Zondag 9 maart; bij Bikkels om 9.35 uur op Ned. 3.

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Zondag 9 maart; bij Bikkels om 9.35 uur op Ned. 3.

Bericht door jkieboom »

Daan (13) woont samen met zijn moeder Ruth en broer Bram in een rommelig huisje in Amsterdam. Ruth heeft ME, een ingewikkelde vermoeidheidsziekte, en ligt daardoor het grootste deel van de dag op de bank. Daan houdt van voetballen, filosoferen en schaken, maar dat hij kan niet vaak meer met zijn moeder doen. Als het slecht gaat met haar voelt hij zich vaak verdrietig, maar Daan probeert steeds meer zijn eigen weg te kiezen. Net als zijn grote held Ibrahimovic.
Uitzending: Zondag 9 maart; bij Bikkels om 9.35 uur op Ned. 3.
Voor meer info zie; http://villa-achterwerk.nl/kijk-op-tv/bikkels/daan.html
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
jeroenpool
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2013, 12:54

Bikkels aflevering over ME (bij Villa Achterwerk)

Bericht door jeroenpool »

samengevoegd - Mod.

Beste allemaal,

Aanstaande zondagochtend is de tweede aflevering van de jeugddocumentaireserie Bikkels te zien. In Bikkels volgen we het leven van kinderen tussen de 8 en 12 jaar, die voor een geestelijk of fysiek ziek gezins- of familielid zorgen. We zien hoe ze deze verantwoordelijkheid met doorzettingsvermogen, humor en liefde dragen.

De tweede aflevering gaat over Daan. Daan (13) woont samen met zijn moeder Ruth en broer Bram in een rommelig huisje in Amsterdam. Ruth heeft ME, een ingewikkelde vermoeidheidsziekte, en ligt daardoor het grootste deel van de dag op de bank. Daan houdt van voetballen, filosoferen en schaken, maar dat hij kan niet vaak meer met zijn moeder doen. Als het slecht gaat met haar voelt hij zich vaak verdrietig, maar Daan probeert steeds meer zijn eigen weg te kiezen. Net als zijn grote held Ibrahimovic.

De trailer is hier te zien. Meer informatie over Bikkels vind je hier.

Bikkels. Aanstaande zondag, 09:35u op Nederland (Zapp / Villa Achterwerk).
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bikkels aflevering over ME (bij Villa Achterwerk)

Bericht door Grigor »

Dank je Jeroen , heb de trailer gezien . Erg met dit ventje te doen.
Als ik me beter voel zou ik wel willen helpen.
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

In plaats van deze jongen te loven en te prijzen zouden de media beter uitleggen dat dit een geval van parentificatie is. Hier is dringend nood aan familiehulp en dat deze mensen dit niet toegewezen krijgen moet aan de kaak gesteld worden!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Absoluut meet eens Gorbi.

Daarom vind ik het zo zwaar dit ventje zo te zien. Ik word geholpen door een vriend van me. Die is volwassen en vindt het al vreselijke moeilijk laat staan een kind. Kan gewoon echt niet .
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Net gekeken. Wat een geweldig kind. En een super leuke moeder. Zal niet makkelijk zijn om je zo te laten filmen, respect voor alle betrokkenen.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Enkel spijtig dat de nadruk weeral op vermoeidheid ligt :( Terwijl het maar één symptoom is.. Elke gezonde werkende mens is moe en net daarom geeft dit weer onbegrip bij velen... ME is GEEN vermoeidsheidsziekte maar een neuro-immunologische ziekte.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, de VPRO heeft dat nooit 'begrepen', ook toen velen dat wel begrepen.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nou er wordt ook gesproken over extreem veel pijn en hoofdpijnen en over vermoeidheid maar niet alleen vermoeidheid . Het is ook hoe Daan het ziet . Niet hoe de makers / de VPRO het zien.

Anyways ik vond het een vrij confronterend filmpje . Echt erg voor Daan . Ontzettend slim ventje . Maar moet veel te diep graven op zo'n jonge leeftijd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je hebt gelijk, ik dacht dat er een voice-over was van de VPRO, maar die was er niet. (Blijft staan dat ze het eerder gigantisch lieten afweten - terwijl zij de enige waren die een wetenschapsprogramma hadden - toen vele omroepen er wel aandacht aan besteedden.)

Diep graven :? Die jongen is 14 en intelligent, die denkt gewoon na. Denk dat je het tè somber ziet.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Bij een psychiater. Rek eruit. Niks voelen. Brrr. Niet goed.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Daan en Bram zijn leuke en intelligente jongens. Het ziek zijn van hun moeder is hen niet in de koude kleren gaan zitten en daar hebben ze best problemen mee (gehad). She heeft daar over verteld in haar blog en dat is verdrietig om te lezen. Kinderen horen niet zo'n zware last op de schouders te krijgen van moeten mee zorgen. Instanties laten zulke gezinnen in de steek.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat het ziek zijn van een moeder naar is, is evident en dat leed kun je niet voorkomen hè.

Wb het meehelpen, dat gaat natuurlijk om de mate waarin. Nu was dat te veel.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

zou m'n neus niet meer laten zien maar ik verveel me een beetje ondanks de maartse semi-hittegolf en ik zat ergens tussen dat ik hoopte dat jeugdzorg wel/niet zat te kijken

het was te veel ja
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Jeugdzorg is idd erg goed in het kapotmaken van gezinnen met ziekte, of het nu de ouders zijn of de kinderen.
Plaats reactie