Vaag gevoel in nek en vingertoppen.

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Vaag gevoel in nek en vingertoppen.

Bericht door Nienke »

Hoi allemaal,

De laatste tijd heb ik regelmatig last van mijn nek, ik dacht eerst dat het spierpijn zou zijn ofzo..
Nu twijfel ik erover, heb het gevoel dat het in mijn nek "gewoon niet lekker zit" en dat gevoel breid zich ook langzaam uit naar beneden toe..

Daarnaast heb ik sinds ik ziek ben altijd wel tintelende vinger(s/toppen) gehad, sinds kort heb ik hier meer last van en lijkt het een beetje of (dit klinkt mssn een beetje vaag) of er op mijn duimtoppen een wasknijper zit ofzo.. en er van binnen mn duim aan mn nagel wordt getrokken wat een bepaalde druk geeft.. Kan het niet omschrijven als duidelijke pijn, maar het is gewoon een raar en vervelend gevoel.

Is er iemand van jullie die dit herkent? In combinatie samen of apart?

Liefs,x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi nienke
ik zou als ik jou was toch even naar de fhisio gaan dat rare gevoel komt van je nek ik heb dit al sinds mijn drieentwintigste
als je achter de computer zit ,zit je zeker net als ik een beetje gespannen
daar kan het vandaan komen
of heb je ook fibromyalgie of artrose dat laatste heb ik dus al zo lang
vanaf mijn 23 en ik heb dus ook spierspanningen
dus even na laten kijken hoor xxx
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Hey Alie,

Ik ga binnenkort weer naar de fysio, ben tijdje even niet geweest door drukte eigenlijk. Ik zit trouwens nooit achter de computer, maar lig in bed met laptop op school en ik kan mn rug omhoog doen dus mn hoofd/nek/rug zijn allemaal goed ondersteund.. Maar goed idee om het even te vragen aan dr..

Ken je dat vage gevoel in de vingers toevallig ook?

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja ik weet wat je bedoelt nienke het is moeilijk uit te leggen als ik ergens over strijkt met mijn vingertoppen voel ik het niet
heb je soms ook altijd last van kou en koude handen
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Hoi Nienke,

Dit gevoel dat het in je nek 'niet lekker zit', heb ik ook (al 8 jaar geloof ik). Het is echt een rottig gevoel, waarbij je je slecht concentreren kan. Ik denk dat als je een beetje aan lichaamsbeweging doet en dan veel rust, het gevoel minder wodt. Ik weet niet wat dit precies is, spieren, zenuwen en/of bloedsomloop? Het gevoel dat je beschrijft in je vingers ken ik niet. Alhoewel, ik heb misschien wel zo'n soortgelijk gevoel in mijn grote teen.
Een vraagje: Denk je dat het gevoel in je nek samenhangt met het gevoel in je vingers, of is dit onafhankelijk van elkaar?
Groet,
Daniel
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

@ Alie: ik heb idd ook snel koude handen/voeten, ook "slapen" ze snel, en prikken ze dan heel erg..

@Daniel: Ik weet niet of het samenhangt, wel is het zo dat mn nek echt een nieuwere klacht is, en dat van de 'wasknijper op mn vingertoppen' ook.. een prikkelend gevoel in mn vingertoppen heb ik altijd wel een beetje sinds ik ziek ben..

Weet niet wat k echt met deze klachten moet doen, ze zijn eigenlijk 'te vaag' om dr voor naar de huisarts te gaan dus..
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

nienke
het kan dat er iets afgeklemd zit in je nek
een bloedvaatje of een zenuwtje
dus ik zou er toch maar even naar de huisarts meegaan
want iets belemmert de doorstroming
ik weet wat het is bij mij is er niet meer aan te doen ,maar bij jou mischien nog wel .en warmte in je nek helpt ook nog wel eens
sterkte meis
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ik heb daar ook jaren mee gesukkeld hoor met die nek, samengaand met een heel vervelend continu tintelend gevoel in mijn rechterarm.
En het had vlg mij niets te maken met cvs maar alles met stress. ik was continu zo gespannen dat mijn nek en schouderspieren aanvoelden als betonnen kabels. en als die te sterk gespannen staan zetten die je nek te veel onder druk waardoor je nekwervels regelmatig uit de haak gaan. en daardoor krijg je dan ook problemen in je armen of benen of volledige rug.


Ik ging daar regelmatig voor naar de osteopaat om alles eens terug recht te zetten, maar dit is ontzettend verbeterd met niet meer te moeten gaan werken. dus toch nog iets goeds aan cvs :D

en ik heb nu van mijn kinesist een aantal oefeningen gekregen om mijn schouder en nekspieren soepel te houden, dat helpt ook wel. die doe ik dagelijks.

dus zeker naar laten kijken, want vanzelf zal het vlg mij niet over gaan.
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Hoi Greta!

Bedankt voor je tip! Ik ga binnenkort naar de fysio toe en zal eens aan haar vragen.. Gistere had ik dr behoorlijk veel last van en nu is het weer een stuk minder.. het komt een beetje "met buien" opzetten, de ene dag vaker en meer last dan de andere..

Liefsx Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gast

Bericht door Gast »

hoi nienke,

wat tintelingen betreft in de vingers, dat heb ik ook gehad
en een verdoofd gevoel bij mijn re.knie, dit heeft heel lang geduurd, en voelt ook heel raar aan, aan de ene kant een zwaar gevoel en aan de andere kant alsof het er niet is.
en koude handen en voeten ook, evenals prikkelingen in benen, meestal savonds in bed.
ook kreeg ik opeens verdoofd gevoel in mijn re. duim, dit heeft maar even geduurd.
volgens mij heeft het ook met je zenuwen te maken
ik heb geen last van mijn nek, wel eens een krakerig gevoel, ik denk dat dit ook te maken heeft met te weinig beweging of zo.
dus nienke heb je veel last toch even aan fysio misschien helpen de oefeningen
Gast

Bericht door Gast »

Hoewel bovenstaande klachten verschillende oorzaken kunnen hebben, is het zeker zinvol om de B12-status te laten bepalen.

" Waarschuwing voor vitamine B12-tekort
Heeft u last van een branderige tong en/of een vreemd gevoel in de voeten, het gevoel op vilt/watten te lopen, tintelingen in voeten of handen, zware/stijve benen, een beetje bloedarmoede, eventueel samen met moeheid en/of een verminderde psychische weerstand, sta er dan op dat op korte termijn de vitamine B12-spiegel van uw bloed wordt bepaald. Het kan zijn dat uw lichaam deze vitamine niet goed meer opneemt. Bij vroegtijdige behandeling zijn blijvende problemen te voorkomen.
Een gewaarschuwd mens telt, zeker hier, voor twee! "

Bovenstaand stukje komt van de volgende site: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/

B12-tekort komt ook vaak bij CVS voor.
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Hoi,

echt tintelend gevoel ken ik niet, maar vooral met opstaan en als ik echt moe ben dat ik alleen nog maar kan slapen, heb ik een slaperig/tintelend gevoel in mijn vingers, maar dan in de knokkels zeg maar.. met de nek herken ik het niet, alleen als ik te lang achter de computer heb gezeten!

groetjes en succes ermee!
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Hey!
bedankt voor jullie reacties weer!

@ Marion: Dat krakerige gevoel in mn nek herken ik neit zo, tis meer dat het gewoon "daarbinnen" niet lekker zit.. Dacht eerst dat het spierpijn zou zijn en wilde het "wegwrijven" zeg maar maar kon dr op een of andere manier niet bij komen,, zat echt verder naar binnen zeg maar weet niet goed hoe te omschrijven.
@ Breda1985: Bedankt voor je tip! Ik heb daar idd al eerder van gehoord die vitamine B12.. Ben daar ook eens op getest in het ziekenhuis, daar vonden ze wel een bepaald soort vitaminetekort maar dat was geen B12.. Gebruik je het zelf wel? En heb je er baad bij?
@ Brigjuhstyle: In mijn knokkels specifiek herken ik het niet zo, tis zowieso altijd in mn vingertoppen of gewoon mn hele vingers zeg maar..


Maar is er dus verder niemand die behalve tintelingen echt het gevoel herkent dat er soort wasknijper op je vingertop is geklemt ofzo??

liefs,x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Erg bekend allemaal, meestal komt dat toch door een blokkade in de nek, misschien zit er net een wervel niet helemaal recht. Dat geeft heeeel veeel klachten, vooral dat rare gevoel in de nek en vooral ook last van gevoelsveranderingen in vingers, tintelingen, slapende armen/handen.
Ik loop er ook al zekers 14 jaar mee, regelmatig naar de therapeut, hij zet het weer op z'n plaats. Helaas maar voor even, want door de hoge spierspanning verschuift de boel weer snel. Ik heb ook een kleine slijtage in de nek, dat veroorzaakt ook dit soort problemen. Erg vervelend.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb ontzettend last van mijn nek en linkerarm
ik voel mij misselijk en licht in mijn hoofd ook mijn ogen doen pijn
nu heb ik gisteren een paar uur in het ziekenhuis gezeten
omdat ik een oogzenuw onderzoek kreeg en ook een glaucoom onderzoek
mijn oogzenuw ,nu blijkt er een druk op de zenuw .door een kussentje wat ik heb gekregen na mijn netvlies operatie
en dat netvlies was bijna los, maar hij heeft een gat achter mijn ogen getrokken
dus op dat gat zit het kussentje, en die kan niet weggehaald worden want ik zou dan helemaal blind worden ,ik vraag mij af komt nu alles van mijn nek of door mijn ogen want ook dat kan klachten geven met duizeligheid
ik word er een beetje gestoord van
volgende week dat hart onderzoek dat zit ook niet lekker
wanneer houd dit op :( groetjes alie
Plaats reactie