blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Is Petraroos Belgische? Ik dacht dat ze van Nederland was?

Ik heb als Belg ook nog nooit van sla stamp gehoord, maar het klinkt toch vrij Nederlands. En het klinkt eigenlijk nog wel lekker ook.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Misschien Zuid Nederlands? Beneden de rivieren?

Ik woonde in Amsterdam, Utrecht en nu Groningen.

Ach, ik kom nu nog steeds wel eens een uitdrukking tegen die ik eigenlijk had moeten kennen........
Gast

Bericht door Gast »

Het is in zeeuwsvlaanderen een heel gewild gerecht
Gast

Bericht door Gast »

.....maar dan met uitgebakken spekjes, dus toch weer anders
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nadat ik eerst vergat uit te checken (al vaker gebeurd natuurlijk), probeerde ik in de volgende tram die ik moest hebben tot 3 keer toe in te checken maar de automaat deed niets, zoals ik dan ook tegen de tramchauffeur zei. Hij: 'Dat is je bankpas'.

Btw: je kunt alle groene bladgroenten gebruiken voor stamp, ipv andijvie doe ik altijd veldsla, veel lekkerder:-) Moet je de sla wel in huis halen, hè roosje?
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Woensdagochtend,

ik lig te wachten tot de thuishulp Meryam komt,
om mijn huisje weer lekker schoon te maken. :)
maar al wie er kwam? niemand!!!???

ik s''middags beetje boos naar de Thuishulp organisatie gebeld.
zeggen ze ,mevrouw het is DINSDAG,dus er komt niemand.
ik dacht gewoon dat het WOENSDAG was
dan komt ze altijd.
we hebben er samen hartelijk om gelachen Woensdag:lol: :wink:

@ Annac,

Slastamp is Nederlands en heerlijk, :)
beetje spekjes, of ham er door,
hardgekookte eieren er op,smullen.

@ Matt

ha, ha, ja soms lijkt het wel of je mond/hersens. er een eigen leven op na houd :lol:
en er de gekste dingen uitbraakt.

heel veel sterkte met de hitte.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Een tijd geleden was er de verschrikkelijke berichtgeving over het vliegtuig van Malaysian Airlines. Toen hoorde ik Rutte zeggen op het radionieuws:"We zullen de dames opsporen!" Het bleek te zijn: "We zullen de daders opsporen"
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Mobiele telefoon kwijt zijn en natuurlijk stond hij op stil dus je eigen nummer bellen heeft dan ook geen zin.. Een aantal uur later na het hele huis te hebben doorzocht geef ik het maar op en begin aan het avondeten waarbij ik m'n telefoon in de koelkast ontdek.. :roll:

Mijn make-up remover en mondwater hebben dezelfde blauwe kleur en zitten in een vergelijkbaar formaat flesje, na een drukke dag half slapend in de badkamer staan en na het tanden poetsen dus mooi een slok make-up remover nemen... 8-[
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
angel20000
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2014, 11:12

Bericht door angel20000 »

Oooh wat herkenbaar! en jezelf 'in toom' proberen te houden maakt de klachten nog erger! Zeker voor een perfectionist zoals ik errug moeilijk!! Ik zou weleens een avondje willen eten met jullie om alle ervaringen uit te wisselen...wel lastig natuurlijk omdat vele bedgebonden zijn. Maar toch als je verhalen en vooral herkenning hoort, dan is de last toch net iets minder zwaar!
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Heerlijk die verhalen en akelig herkenbaar!

Naar winkelcentrum om geld te pinnen, pasje er in, pasje er uit en geld laten zitten….. Zucht.
Vervolgens er bij de winkel achter komen dat ik geen geld in portemonnee had. Gezocht naar het pionnetje…. en toen… Neeee….
Gebeld naar de bank, gelukkig later weer teruggekregen omdat de automaat het geld zelf weer had ingenomen…. pffff….

Pijn in m'n gewrichten waarvoor pijnstillers. In cellofaantje verpakt, door mij in kleine stukjes geknipt zodat ze makelijk meegenomen kunnen worden. Haastige spoed is zelden goed. Bij het innemen met cellofaantje en al ingeslikt…. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :-k
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

== omdat de automaat het geld zelf weer had ingenomen…. pffff….
==

Das geruststellend. Wist ik niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik kwam laatst achter een vrouw en die deed precies hetzelfde. Ik kon zó haar 50,- pakken, toch wel dus. Uiteraard aan haar gegeven, vragen of ze soms ME had deed ik net niet.
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ben in korte tijd 2x mijn medicatie vergeten,(op verschillende dagen)bloedverdunners en hartmedicatie,niet zo handig dus,kreeg meteen meer last van hartoverslagen
en zo dacht ik vandaag dat het 14 februari was....pffttt,ik merk zelf ook dat ik echt vergeetachtiger word..nou ja,zolang je dat zelf nog in de gaten hebt 8) ,
maar even serieus,las zojuist een bericht dat mensen met slaapmedicatie 50%meer kans hebben op dementie....
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

mijn lieve dochter is vandaag jarig,
weet echt niet meer hou oud ze word,

ik kan ook niet meer rekenen
ze is van 1965,of was het nou 1966??????????
mijn hemel dat hooft van mij is vast in staking vandaag. :lol: :wink:

als ik geen ME had ,zou ik denken dat ik dement aan het word ben. :) :wink:

een zo goed mogelijke dag voor allemaal.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hoop dat je niet vergeet alle lekkere dingen vandaag door te slikken, P'roosje en vooral er een beetje van kunnen te genieten.
Plaats reactie