crohn is het de belangrijkste chronische darmontsteking.
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Crohn
en http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa
Een aantal belangrijke verschillen tussen de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa zijn:

* Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus. Bij colitis ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm en de endeldarm.
* Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepe zweren en zogenaamde fistels ontstaan. Bij colitis ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Er kunnen hierdoor alleen oppervlakkige ontstekingen ontstaan.
* Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn. Bij colitis ulcerosa is de darm aaneengesloten ontstoken.
* Er kunnen bij de ziekte van Crohn vernauwingen in de darm ontstaan. Bij colitis ulcerosa treden vrijwel nooit vernauwingen op.
Bron: http://www.mlds.nl/ziekten/135/crohn-zi ... AnxT8P8HAQ

Bij oorzaken vind ik met name de rol van bacteriën een hele belangrijke. Zit er een connectie tussen wat ik hierboven beschrijf? Of speelt een lekkende darm totaal geen rol bij het krijgen van de ziekte van Crohn en Collitis Ulcerosa?

Bij de ziekte van Crohn lees ik dat galstenen ook indirect een klacht kan zijn. Ben weer even met puzzelen bezig he ;)

Groetjes
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Edit: er is een klacht die ik trouwens niet heb; gewichtsverlies :mrgreen:
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat het verschil is tussen de ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa en Leaky Gut Syndroom. Ik zie geen verschil!
Sometimes, Leaky Gut Syndrome plays a primary role in the evolution of an illness.

Crohn's disease is a serious chronic intestinal disorder that effects almost a million people in the United States. People who develop Crohn's disease may have a genetically induced increase in intestinal permeability that creates the inflammation in the bowel. This predisposing leakiness can be found in close relatives of patients with Crohn's diseases, suggesting that it precedes the development of inflammation.

Lees verder Bron: HuffingtonPost
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Check ;)
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

vlindertje19 schreef:Edit: er is een klacht die ik trouwens niet heb; gewichtsverlies :mrgreen:
Clay Uses - How Eating Clay Can Help You Lose Weight

One of the major contributing factors to obesity is toxins in our bodies.

Chemicals and toxins accumulate in fat tissue. The more chemicals and toxins, the more fat the body manufactures.

Lees verder Bron: AboutClay
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie