tics, cvs gerelateerd of niet?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witzy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 okt 2006, 21:31
Locatie: Londen

tics, cvs gerelateerd of niet?

Bericht door Witzy »

Sinds een paar maanden heb ik tics oftewel ongecontroleerde bewegingen van lichaamsdelen ontwikkeld. Het begon met mijn hoofd die, zonder dat ik het wilde, opzij ging en eindigde weken later in spieren in mijn hele lichaam die verkrampten. De neuroloog stelde vast dat mijn lichaam/systeem overbelast was geraakt door meerdere factoren die zich tegelijk hadden afgespeeld, zoals stress en dat die overbelasting zich uitte in tics. Hij neigde erg naar een psychologische verklaring.

Het is nu een stuk rustiger, maar als ik erg moe ben, heb ik er soms een of twee. Op mijn verjaardag gingen we uit eten. Toen we uit het restaurant kwamen, waar het erg druk en lawaaiig was, had ik sinds weken weer een paar tics achter elkaar. Ik kon en kan mij niet voorstellen dat die tics een psychologische verklaring hadden, want het was mijn verjaardag en we gingen weer eens uit eten, wat ik in tijden niet heb gekund; maw ik was blij!!!

Enfin mijn vraag is nu: zijn er meer mensen met cvs die tics hebben en hoe zijn die verklaard? Kunnen tics ook cvs gerelateerd zijn? Als jullie ze niet hebben, hoor ik dat ook graag; dan weet ik wat voor vreemd kuiken ik ben :wink:
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik weet niet wat je precies bedoeld met spieren die verkrampen, maar in mijn begin periode toen ik echt heel vermoeid was heb ik een half jaar last van trillende spieren gehad. Ik had het non stop en het verschoof steeds van plek, dus eerst je ooglid, daarna in je hals, op je rug en als de grote beenspieren begonnen te trillen zag het best raar uit. dan zag je je bopvenbeenspier of kuit heftig heen en weer schokken/trillen. Maar goed ik weet niet of je dat met tics bedoelt. Verder komt het me niet bekend voor.

Ik zou zeggen laat je niet van de wijs brengen. Het zal waarschijnlijk lichamelijk zijn.
Gebruikersavatar
Witzy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 okt 2006, 21:31
Locatie: Londen

Bericht door Witzy »

Trillende spieren heb ik ook; het gevoel van een beestje in je arm of been die zich aan het opdrukken is. Dat is niet wat ik bedoel. Het zijn echt tics: bewegingen van hoofd, arm en/of benen, die ik niet wil. Ik zit dan op de bank en dan schiet mijn arm of been opeens de lucht in. Mijn spieren trekken zich dan samen, zonder dat ik het dus wil. Het was op den duur zo erg dat mijn spieren in armen en benen zich tegelijkertijd samentrokken en ik voor een aantal seconden opgekruld en verkrampt lag, waarnaar mijn spieren zich weer ontspanden. Nu heb ik af en toe nog een onverwachte spiersamentrekking van hoofd-,been- of armspieren.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Vervelend, Witzy.

Ik heb in ieder geval geen tics.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

nee dat komt me inderdaad niet bekend voor. Het klinkt inderdaad vervelend. Ik weet dat ME bij iedereen zijn eigen unieke vervelende dingetjes kan geven, maar dit zou ook goed er los van kunnen staan. Misschien moet je eens het internet afspeuren naar mensen zonder ME die ook tics hebben.

groetjes
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Als ik dit lees, denk ik bij ongecontroleerde bewegingen van spieren aan spasmofilie. Heb nog al mensen gehoord met naast CVS spasmofilie. Heb daarom wat info geplaatst hierover onder Veelvoorkomende kwalen
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Witzy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 okt 2006, 21:31
Locatie: Londen

Bericht door Witzy »

bedankt zuiderzon en anderen. Ik heb het stuk over spasmofilie gelezen. Ik krijg over twee weken nog een uitslag van een bloedonderzoek, dus daaruit kan blijken of ik het heb of niet.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

tics ,cvs of niet

Bericht door Alie »

hallo ik heb 2 weken geleden ook zoiets meegemaakt de dokter dacht aan epileptie maar weet het nog niet zeker ik was daar voor zo ziek had heftige nek en hoofd pijn ik had dit al eerder mee gemaakt ga morgen met mijn arts praten want na die aanval heb ik nog steeds last van mijn spieren of dit iets met m,e te maken heb weet ik niet ik ben het zat met al die vreemde dingen sterkte in ieder geval als ik iets weet laat ik het wel weten groetjes van alie :cry: :?:
Gebruikersavatar
sammy
Beginner
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006, 11:58
Locatie: overijssel

tics ,cvs of niet

Bericht door sammy »

hey,
die spiertrillingen komen mij idd ook bekend voor en ik heb soms als ik in bed lig wel eens dat mijn lichaam reageert alsof ik val (uit bed bijv. terwijl ik gewoon lig), dus dat mijn spieren dan samentrekken, heel irri (en raar :wink: )...verder heb ik geen last van ongecontroleerde bewegingen..
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

tics ,cvs of niet

Bericht door paula »

Ja, kleine spiertrekkingen heb ik ook vaak. Ooglid bijvoorbeeld maar echte ticks niet... Lijkt me erg vervelend iiig!
Kippie
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2006, 15:23

tics ,cvs of niet

Bericht door Kippie »

Ik heb meer last van krampen. Bij de geringste belasting moet ik het bezuren. Ook heb ik last van pijnen die door mijn lichaam wandelen, als het ware. Ik heb een aantal jaren Rivotril ingenomen, toen bijna geen last. Dit is echter een zwaar verslavend middel tegen epilepsie en niet echt aan te raden. Was ook een noodsprong van de behandelend arts die geen oplossing meer zag omdat pijnstillers geen resultaat opleverden.
Groetjes
Groetjes van Kippie, die ME heeft en geen CVS of FM.
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

tics ,cvs of niet

Bericht door paula »

Dat van die pijnen, van de ene plek naar de andere, dat heb ik ook... pijnstillers helpen dan ook niet...
Gebruikersavatar
hanneke
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 nov 2006, 13:56

tics ,cvs of niet

Bericht door hanneke »

ik gebruik eigenlijk nooit pijnstillers, is ook niet al te goed als je het vaak inneemt, ikheb wel een tijdje ibuprofen gebruikt voor mijn gewrichten maar dat mag je ook niet vaak innemen dus dan heb ik het maar helemaal nie meer gebruikt,
tics komen me niet echt bekend voor, maar spier samentrekkingen wel op sommigen momenten
Plaats reactie