blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Willemijnd,

stel je voor dat jij uit had gevonden dat je met pokon ME kon genezen :) :wink:

@Bella

mooi en sterk die plant .boom.

@ Mattpebles

wat een onwezenlijke situatie''s zitten wij soms in he.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Bij ons in België kan je een busrit betalen door DL te sturen naar een bepaald nummer. Laatst had ik dat gedaan en kreeg ik geen sms terug. Werkte dat systeem niet meer of zo? Tot ik een bericht kreeg van mijn vrouw, had de DL naar haar gestuurd.

Ik heb er net een hele tijd over gedaan om het woord België te tikken, het kwam steeds als BelgiË. Het helpt als je de shift niet meer induwt na de ¨.

Ik word vrolijk als ik gewone mensen zie (vermoed ik dan toch) die ook wel eens zo'n blunders begaan. Ik was vorig weekend in een hotel met mijn vrouw. Ze vroeg me om al een koffer naar de auto te doen. Dus ik stap in de lift op de 2de verdieping en er staat een koppel in. Het meisje wil meteen uitstappen, tot de jongen haar erop attent maakt dat ze naar het gelijkvloers moeten en daar nog niet zijn. Ik was al blij dat ik zelf wist wanneer ik beneden was :-)
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Gisteren mijn dag met onderzoeken gehad, en wat een blunderdag was het.

Ik ging dus naar het ziekenhuis met de bus, en was er bijna. Was opgelucht want zo graag zit ik niet op de bus tegenwoordig. Rijdt de bus gewoon door... Ik was gewoon vergeten op de bel te duwen. Mocht ik dus nog een heel eind stappen. Daar aangekomen moest ik mij aanmelden. "Een afspraak bij de oogarts? Nee dat kan ik niet terugvinden. Vanavond een MRI scan ja, maar niet bij oogarts." Bleek ik gewoon in het verkeerde ziekenhuis te zijn.

Gelukkig is dat andere niet ver. Na het hele onderzoek daar moet ik dus terug naar beneden, met de trap. Heel even gaat mijn hoofd weer de wolken in. En weet ik helemaal niet meer welke verdieping ik nu ben. -1... Hup trap weer naar boven tot aan de 0.

Over de MRI 's avonds had ik al vooraf gelezen dat er geen metalen voorwerpen mee naar binnen mogen. Over de knoppen van mijn hemd twijfelt de verpleegster maar verder zegt ze niks. Ik schiet toch wel in paniek: ja maar gaat dat geen kwaad kunnen? "Ik kan dat straks pas zien op het scherm". Oh ja... wellicht wel.

Na die zware dag ben ik blij als een kind als ik lekker in de zetel mag liggen, terwijl ik naar het songfestival ga kijken. Hoor ik de commentaarstem zeggen: "Zij heeft toch wel iets mooiers aan dan de Mexicanen!" Huh, er doen toch geen Mexicanen mee? Moest zijn: "Zij heeft toch iets mooiers aan dan de muzikanten." En zo heb ik er nog wel eentje gehad gisterenavond, maar die ben ik natuurlijk vergeten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, wat een ramp hè.

Ik ben eens op de vijfde uitgestapt terwijl ik beneden moest zijn, begreep het uitzicht niet, werd er duizelig van. Tot iemand anders nog in de lift het aan me zag en me zachtjes weer de lift in dirigeerde, heel lief.
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

je hebt van die dagen pffffff........dan gaat werkelijk alles mis.

lieve grgroetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Gisteren bij Vandenborre een nieuwe telefoon gaan kopen. Aan de kassa valt mijn oog op een boodschap die ondertekend is door "De Stoere Manager". Ik kijk nog eens naar de twee mannen achter de kassa, zo stoer zien ze er toch niet uit? Moest zijn: "de store manager". En ik naar buiten met de slappe lach :D
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hahahahaaaaaaa! Goeie! Niet vergeten je telefoon mee naar buiten te nemen?!?!? * wink *
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Was koffiebonen aan het bijvullen. Klonk anders. Kijk ik goed. Blijken het hondenbrokken.
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

@Feniks: Je had misschien bijna een nieuwe koffiesmaak uitgevonden!

Stemmen gisteren was ook een ramp. Ik ga samen binnen met mijn vrouw in dat lokaal, er staan 5 stemhokjes, waarvan de gordijnen allemaal dicht zijn. Komt er één iemand net uit dus daar gaat mijn vrouw naar binnen. En ik denk: ik wacht maar een beetje aan de kant. Tot iemand mij dan vraagt of ik mijn kaart om te stemmen nog niet heb gehad? Jawel hoor. Wat bleek, alle hokjes waren leeg. Had er niet aan gedacht om even te kijken of ik benen zag aan de onderkant.

Goed, het stemmen ging vrij snel, wist toch al welke partij ik zou stemmen. Maar dan kreeg ik een aantal instructies te zien hoe ik dan het stembiljet moest laten scannen en zo. Ik lees het allemaal netjes door maar op het einde ben ik alles gewoon vergeten. Euh help! Dus ik kijk nog eens op dat scherm "Steek uw kaart in de gleuf". Nee, dat is het niet wat ik moet doen, dat heb ik al gedaan... Dus maar naar buiten, met wellicht een blik van ik weet het niet meer. Gelukkig kreeg ik wat hulp om dan dat biljet nog te scannen en dan nog ergens in te stoppen en dan die kaart nog ergens af te geven... Pff wat een gedoe!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hihi, maarreh... was er gisteren stemmen dan...?


Ahhh.... Belgie....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Haha helemaal juist noorderbuurtje!
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Laatst werd ik in de supermarkt aan de kassa geholpen door een heel jonge kerel. Toevallig viel mijn oog op zijn naamkaartje: Kapitein Jens. Huh... is die kerel niet wat heel jong om al kapitein te zijn. Kapitein van wat eigenlijk? Tot ik doorhad dat het gewoon zijn familienaam (wellicht) was. En het bleek uiteindelijk niet Kapitein maar wel Kaptein te zijn.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

had al een poosje trek in Sla stamp,
ik lekker rundvlees gesudderd,aardappels gekookt,
en gestampt,
wil ik mijn sla uit de ijskast pakken,huuuuuuu
blijk ik helemaal geen sla in huis te hebben, #-o :wink: :)
al weken niet :lol: :roll:
kweet niet waarom ik sla in huis dacht te hebben

heb er maat een potje Spinazie door gestampt.
maar dat smaakt toch wel ff anders .

lieve groetjes
petraroos
als je trek hebt in Sla stamp:roll:
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mattpebles
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2014, 12:21

Bericht door mattpebles »

Haha ja petraroos, zo experimenteer je wat in de keuken, en soms is dat geslaagd, soms net iets minder.

Ik heb er ook nog wel een goeie. Laatst kwam ik met mijn vrouw terug van de winkel, met de auto. Als passagier kijk ik altijd rechts aan een kruiispunt of er geen verkeer aankomt, en meestal zeg ik dan: "Hier is alles goed." Maar ik had geen puf toen en wou de zin korter maken en ik wou dus gewoon "Goed!" zeggen, maar ik riep dus: "Hier!" Dat kwam er dus ook wel heel raar uit.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

P'Roos:

Nooit van sla stamp gehoord, maar zal wel Belgisch zijn?

Rauwe andijvie stampot, dat wel.
Plaats reactie