Ik ga een jaar kunstmatige coma aanvragen

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Ik ga een jaar kunstmatige coma aanvragen

Bericht door marlène »

Ik daag de wetenschap uit: ik wil nl. een jaar lang:

- 0,0 fysieke inspanningen leveren zodat mijn lichaam energie overhoudt om te genezen
- geen neurologische prikkels ontvangen (lawaai, kleur, geur, licht) zodat mijn zenuwstelsel in evenwicht kan komen
- geen mentale inspanningen leveren zodat mijn hersenen niet meer beginnen te pruttelen en te koken als ik een blad heb gelezen, twee mensen tegelijkertijd hoor praten, enz.

Want al wat ik na een jaar volledig platliggen nog kan doen, is opstaan, een douche nemen, af en toe mijn haar wassen en drogen, aankleden, eten, mijn jongste naar school rijden en afhalen. De rest van de dag is ziek op de zetel en in bed. Als ik slaap, word ik geteisterd door wakker te worden om het anderhalf uur en liefst door nachtmerries.

Vermits het hoofdsymptoom van onze ziekte inspanningsintolerantie is, wens ik te gaan voor een drastische oplossing: total rest.

Ze mogen testen op me uitvoeren en bepaalde medicijnen op me uitproberen, ik stel me ter beschikking van de wetenschap. Na een jaar mogen ze me terug wakker maken.

Ik heb een paar voorwaarden:
- dagelijks rekoefeningen om mijn spieren soepel te houden
- wekelijks een lymfedrainage gevolgd door een spoelbaxter om het vergif uit mijn organen te houden
- de resultaten delen met de medische wereld om deze ziekte eens en voor altijd te erkennen en te genezen
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Ik ga een jaar kunstmatige coma aanvragen

Bericht door verlorengezondheidman »

RESPECT @Marlene ;-)
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Ik ga een jaar kunstmatige coma aanvragen

Bericht door Izzy »

Als dat toch eens kon...
En dan ook iemand die alle financiele zaken zou verzorgen/verbeteren!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Ik ga een jaar kunstmatige coma aanvragen

Bericht door Jazzie »

Kun je je kinderen (partner?) een jaar lang missen?
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi,

Gewoon ter info :
In Duitsland heeft men ME gedurende 1 week in coma gebracht dmv ketamine (zwaar verdovingsmiddel)
Dit gaf geen resultaat.

Orchidee
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Orchidee, wat is nu één week?! Ik heb letterlijk drie en een half maanden 23 uur per dag 'geslapen'. Eigenlijk was het eerder een bewustzijnsstoornis vermengd met slapen en toen ik wakker werd, ging het langzaam beter met me.
Dat is de enigste periode waarvan ik kan zeggen dat ik van een heel dieptepunt, nl. niet meer stappen, praten, total loss naar liggen, zitten, kleine autoritjes ben geëvolueerd. Nu een jaar later is er weinig verandering gekomen in die situatie. Ik ben echt benieuwd of "absolute rust" geen volgende stap in mijn genezing kan brengen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Lieve Marlène,

Die gevoelens kan ik me wel voorstellen. De wanhoop, frustratuie van veel verliezen en niets terugwinnen.
Toch denk ik dat er twee bezwaren zijn in volgorde van belangrijkheid:
1 Je gezin
2 Absolute rust levert naar wat ik zie niets op. Er kleven weer te veel andere nadelen aan.

Sterkte, Henny

PS Als vervanger voor dat jaar coma zou ik adviseren dat jij gedurende een jaar geheel vrijgesteld wordt van alle taken. Dat je in dat jaar wat experimenteert met ruim binnen je grenzen prettige/acceptabele dingen doen die je aankunt.
Laatst gewijzigd door Henny op 07 jan 2010, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Jazzie: ik geef met plezier een jaar mijn partner en kinderen op als ik daarmee voor altijd mijn gezondheid terug heb!

Dat zijn zo van de maatschappelijke drukkingen: "Je moet kinderen hebben om gelukkig te zijn", "Je partner moet goed zijn kost verdienen om je waardig te zijn", ... Dat hebben we niet zelf uitgevonden. Onze maatschappij waarin we leven bepaalt dat mede voor ons. Ik doe daar niet aan mee. Ik zie mijn kinderen, ouders en partner zeer graag, mijn vrienden zelfs evenveel. Anderzijds wil ik ook een waardig leven.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Henny

Het enige dat ik nog hoef te doen, is opstaan, wassen, aankleden, twee keer per dag naar school rijden voor mijn jongste en gaan slapen. Ik kook niet, ik was niet, ik doe geen boodschappen, niks, nada, noppes. Maar je hebt gelijk, de wekelijkse theevisite bij de vriendin is om de 2 weken want te veel, de tweewekelijkse 'diner' bij een andere vriendin is nu om de 4 weken want te zwaar. Spijtig want zo wordt het isolement groter ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Voorstelbaar dat je je pijn wilt ontvluchten.
Met ME valt helaas niet zo goed te onderhandelen (bijvoorbeeld dat je na een jaar coma beter bent.)
Vertroetel jezelf zoveel als maar mogelijk is. Schakel daarvoor ook anderen in.
Laat de tranen van wanhoop/frustratie/boosheid maar vloeien.
Blijf schrijven.

Veel liefs en sterkte in deze moeilijke tijd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het lijkt inderdaad een vlucht maar ik ben bloedserieus. Ik zie het als een medisch alternatief.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Als ik daar even serieus op in mag gaan:

De steekproef is met 1 persoon echt veel te klein en het experiment zal al gauw zo'n 150.000 euro kosten.

Wel herken ik het grote verlangen om bij te dragen aan een werkende remedie om ME te genezen.

Liefs, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

150.000 euro is peanuts als je beseft welke bedragen ze nu in de cvs-centra steken en daar geen stap vooruit geraken. je hoeft de brochure maar te lezen: in nauw overleg met de huisarts ... niks overleg! niks contact! en ga zo maar door. Eén grote oplichterij die boel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ja, zonde van dat geld voor die centra!
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Kom net terug van de huisarts. Hij vond mijn voorstel niet eens zo gek. Hij had ze nl. al eerder gekregen!

Als kunstmatige coma een oplossing zou zijn, dan pasten ze het toe op een heleboel andere patienten die ook chronisch ziek zijn en wiens lichaam ook absolute rust nodig hebben om te genezen. Grote slaapklinieken zouden opgezet worden over het hele land. Het is echter een kunstmatige slaap dus niet herstellend ... Damn!

Ik blijf zoeken :-)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie