"Geluidsirritatie/intolerantie prikkels"

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

anne-sophia schreef:
Asje, ik heb de magnesiumtabletten van Biovitaal besteld in Nederland. Gelijk 4 potten, want dan was de levering gratis naar Duitsland, haha. Nu moet het dus maar gewoon heel goed gaan helpen! :) Als ik wederom 6 jongens heb, neem ik gewoon de driedubbele hoeveelheid, haha!
Anne-Sophia: let op interactie met beta blokkers:
Magnesium: magnesium kan de werking van bèta-blokkers versterken. Men dient hierop bedacht te zijn. Tevens kan gelijktijdige inname leiden tot verminderde opname van deze medicijnen. Daarom is het verstandig minimaal 2 uur te laten tussen inname van de bèta-blokker en de magnesium.

Copyright (C) Orthokennis http://www.orthokennis.nl/artikelen/reg ... en-kruiden
Gast

Bericht door Gast »

Er is ook een wisselwerking tussen magnesium en thyrax(schildklier),hiervoor geldt ook dat er tussen beide middelen enkele uren moet zitten
Gast

Bericht door Gast »

.... daarom bestel ik altijd alles via mijn eigen apotheek,het staat in hun computer dat er een wisselwerking is
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Wat zijn jullie toch lief meedenkend.

Vandaag is de magnesium aangekomen. En ik slik dus inderdaad L-Thyrox en bètablokkers.

Ben bang dat ik maar weer wekkers moet gaan stellen voor medikamentinname.... Magnesium moet bij eten toch?

Heb laatste tijd veel gelezen over Dr. Angela Maas en haar behandeling en diagnose van microvasculaire coronaire dysfunctie. Hoe lang is de wachtlijst? Wl namelijk ook in Radboud naar Nicole Voermans voor EDS (Ehlers Danlos syndroom). Ik vermoed echt beide te hebben, haha! Ben nu bezig mijn hele medische dossier (4 ordners) ook digitaal op orde te brengen. Vrij confronterend om te lezen hoe ze in 1991 mijn hartfrequentie van ook al 100 in rust afdeden als nervositeit, zonder ooit goed cardiologisch onderzoek te hebben gehad. En een TSH van 7,7 en Ft4 bijna onder de ondergrens was niet relevant voor de moeheid....

Moet nog steeds over mijn ziekenhuisopname schrijven, maar ben nu in contact met de experimentele neurologie afdeling van het Charite, Dr. Hahn. Zij doet onderzoek naar rol van auto-antilichamen bij POTS (in rust is mijn hart zonder bètablokkers nu rond 100, in staan direct oplopend naar 200...). Heb 26 maart afspraak bij haar en zij gata met speciale MRT dus ook een event. microvasculaire coronaire hartfunctie onderzoeken. Is een onderzoek waarbij tussen cardiologie en neurologie samengewerkt wordt. Ik moet dat dus eerst afwachten. Artsen waren erg enthousiast, ben alleen bang dta ze ervaring van Dr. Angela Maas missen. Weet een van jullie of zon diagnose lastig is te stellen? Of kan ´iedere´ arts dat als je maar juiste instrumenten hebt?

Liefs,

Anne-Sophia
Gast

Bericht door Gast »

.....vaak is de diagnose een optelsom van,hartproblemen/hoge bloeddruk erfelijk,hoge bloeddruk in zwangerschap,ontstekingsziektes zoals schildklier/reuma, angina pectorisklachten,en moeheid,vergeetachtig, etc
Een echo/ecg enz...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

1 jaar..... Meine Güte. Ik dacht alleen dat je het nu ook kon aantonen, gewoon met bepaald soort scan/apparaat of wat ook..... Heb ik dat dan zo fout?

Ik heb lage bloeddruk, maar dus tachycardie, ernstige POTS, bigeminus (hartritmestoornis) in staan, verlaagde EF, auto-antilichamen, NT-pro-BNP altijd te hoog, vader infarct met 49 jaar (en ongeveer 70 nogmaals), maar vooral deze angina pectoris klachten. Mijn hart voelt echt alsof het helemaal samenkrimpt. Echte hartpijn. Na inspanning (en dan kan het ook in liggen uren aanhouden), maar ook als ik heel weinig slaap word ik ermee wakker. Nitraatspray en aspirine geeft een beetje verlichting. Soms meer, soms minder. En 4 jaar geleden waren er dus op de MRT kleine littekens te zien. In biopten is niets gevonden. Ook grote vaten waren schoon.

Nu ja, en omdat echt mijn hart zon pijn doet, denk ik toch dat daar iets moet zijn. Het is pas sinds laatste jaren. Vroeger had ik niet deze echte hartpijn.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

Uitgelicht: cardioloog en hoogleraar Angela Maas https://www.topvrouwen.nl/nieuws/uitgel ... ngela-maas
Hart voor vrouwen http://www.hartvoorvrouwen.nl/
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

anne-sophia schreef:
Ben bang dat ik maar weer wekkers moet gaan stellen voor medikamentinname.... Magnesium moet bij eten toch?

Anne-Sophia
Volgens mij bestaan daar ook apps voor. Die kun je dan op verschillende tijdstippen instellen.
Gast

Bericht door Gast »

Het makkelijkste is je medicatie innemen bij eten,dan koppel je de medicatie aan eten,en dat doe je toch gemiddeld 3x per dag,en dan misschien avonds na koffie/ thee?, tenminste zo doe ik dat,en dan alles in een weekdoos,dus voor elke dag een doosje,en maar 1x per week bezig met je medicatie...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Hallo, hallo,

Ik heb lang van die dagdoosjes gehad (4 vakjes: ochtend, middag avond, nacht) en dan had ik er 14 zodat ik maar een keer in de twee weken alles moest sorteren. Haha. Maar dat was toen ik ook al die voedingssupplementen nam. Nadeel daarvan vond ik dat ik echt niet meer wirst wat ik nu nam. Gewoon 4 x per dag grote hoeveelheid pillen in allerlei kleurtjes en vormpjes. Dat ging me een beetje tegenstaan. Maar als ik were helemaal aan voedingssupplementen zou gaan, doe ik dat weer, want dan is al die potjes iedere dag gewoon teveel! Ik doe het vaak na het eten. Met eten zitten mijn 2 jongetjes er vaak bij en dan vind ik het niet oke als ze steeds weer zien hoeveel pillen ik neem.

Die Apps is op zich leuk idee. Ik zal eens kijken. Heb zeer vaak handy uitstaan, maar vind dat dat eigenlijk niet kan. Ben zo vaak niet te bereiken. Nu heeft school en kita etc. ook wel nummer van mijn man, maar toch. Ik word alleen zo gek van altijd piepjes en klingeltjes etc. Die kan ik ook uitzetten, maar ik denk ook dat het een soort vermijdingsgedrag wordt. Bellen en appen kost me zoveel energie dat ik nooit al die mensen kan terugbellen die mij bellen. Of terug kan appen wie mij appen. En dan vind ik dat erg confronterend en dan laat ik hem maar uit. Schiet natuurlijk niets op. Allemaal misplaatste schuldgevoelens natuurlijk.

Vandaag weer erg slechte hartdag, maar geen koorts. Ook zo opvallend, dat die 2 nooit hand in hand gaan. Heb nu nog meer over dat MCD gelezen (dank voor al jullie suggesties) en het lijkt me gewoon zo aannemelijk in mijn geval. Aangetoonde autoantilichamen ontsteken kleine bloedvaatjes, daarom niet meer doorgankelijk: zuurstofgebrek in hart: angina pectoris en die hartinfarctjes (kleine littekens op MRT) 4 jaar geleden.

Heb naar therapien gekeken in NL en DE en dan worden heel veel verschillende medicamenten genoemd. Moet dus echt eerst naar cardioloog die daar iets van weet. Ik hoop dat dus op 26 meert is in Charite (POTS-onderzoek), maar anders dus Angela Maas. Moet daar maar gewoon afspraak gaan maken. Dank ook voor je persoonlijke tips Brandy :)

In noodgeval wordt wel overal nitrosray en aspirine aangeraden. Nu nam ik altijd al nitrospray in noodgeval, maar dat hielp soms (meestal) echt wel wat, soms ook niet zo. Maar nu heb ik gelezen dat je echt 3x achter elkaar met 5 minuten ertussen mag spayen. Mijn man had daar wat bedenken (heb altijd lage bloeddruk), maar toch gedaan met hem erbij en 2 sprays werkt echt alweer duidelijk beter dan 1 spray. Met 2 sprays en dan 2 x 100 mg aspirientjes wordt pijn zoveel minder: heerlijk. Maar goed, wijst er dus ook op dat daar echt meer aan de hand is. En eigenlijk word ik daar ook niet zo vrolijk van.

Ik neem nu de magnesium, maar lig veel op bed (dus hoor kinderen minder). Hulp in huishouding heeft nog niet gezogen. Ook is mijn 5-jarige al dagen koortsig en thuis en daarom voor zijn doen erg rustig. Knuffelt veel, ligt op bank in kelder tv te kijken, geen vriendjes, heerlijk ;)

Goede nieuws: hij heeft me nog niet aangestoken.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

als ik dit allemaal zo lees,
eerst maar eens naar dokter Visser, daarna verder zien.
Het zijn inderdaad wel precies de klachten van mijn moeder, en met mijn hart is toch ook iets raars.

Ik verdeel al mijn supplementen 's ochtends in een variatie aan vrolijke doosjes. Maar inderdaad, met kinderen kan ik me voorstellen dat je het een beetje bij ze weg wilt houden.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

brandy schreef: @Janne,toch alle(hart) klachten van jou en je moeder( eventueel andere familieleden) aangeven, wie weet...
Jazeker Brandy, ik zal het allemaal aan dr Visser vertellen, maar eerst ben ik nu met het aanvragen van een hypotheek bezig, en moet taxiaanvraag doen bij de gemeente, ik kan zelf niet meer rijden.
Gast

Bericht door Gast »

Kun je voor deze vragen( hypotheek/taxi) een clientondersteuner(wmo )vd gemeente krijgen? Kost misschien minder energie?
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Ja Brandy, dat heb ik gedaan. Een vriendelijke dame van de WMO heeft me in contact gebracht met iemand van de MEE, ze heeft me met raad ( werkte vroeger bij een bank) en daad ( heeft me gebracht en mijn rolstoel geduwd) bijgestaan. En het is nog een gezellig mens ook .

Aanvragen WMO taxi is niet moeilijk, en deze wmo dame weet er al van. Komende week gewoon doen.

Het is gek, vroeger was ik hulpverlener, nu hulpvrager....
Gast

Bericht door Gast »

Ja raar is dat,nu sta je aan de andere kant...
Is een scootmobiel geen optie? Heb al 10 jaar een scootmobiel en ben er zo blij mee( stukje onafhankelijkheid)
Plaats reactie