Schokken

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Schokken

Bericht door robin123 »

Ik heb vooral als ik ontspan heel veel last van schokken door mijn hele lichaam. Ik lig bijvoorbeeld ontspannen en dan trekt een spier in m'n been samen of in m'n arm, rug of waar dan ook.

Hoe ik ook m'n best doe, ik kom er niet vanaf. Zelfs bij gewoon even zitten heb ik 't al.

Herkent iemand dit? Of weet iemand wat dit is? Ik hoor het heel graag.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik herken het zeker. Zijn samentrekkingen van de spieren. Soms heel klein en pijnloos, maar soms kan het ook heel heftig en pijnlijk zijn. Juist een beweging maken heft bij mij het schokken op. En dan komt het ergens anders opduiken in mijn lichaam :lol:
Magnesium heeft bij mij veel verlichting gegeven, als je geen nierproblemen hebt, zou je dat eens kunnen proberen. Magnesium werkt ontspannend op de spieren. Let er dan wel op dat je een goede magnesium neemt en in ieder geval niet oxide, maar bv een citraat
Ik gebruik zelf magnesium olie, dat kun je rechtstreeks op de plek aanbrengen waar je last van hebt. Heb je over je hele lijf last, dan is een tablet misschien handiger. Er zijn ook vlokken die je in (een voeten)bad kunt doen, maar daar heb ik geen ervaring mee
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Heel herkenbaar.

Hier iedere dag in een voetenbadje met 2 eetlepels magnesiumsulfaat.
Geeft voor de 1 verbetering voor de ander gaat schokken helemaal over.
Met een beetje geluk kan je als je het doet voor je gaat slapen 's avonds ook meer ontspannen slapen.

Kan in het begin wel serieus meer pijn en stijf gevoel geven maar helpt hier heel goed.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Beiden bedankt voor de tips. Ik ga eerst eens op zoek naar Magnesium in pilvorm. Een voetenbad is voor mij wat onpraktisch. Ik heb de kracht niet om een teiltje te tillen.

Ik heb al een klein beetje online zitten speuren en ook het verschil opgezocht tussen de oxide en citraat versie. Ik snap nu wel dat je voor minder dan 3 euro klaar bent bij het Kruidvat en toch meer dan 10 euro betaald voor een potje van de citraat versie.

Ik wil het toch wel gaan uitproberen. Ik ga morgen of overmorgen nog prijzen vergelijken, want die lopen behoorlijk uiteen.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hoi Robin,

Ik ben niet helemaal volledig geweest, ging teveel af op de magnesium #-o
Kijk ook eens op onderstaande link.

www.magnesiuminformatie.nl/magnesium-en-calcium/

Groetjes mamoes
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

robin123 schreef:Beiden bedankt voor de tips. Ik ga eerst eens op zoek naar Magnesium in pilvorm. Een voetenbad is voor mij wat onpraktisch. Ik heb de kracht niet om een teiltje te tillen.

Ik heb al een klein beetje online zitten speuren en ook het verschil opgezocht tussen de oxide en citraat versie. Ik snap nu wel dat je voor minder dan 3 euro klaar bent bij het Kruidvat en toch meer dan 10 euro betaald voor een potje van de citraat versie.

Ik wil het toch wel gaan uitproberen. Ik ga morgen of overmorgen nog prijzen vergelijken, want die lopen behoorlijk uiteen.
Klopt en die prijs zegt heel veel over de kwaliteit magnesium die in het potje wordt gestopt.
Oxide heeft 4% werkzaam magnesium, kan ook heel laxerend werken, en citraat (ik meende) 16%
Dat scheelt nogal en dat merk je dan ook in de werking. Het is even een zoekwerk, maar als de stof eindigt op -aat zit je snel goed (bv malaat, bisglycinaat) Citraat is nog vrij makkelijk verkrijgbaar, vandaar dat ik die noemde ;)
Ik heb zelf AOV 512 of 513 bisglycinaat (willekeurige webwinkel) en magnesiumolie van unlimitedhealth.nl
Beiden zijn goed en betaalbaar.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Als je geen teiltje kunt tillen kun je misschien wat water in je douche/bad laten lopen en dan via stoel ernaast/erin je voeten erin zetten. Of iets in je gootsteen laten lopen en op het aanrecht gaan zitten.

Of dat praktisch uitvoerbaar is wat ik hier zeg weet ik niet :-). Je kunt het wellicht proberen.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

@luipaardje Als magnesium in pilvorm niet werkt, dan moet ik inderdaad creatief zijn :D :wink:
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Dat schokken is herkenbaar. Bij mij ook als ik me ontspan. Best storend maar bij mij is het niet zo erg dat het pijn doet gelukkig.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ik had dat ook, is haast weg nu.
Ik gebruik magnesiumbisglycinaat. ( na een aantal verschillende ssoorten te hebben geprobeerd)

en inderdaad voetbadjes en zelfgemaakte magnesium olie.

Ik heb een periode 1 maal per week een voetbad gedaan, als de huishoudelijke hulp er was. Die deed dan het sjouwen van het teiltje. Nu weer overgegaan op hele lijf insmeren en afdouchen. Maar ook dat kost energie.
Ik wil een huis met alles beneden...maar hoe ik moet verhuizen weet ik niet, eerst maar eens wachten of er zoiets beschikbaar komt.

maar het helpt me weer wel bij het inslapen.
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Zo herkenbaar deze schokken. Daar ik er niet echt last van heb (ik heb ze wel veel, maar het is niet pijnlijk), heb ik er nooit aan gedacht er iets tegen te doen. Ben sowieso even helemaal van de vitamines en supplementen weg (kosten/batenverhouding vind ik bij mezelf niet echt oke), maar ik houd dit in mijn gedachten.
Plaats reactie