MA 22/10 over ME/CVS in 'De Dokters'

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

MA 22/10 over ME/CVS in 'De Dokters'

Bericht door ariadne »

ME op TV

Aanstaande maandag, 22 oktober, wordt op Nederland 2 bij het programma van de NTR ‘De dokters’ een item over ME/CVS uitgezonden.Een donateur van onze stichting werkt mee aan dit programma. De uitzending ‘De dokters’ begint maandag om 16.30 uur.

http://me-cvs-stichting.nl/
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

maandag 22 okt. ME optv

Bericht door southerncross »

Even omhoog gooien - voor de geinteresseerden: vandaag dus, om 16.30u!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

maandag 22 okt. ME optv

Bericht door Burial »

ah goed dat ik t lees, ff opnemen
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt, ik ga het zo kijken!
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het gezien!
wat een goed stukje, schokkend het verschil van Myra vòòr en de dag nà de uitzending
en...er komt waarschijnlijk begin volgend jaar een eerste medicijn op de markt voor ME
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Ik heb gekeken. Was goed!
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Complimenten voor Myra! En sterkte met het herstel, natuurlijk. Met dat nieuwe medicijn wordt waarschijnlijk Ampligen bedoeld, een oud medicijn, uit de markt gehaald en dan binnenkort alsnog goedgekeurd.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Goede uitzending. Eindelijk eens een normale uitleg over de ernst van deze ziekte zonder vooroordelen en CGT gezwets.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Afbeelding net gekeken!

Het is zo verdraaid jammer dat er maar een paar minuten beschikbaar zijn, omdat er dan maar heel weinig verteld kan worden.

Anyways, ik vond het goed, met heel véél dank aan Myra!
En diep respect voor je Myra, dat je dit voor ME patiënten hebt gedaan, ondanks dat je erg ziek bent (ben niet helemaal zeker, maar volgens mij een bekende uit ons midden :wink: van het forum).
Mensen in het publiek en de artsen schrokken zichtbaar van de foto, the day after de opname...... Ja, dat is de keiharde waarheid.

Als je weet waar het over gaat dan werd volgens mij de ICC even genoemd, iets kort over medicijnen in het buitenland kanker medicijn werd genoemd, zal dan Rituxmab zijn (?) en een veel belovend medicijn dat in 2013 beschikbaar zal worden, zal dan Ampligen zijn (?): http://www.me-cvsvereniging.nl/ampligen-horloge-er
De namen werden niet genoemd, maar dat herkennen de "kenners" natuurlijk wel :wink:.

Ohw, ja, en gelukkig géén Nijmeegse (NKCV) lobby! Dank u wel artsen van het pannel en NTR!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 22 okt 2012, 17:16, 4 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Misschien een idee om eens massaal een positieve email naar de NTR/de dokters te sturen.

info@ntr.nl
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ik zag het ook net op tijd, mooi stukje :)
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

oh wat jammer iklees het nu pas..
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Ja, prima stuk. Ook dat Obama heeft aangegeven dat er meer onderzoek moet komen werd genoemd. En gelukkig geen woord over psycho-gebeuren; het ging duidelijk over mensen die serieus ziek zijn, niet enkel vermoeid.

Compliment voor Myra!
En, eerlijk is eerlijk, ook een beetje voor de Stichting. Ik ben ook nogal criticaster van de koers van de Stichting, maar blijkbaar hebben ze hier ook voor iets tussen gezeten en dit was gewoon goede info.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

luipaardje schreef:En, eerlijk is eerlijk, ook een beetje voor de Stichting. Ik ben ook nogal criticaster van de koers van de Stichting, maar blijkbaar hebben ze hier ook voor iets tussen gezeten en dit was gewoon goede info.
Als de Stichting hier ook iets mee te maken heeft gehad, dan ook van mij (een andere criticaster :wink:) eerlijk is eerlijk, een prima actie en complimenten!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie