M.E./CVS is een spirituele uitdaging.

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Conventionele geneeskunde wordt maar in een klein deel van de wereld (lees rijke wereld) beoefend. Mensen hebben eeuwenlang moeten overleven zonder wetenschappers en hun kennis. Laten we ons natuurlijk genezend potentieel niet onderschatten.

Wetenschappers die zich bezighouden met "parallelle" wetenschap dumpt men, zelfs al werden deze voorgedragen voor een Nobelprijs of Life-award. Artsen die vandaag in het klassieke circuit een eenvoudige fout begaan, zullen het nog niet willen toegeven. Er zit iets fundamenteels fout in die sector. Ze steken stokken in hun eigen wielen, stellen zichzelf niet in vraag.

Zeg nu zelf, waren de sterftecijfers onder ME niet veel dramatischer op korte termijn als ons lichaam niet in staat was om (deels) te herstellen?

Ik ga mijn hoop niet alleen vestigen op positief helende gedachten, ben daar zelf te ziek voor geweest. Echter zonder de liefde en genegenheid van mijn omgeving was ik er nu niet meer geweest. Andere mensen hebben me omringd met hun positieve gedachten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het zijn altijd dubieuze mysterieuze aandoeningen die volgens natuurlijk beloop verdwijnen of beter worden.
Ik ken toch twee gevallen van (baarmoeder en eierstok)kanker die niet meer te opereren waren. Beide vrouwen hadden nog 3 maanden gekregen.
Ze besloten nog goed te leven.

Eentje heeft redelijk onverwacht een kind gekregen op haar 45ste (die dacht nooit dat zoiets nog mogelijk was) en een ander loopt nu een paar jaar later ook nog rond. Ze heeft wel last van bijnieruitputting.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Zoals ik al zei: artsen weten ook niet alles. De voorbeelden die jij aanhaalt zijn medisch niet als wonderbaarlijk aan te merken. Is gewoon de natuur. Je leest ook altijd in rouw advertenties: hij of zij was altijd zo positief! Tja, schijnbaar heeft het weinig uitgericht. Omringd worden met liefde maakt alles draagbaar en geeft je de optimale kans te verbeteren echter geneest dat ook geen ziektes. Je haalt nu een aantal zaken door elkaar. Wel fijn als je omringd wordt door liefdevolle mensen. Daar draait het leven namelijk om en moet je koesteren!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Een bijna-doodervaring is idd vrij simpel op te wekken met apparatuur en is dan ook allang gedaan. De makke van die neuroloog die het zegt aan te tonen was dat het moment van de ervaring niet aan te tonen was; dat zal geweest zijn vóórdat er geen hersenaktiviteit meer te meten was. Hij is dus wel degelijk tegengesproken. Bovendien is er geen enkele reden om dingen die we nog niet weten spiritueel uit te leggen. Dat doe je als je er in gelooft. Er is werkelijk van alles geloofd over zaken die we nu weten.

Geloof vraagt geen bewijs, wetenschap wel. Als geloof te bewijzen was was het direkt wetenschap. En dat is het niet.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

M.E./CVS is een spirituele uitdaging

Zeg dat maar eens tegen een kind of een jongere....Makkelijk als jezelf niet hoeft te overleven, je geld zat hebt, al ouder bent en al een (half) leven gehad hebt o.i.d.

Volgend stukje zette ik reeds als reactie op Allure, in de draad:

"Als je naasten je niet willen geloven....." in lucht je hart.

== Ja, ik snap het helemaal, want ik ben zelf als zo ongeveer enige begrijpende, moeder, van zoon die va zijn 16 e al 12 jaar ME heeft, gister nog heel erg geschrokken van de reactie van één van mijn zussen.

Zij noemde mij geborneerd dat ik de alternatieve kant niet opzocht!!!! En toen ik haar zei dat ze niet wist wat wij allemaal geprobeerd hadden durfde ze met een MS-in-de-rolstoel verhaal te komen die dmv van HANDOPLEGGING weer lopen kon....

Tja, eigenlijk schrok ik bijna erger door het feit dat mijn zus zo diep in het alterntieve is weggezonken, dan anders wat. Ik wist wel een beetje hoe ze dacht, (iedereen mag geloven wat ie wil) maar als jou (mij dus) dan in feite verweten wordt dat je niet doet/probeert wat zij zegt dat goed zou kunnen zijn, worden de kantjes wel errug scherp......

Zij en haar man hebben beiden al lang geleden een Academische opleiding voltooid, zijn zeer goede amateur musici nb. en hebben ook nog eens geld zat. Mijn vriendje noemde de uiting naar mij toe decadent. Ja, een verwend kreng, dat is ze.

Hij, dat vriendje, zei nog, grappend: je had moeten zeggen dat je al met bomen was wezen fluisteren enzo!!!! En dat lucht dan weer op.

Maar tja, als je ook nog eens gelooft dat je ziek bent vanwege wat je in je vorige leven was, dan had ik nog liever dat ze in de Here waren gegaan.

(Maar ja, misschien trap ik nu wel op zere tenen die ook hier regelmatig of af en toe komen kijken? Echter, met welk recht menen mensen, zoals in dit geval, zo te mogen spreken?)

Je blijft je verbazen.

Zus af, natuurlijk. Gelukkig heb ik nog een andere. De 3 e is dood, ws als gevolg van ME............

Van je familie moet je het dus niet hebben. Heb je geen tantes, ooms, nichtjes of neefjes nog?==

Tja, een zus zoals ik hebben, met schaapjes op het droge, gezonde zelfstandig succesvolle kinderen zal ongetwijfeld bedoeld hebben dat ME een spirituele uitdaging is. Wat een luxe positie.

ME REET!

En degenen die mij kennen zullen van mij nooit beweren kunnen geen spiritueel iemand te zijn of wonderen niet te kunnen accepteren ofzo. Maar je kunt ook te ver gaan.


==Manja:

Het effect van positief denken wordt overschat en is erg trendy. Maar iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wilt hoor. No problemo! Niemand heeft de wijsheid in pacht.==

Helemaal mee eens. Positiviteit is een GELOOF geworden, zeg dat maar rustig. Jouw zin zou ik willen aanvullen met dat behalve dat niemand de wijsheid in pacht heeft, ook niemand een ander mag veroordelen om de weg die hij/zij gaat. In deze acht ik mijn zus dus domweg streng in de leer, anders niet. Op het Godsdienstwaanzinnige af.

Ze krijgt van mij met Kerst dan ook een heel mooi heilig kaartje met iemand die met opgeheven, terecht wijzend vingertje en een paar biddende engeltjes ernaast!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

annac, ik begrijp je. Het is wel zo dat mensen die dit geloven, dus ook ME-ers, dit voor zichzelf ook zo zien. Ondanks het medicijnen nemen.

Zo had ik een tante die puur natuurlijk en spiritueel wou genezen van kanker, ze is natuurlijk (veel te jong) overleden.

Heb jij een wsl aan ME overleden zus?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

== Het is wel zo dat mensen die dit geloven, dus ook ME-ers, dit voor zichzelf ook zo zien. Ondanks het medicijnen nemen. ==

Wat geloven?

==Heb jij een wsl aan ME overleden zus?==

Klopt. Maar uiteraard niet officieel. Ik had niet vreselijk veel contact met haar, want haar man lag me in het geheel niet. Wel heb ik een moment overwogen om haar kinderen te vragen of ze misschien een autopsie op haar zouden kunnen doen op zoek daarnaar. Maar de rompslomp erom heen zou ws te veel zijn geweest. Ook al omdat haar echtgenoot daar ws niet in had toegestemd en/of moeilijk had gedaan.

Evt heb ik het er met haar kinderen nog wel eens over.

Zij heeft ca 25 jaar stad en land afgelopen voor genezing, alle alternatieven bezocht, zelfs even in een inrichting gezeten etc.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

vic schreef:... Mensen zenden signalen uit. Hoe weet ik natuurlijk niet.
Sommigen zijn gevoeliger en kunnen 'andere' signalen min of meer ontvangen, aanvoelen ...
Geloven die misschien in zichzelf ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Hmmmm? Snap de link niet echt goed. Dit gaat over alle mensen. Eender welke kleur, geloof, afkomst, gezondheidstoestand,....

Degenen doe gevoeliger zijn, zijn mogelijks voorspellers of wat weet ik veel. En dan hou ik het nog op mogelijks...
Dat er nog een nieuwe vorm van communicatie zal ontstaan is voor mij een zekerheid.
Een betere vorm, een slimmere vorm van communiceren dan die we nu kennen.
Dat is gewoon ontwikkeling op erg lange termijn.
Neem nu nog maar gewoon onze taalevolutie op de laatste 100 jaar. En dat is zo'n korte termijn.
Nee, ergens zal een vorm ontstaan van signaaloverdracht op een wijze we nu niet kennen.
Zal wel niet voor deze week zijn :)

Marlene, ik las nog heel even een stukje hierboven van je. Je zegt, en dat klopt volledig, dat er heilzame werking in kruiden, planten,.. terug te vinden is.
Bepaalde arme landen zijn nog grotendeels op deze zaken aangewezen.
Het 'rijke deel' van de wereldbevolking kan op betere medische hulp beroep doen.

Evolutie zit er in de 2 wereldbevolkingsgroepen, in het ene deel sneller dan het andere.
Maar die kruiden en zo kunnen enkel maar als aanvulling gebruikt worden op hetgene we met zekerheid weten. Bewijze hiervan is de levensverwachting die blijft stijgen onder invloed van de traditioneel toegepaste geneeskunde.

Jammer voor ons, men weet veel....maar als je het vanuit ons standpunt bekijkt weten ze niets.
Ze weten hier en daar al wel wat van, maar ik vraag me af of men er ooit in slaagt een machtige machine als ons lichaam, hersenen en..geest te doorgronden en uit te rafelen.

Moet het perse? Denk het niet.
Ooit al iemand aan gedacht wat er zou gebeuren mocht de geneeskunde almachtig worden? Voor welke grote ethische problemen men dan komt te staan?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bewijze hiervan is de levensverwachting die blijft stijgen onder invloed van de traditioneel toegepaste geneeskunde
En welke ziekten hebben wij die traditionele volkeren niet hebben en onze zogenaamd betere medische hulp niet kan oplossen? Chronische ziekten à la diabetes, kanker, auto-immuunziekten, ...?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Ja.... dat is waar. Volledig. Maar zou dat met geneeskunde of levenswijze te maken hebben?
Ik denk het laatste eerlijk gezegd. Fundamenteel gaat onze levenswijze tegen alle wetten van de natuur in.
Op alle mogelijke vlakken...

Weet je wat ik de slechtste uitvinding ooit vind? Het uurwerk....:)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ach, worden we niet allemaal aan de ene kant opgezweept door het geloof in het Groot Kapitaal met aan de andere kant het geloof als Communisme en alles wat er tussen zit aan zgn, volgens velen "echt hoogstaande, ware" sprituelere geloven?

En wat natuur is? Ook de nobele wilden tracht(t)en die te bezweren........
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Acute geneeskunde is ons sterk punt en heeft onze levensverwachting verhoogd.
Traditionele geneeskunde kan onze levenskwaliteit verbeteren.

Van het ene hebben wij teveel en de traditionele volkeren te weinig en vice versa.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==Marlène:
Acute geneeskunde is ons sterk punt en heeft onze levensverwachting verhoogd. ==

Klopt.

Zelfs ons doorschieten in technische hoogstandjes als die in bv het tranplantatie gebeuren kunnen vruchten afwerpen qua kennis der interne nano/micro-biologische mens. Doorschieten, omdat een slecht functionerend orgaan niet zomaar ontstond en het de vraag is hoe lang bv het lichaam een nieuw orgaan kan blijven steunen/niet afstoten. Want zo gezond was dit lichaam immers al niet......Er wordt dan ook regelmatig meer dan één transplantatie op één patiënt uitgevoerd met het zelfde soort orgaan.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Daarstraks was ik bij de arts...en zoals je zegt acute geneeskunde is er vrij grote vorm van kennis. Ik noem het eerder zelfs technische geneeskunde.
Die arts zei ook dat bvb vab schimmels en virussen nog heel weinig geweten is.
Hij gaf me iets voor de darmen. Tegen die schimmels. Zei erbij dat het een langdurige behandeling zal zijn.

En inderdaad, dat merk je bij de meeste ziektes, iets wat snel opkomt kan men over het algemeen ook vrij snel verhelpen. Maar ziektes zoals de onze, die zich traag manifesteren zijn een stuk moeilijker.

Bizar eigenlijk he. Ben nu razend benieuwd wat dat produkt zal zijn (is iets homeopatisch, baat het niet....). Eerst een kuur daarmee en dan probiotica.

Ben iig veel blijer thuisgekomen dan ik vertrokken was. Die man begrijpt me tenminste en hecht geloof aan hetgeen ik zeg. Alleen daarvoor is het consult dubbel en dik z'n geld waard geweest weeral.

Het doet er in feite niet zoveel toe voor mij op welke manier ik geholpen word, als ik me aub toch maar een klein beetje beter mag voelen. Dat zou me zo blij maken. Terug eens een dag kunnen plannen in functie van het aantal uren in plaats van steeds in funtie van de hoeveelheid te verwachten energie. Een hoeveelheid die dan nog geen zekerheid is.

Denk dat dit een droom is voor ons allen... Wij dromen niet van een verre reis, een grote auto of een gouden uurwerk.
Wij dromen over energie, en elk beetje is een geschenk uit de hemel...

Als ik het toch gevoelsmatig ga benaderen, met ziek te zijn besef ik wel hoeveel vrouw en kinderen betekenen. Zij zijn de enige reden om dit alles te ondergaan en m'n hoofd omhoog te houden. Zij geven me ook erg veel liefde, elk op hun niveau. De kleinste die me overdag instopt in bed zoals ik het bij hem 's avonds doe. De oudste door me te vragen of hij iets kan doen. En m'n vrouw, door haar begrip, door me nooit iets te verwijten en me steeds te blijven verdedigen, door voor me te zorgen,...

Mijn vrouw heeft drie kinderen eigenlijk.

En dit alles sterkt me om toch nog steeds naar de toekomst te kijken. Om op goede dagen eens wat weer te doen, al is het maar het vullen van de wasmachine of het huis kuisen...

Zo voel ik me nuttig.

Ik denk dat, als je goed probeert te zijn als mens, eender hoe klein je mogelijkheden zijn, maar als je die mogelijkheden gebruikt om goed te zijn voor een ander, dat dit de puurste vorm van spiritualiteit is...daar waar het leven echt om draait.
Plaats reactie