Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door luna923 »

verplaatst naar rubriek 'symptomen en klachten'- mod.

Hoi,

hebben jullie dat ook, niet meer kunnen adem halen als je hoest??? het is heel vervelend op dat moment, en soms raak je wel effe in de stress omdat het effe te lang duurt. heb het opgezocht maar kon er niks over vinden. het lijkt wel als of het effe verlamd raakt het ademhalen dan. net als je benen verlamd kunnen raken effe. het is heel raar, maar het gebeurd in mijn geval niet altijd, af en toe. met vlagen de ene keer vaker dan de andere keren.

en ook met door slikken van iets, daar zit een hapering in, ik vind het heel vreemd allemaal. maar dit heb ik ook niet altijd, merk wel dat het gebeurd met stress standaard.

ben benieuwd hoe het bij jullie zit

groetjes loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door marlène »

heb je dan ook last van verlies van spierkracht (anders dan gewoonlijk)?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door luna923 »

maar zo wie zo diep inademen is al een probleem. maar als ik hoest dan voel ik en merk ik dat mijn longen of zo niet meer willen inademen, of het aan die spieren ligt of wat anders, ik weet het niet. maar ik kan zeker niet de enige zijn die dat heeft. ik vecht dan weer om me longen te vullen, is echt raar. het is niet zo dat ik denk dat ik dood ga of zo, klinkt erger en ziet er erger uit dan het is. in mijn beleving. misschien omdat ik het al ken, ik weet niet. het is maar effe en dan is het over. is geen blijvend iets of zo. het is een stevige hoest bui lang alleen. ik snak naar lucht dan, en alles wat te dicht bij me komt duw ik weg of ik loop weg. door de rest van mijn lichaam verlies ik geen spier kracht.

je kunt het vergelijken als je een stomp in je borst hebt gehad en dan is het ook effe moeilijk om weer in te ademen toch, alleen in mijn geval heb ik die stomp nooit gehad.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door marlène »

mycoplasma?
geeft soms ook nare hoestbuien maar de slikproblemen zijn van een heel andere categorie, doet me eerder aan iets neurologisch denken

misschien volgende keer toch aan je dokter vragen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door luna923 »

ik had al gevraagd aan een arts, maar was vergeten te vragen of het ook iets met ME te maken heeft. maar blijkbaar heeft niemand er last van, dus heeft niks met ME te maken dan waarschijnlijk. zal binnen kort weer naar hem toe gaan en vragen.

thanks marlene
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door luna923 »

ohh zie dat ik weer verplaatst ben naar een andere topic. ik ben wel duffie suffie zo he, solly
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Hoesten en niet meer kunnen ademhalen

Bericht door felixloena »

ik ben wel duffie suffie zo he, solly
niet erg, zo heb ik ook wat te doen....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
ingeborg
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2011, 18:00
Contacteer:

Bericht door ingeborg »

Ik herken deze problemen. Het is net alsof het lichaam ff niet meer weet hoe het dat moet doen.
www.borgofspace.com (wordt niet meer geupdate, maar je kunt wel nog steeds de nieuwsbrief ontvangen) of volg mijn blog op hyves
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

dus jij hebt er ook last van. heb net een pbtje gekregen, die persoon melde er ook last van te hebben, schijnt toch iets met ME te maken hebben. en ook iets met de ziekte hashimoto. en ook de schildklier schijnt een probleem te zijn en meer.

en ja het lichaam doet dan heel raar, en ook dat het dat niet meer weet of zo, net als of het dat weer moet uit vinden of zo. heeeeel raar voelt het aan.

maar ik zal het aan mijn huisarts voor leggen
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Hoe lang heb je het? En zijn er ergere periodes tussen?

Bij mij ligt het eraan dat mijn longen gewoon niet goed werken (astmatische bronchitis/allergische astma). Bij virusinfecties heb ik het altijd wat extremer, en kan ik bijna niet meer ademen - zeker in combinatie met hoesten. Afgelopen week ook, de huisarts schrok zich helemaal te pletter van mijn 2-woord zinnen en piepgeluiden, en ik kreeg meteen zware prednison en antibiotica.

Ik maak me wel steeds meer zorgen, met elke virusinfectie heb ik het gevoel dat mijn longen weer achteruit gaan. Nu heb ik als ik weer "beter(der)" ben altijd last als ik lig dat ik niet kan doorademen enzo. En zitten is momenteel nog geen optie. Het is echt angstaanjagend om niet meer/amper te kunnen ademen, het is toch wel essentieel voor het lichaam...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ongeveer heb ik het 4 of 5jr zeker wel, misschien langer. het is er ingeslopen lijkt wel achter af. en de ene periode erger dan de andere, en soms heb ik er geen last van.

maar wat jij hebt is vreselijk, hoop voor je dat die medicatie bij je aanslaat en dat je snel verbetering voelt.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik zou dan toch eens proberen om naar een verwijzing naar een longarts te krijgen... Het kan zomaar astmatische bronchitis (chronische infectieuze/ontstoken staat van de longen) of iets dergelijks zijn, daar hoest je ook constant door. Daar zijn medicijnen voor, waardoor het hoesten ook verminderd (ik krijg helaas migraine van deze medicijnen - maar er zijn maar weinig mensen die zo gevoelig reageren als ik). Het kan ook te maken hebben met allergieën, als je neus de hele tijd verstopt zit bijvoorbeeld kan dat naar je longen zakken waardoor je hoest. En inderdaad de andere dingen die zijn genoemd, maar ik denk dat het het waard is om de longarts eens te bezoeken, een longfunctietest eventueel met provocatielongfunctietest is snel gedaan en kan veel duidelijkheid geven. Als dat het niet is, heb je altijd nog de verklaringen van spierzwakte e.d. die verder uitgezocht kunnen worden.

Overigens heb ik de laatste paar dagen inderdaad ook veel last van slikken, dat had ik eerst nooit. Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat het heel goed kan wijzen op een vergrote schildklier (dat hier ook eerder is genoemd). Of vergrote lymfeklieren in de nek die in je slokdarm/luchtpijp drukken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik zal het eerst voor leggen aan mijn huis arts en dan kijken wat er verder mee gebeurd.

thanks voor de tip

maar wel heel vervelend voor je als je ook nog eens last heb gekregen van je slikfunctie. hoop dat je er wat aan kan doen en er wat voor krijgt, nog beter dat het geneest natuurlijk.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

marlene : ik heb geen anti stoffen voor dat, dus komt dat niet in aanmerking en ook niet de ziekte van hasimoto.

eressea : ik ben door verwezen naar de longarts.


thanks dames
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie