Youtube: Kinderen met ME op Duitse tv

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

gorbi schreef:Dezelfde mening heb ik trouwens over een blog waarnaar Louisa regelmatig verwijst, de naam ontsnapt me, waar een man voor zijn zwaar zieke vriendin zorgt.
Welke Blog bedoel jij precies?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Dag Gorbi,

Ik schiet niet op jou maar jou reactie schokte mij wel.

Ik heb het filmpje nu gezien.
Ik kan je ook vertellen, dat degene waar ik ervaring mee heb, zo geweest is.
Als zij geen vitamine en mineraal aanvulling en geen antivirale medicatie zou hebben gekregen zou ik nu niet kunnen praten over... geweest.

Jou woorden over te 'goed' verzorgt worden kunnen heel verkeerd worden opgevat. En wie verzorgt hier de kinderen dat is dus de moeder.
Als je geen ondersteuning van een goede arts hebt ben je met je zieke kinderen vogelvrij.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Gorbi. Ben ook geschokt door je reactie.
Dit soort reacties en meningen kunnen echt heel schadelijk zijn voor mensen en kinderen/gezinnen met ernstige ME.
Ben het eens met Asje etc.
Je weet ook verder niets van dit gezin. De oudste dochter kan echt nog maar heel weinig en als ze gepusht zou worden tot meer doen zou ze zeker nog verder achteruit gaan. Er wordt in het filmpje ook verteld dat de jongste dochter nog mee gaat met korte wandelingetjes met de ouders.
Denk dat de ouders 'slimmer 'zijn dan je denkt.

Snap dat het moeilijk is om aan te zien als kinderen zo ontzettend ziek zijn en achteruit gaan. Die 'paniek' die jij beschrijft is ook juist de reden dat psychiaters etc. dit soort kinderen uit huis halen enz. met nog ergere gevolgen. Dr. Nigel Speight had het hier ook al over: achteruitgang, vooral bij kinderen, wordt niet 'geaccepteerd' door sommige mensen (psychiaters enz.).
Maar het is helaas gewoon een feit dat ernstige ME bestaat. Zoveel mogelijk rust en stilte zijn dan zeker beter dan nog verder 'gepusht' worden...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik waarschuwde niet te snel te oordelen over wat een mens voor zichzelf zelf doet en laat.

Wil je geen oordeel op wat je schrijft? Helaas, zo werkt het niet.

Anderen hebben ook duidelijk gereageerd, inhoudelijk heb ik daar niets aan toe te voegen verder. Je schijnt het niet te begrijpen.
Life smells...
Plaats reactie