Meer klachten bij weersverandering (weergevoelig)

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nee ik woon in Nederland en het weer is hier de laatste tijd hopeloos.
Mijn geestelijke conditie lijdt eronder, pijnlijke gewrichten, moeheid enz enz. Eigenlijk net zoals ik mij altijd in de herfst voel. Dan voel ik mij ook altijd minder terwijl ik het een mooi jaargetijde vind met alle kleuren in de natuur. Nou lijkt het buiten ook wel op herfst hoor pfffff. Inderdaad ik voel mij het beste bij een graadje of 21 en rustig weer. Dus please kan het dat niet worden? :wink:

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Zodr ade blaadjes gaan vallen, kun je mij erbij opvegen.
Doe mij maar zon met een briesje en zo'n 25 graden. Lekker.
Haat kou omdat ik me dan zo dik moet aankleden en daar heb ik een hekel aan.
Ik loop het liefst in een jurk en blote voetjes. Zit ik mooi in et verkeerde land.
Vroeger was ik een koukleum, maar afgelopen winter heb ik het alleen maar heet gehad.
Bij mij ging de kachel niet aan en het was maar 17 graden in huis. Als mijn man dan het ding aandeed, liep ik in een hemdje. Heel debiel. Maar beter dan koulijden.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Na al die dagen regen: zon!!! Net een uurtje buiten gezeten, best warm. Wat wel te gek was, ik heb gezweet!!! Nu zul je zeggen: die is gek. Maar ik zweet altijd zo moeilijk, vooral de laatste jaren dus sinds ik echt ziek ben. Maar altijd al wel, en dat is niet fijn, je kunt je warmte dan immers niet goed kwijt. Dus toen er net zelfs een dikke zweetdruppel onder mijn armen vandaan rolde was ik helemaal happy :-). In mijn nek ook wat zweet.
Dus wie weet, gaat dat lichaam toch weer wat doen.
Ach ik weet het ook niet. Moet wel 5 minuten bijtrekken als ik in de zon heb gezeten.
Hopelijk zie ik nu weer ietsjes minder wit ;-) en heb ik wat vitamine D opgezogen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

het onhebbelijke weer en grote temperatuur schommelingen van de laatste maanden zijn in eigen geval oorzaak van een strenge terugval met sluimerende verkoudheid als eerste 'symptoom' en als gevolg daarvan opflakkering van de E-symptomen uit de M.E.-saga; m.a.w. de gevolgen van een reactief immuunsysteem dat van geen ophouden weet en dol draait van de ongevraagde overuren; dit uit zich op zijn beurt door een enorm griepachtig gevoel even veel duizeligheid, desorientatie, strenge evenwichtsproblemen (lees Romberger test, Fukuda test en co.), verhoogde spierpijnen, geringe tot geen fysische veerkracht, gereduceerde cognitieve activiteit e.a.
- een bepaald model zou dat eerder interpreteren als: een bipolaire persoonlijkheid met schizofrene en persistent somatiserende tendensen met duidelijke psychotische neigingen, maatschappij schuw, gekarakteriseerd ontbreken van empathie en verstoord affect, uitgesproken hypochondrie en Catatone starheid...- ( !! )
Héhé, wat is het toch zaaaalig leven met zo'n hersenbreuk. Het overige is maar kwestie van nomenclatuur.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:lol: :lol: mooi beschreven.

Beterschap gewenst!
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

ja, bedankt Asje,
ik zal uw beterschapswensen met Romberger overleggen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eh...psychiater?
Life smells...
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

Nee nee Asje, niks te psychiateren; Romberg, de Duitse neuroloog waarnaar de gelijknamige test verwijst. Téche gaat zo: voetjes bij elkaar, ogen toe en dan...vallen of niet.
(ik overdrijf, wiebelen -wankelen is al redelijk 'abnormaal' ). Fukuda test: ter plaatse trappelen, ogen toe, beide armen naar voren gestrekt (of was het gestrokken); indien positief, zal je naar links of rechts afwijken en voor- of achteruit zijn gegaan. Met deze (e.a.) eenvoudige methoden worden evenwichtsklachten vastgesteld.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zie nu dat ik Romberg had gemist in je eerste berichtje, snap het nu. Dacht dat het een vervolggrapje was.

Het is gestrekt, correct.
Life smells...
Plaats reactie