Gevoelige huid/allergische reacties op huidverzorging - tips

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Gevoelige huid/allergische reacties op huidverzorging - tips

Bericht door amber »

Hoi iedereen,

Ik lees best vaak op het forum dat sommige last hebben van een droge en/of zeer gevoelige huid en van allergische reacties bij verzorgingsproducten. Ik heb dit zelf ook heel erg. Ook de medicatie die ik slik maakt mijn huid alleen maar droger en gevoeliger. Ik heb een paar tips die bij mij geholpen hebben die ik met jullie wil delen. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Deze ingredienten vermijd ik omdat ze voor een allergische reactie kunnen zorgen:
Parfum – Alle soorten alcohol (tenzij helemaal onderaan de ingrediëntlijst/ behalve die met de toevoeging cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin) – Balsam of Peru – Bergamot – Cinnamic acid – Mintachtige stoffen – Eucalyptus – Kamfer – Citrusachtige stoffen – Lavendel – Geranium – Methylisothiazolinone – Tea tree olie – Witch hazel – Ylang ylang – Oxybenzone – PABA – Propylene glycol – Sodium lauryl sulfaat – Methyl nicotinate – Synthetische kleurstoffen – Aceton

Ja, een hele lijst. Ik snap dat jullie de energie niet hebben om bij elk product de ingredientenlijst door te spitten om te kijken of deze ingrediënten er niet inzitten, daarom heb ik een paar producten waar deze ingrediënten niet inzitten. Ik had dit toevallig al allemaal in een bestandje om m'n telefoon staan omdat ik gek ben op beauty. Voordat ik veel zieker werd (bedgebonden) was ik daar nog dagelijks mee bezig, omdat ik steeds vaker allergische reacties kreeg en mijn huid met de dag droger werd.

Gezichtscrème:
- Oil of olaz total effects 7 in 1 antiverouderings dagcreme parfumvrij
- Clinique Continues Rescue Antioxidant Moisturizer
- Cetaphil hydraterende creme
- Body shop Aloe protective serum body shop
- Decubal gezichtscrème vitaal
- MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Lotion
- La roche posay soothing protective skincare
- Uncover Skincare – moisturizer normale tot droge huid

Voor lichaamsverzorging:
- Dermolin body milk
- Dermolin body crème
- Dermolin herstellende creme
- Neutral bodymilk
- Neutral intensieve creme

Ook is Vaseline vaak een goed product om te gebruiken, omdat dit vaak ook geen allergische reactie geeft.

Veel informatie heb ik van de site van Jetske Ultee. Het is niet echt heel belangrijk allemaal, maar ik weet hoe vervelend het kan zijn als je een allergische reactie hebt. Deze tips kunnen dit zoveel mogelijk voorkomen! Ook heb ik nog tips voor zonnebrand enz, maar dit plaats ik pas als er interesse naar is. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik heb er iniedergeval wel wat aan gehad en heb geen allergische reacties meer!

Liefs Amber
Hope and just believe.
Plaats reactie