Burnout of iets anders?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
macd84
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 17:12

Burnout of iets anders?

Bericht door macd84 »

Hallo iedereen,

Ik loop nu al 7 maanden met extreme vermoeidheidsklachten maar wel met periodes dat het ook wel goed ging. Het begon met gevoel van uitputting en na ontstoken zenuw en antibioticakuur werd ik extreem moe wat 2 weken duurde. Ook duizelig/flauwvallen gevoel. Het leek toen weer goed te gaan maar maand later kreeg ik het opnieuw met ook griepgevoel, hondsberoerd voelen. Aangezien ik ook autisme heb werden mijn klachten van autisme erger waardoor ik 2 maanden behoorlijk ziek was, voornamelijk psychisch. Ik heb nooit diagnose gehad maar ggz waar ik al liep ging er in mee dat om burmout zou gaan. De afgelopen 3 maanden ging het redelijk goed, in ochtemd energie maar altijd om 1 uur stortte ik in maar was te doen. Afgelopen week ben ik na amper inspanning zonder reden weer extreem moe, word moe wakker. Raar/watterig hoofd, grieperig, misselijk, duizelig. Maar de vermoeidheid is zo extreem waardoor ik de hele dag op bed lig en maar niet uitrust.

Wat denken jullie? Past die bij burnout of kan er meer aan de hand zijn?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Burnout of iets anders?

Bericht door plassterk »

Hoi,

Klinkt sowieso niet erg goed helaas. Vervelende periode voor je. Maar het klinkt wel ongeveer als ME. Heb je nog spierpijn misschien?
Waarom zou je een burnout hebben? Deed je vervelend werk, of werd je overvraagd? Kun je een andere redenen voor je klachten verzinnen.
Is de ziekte van lyme al uitgesloten?
sterkte
Gebruikersavatar
macd84
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 17:12

Burnout of iets anders?

Bericht door macd84 »

plassterk schreef:Hoi,

Klinkt sowieso niet erg goed helaas. Vervelende periode voor je. Maar het klinkt wel ongeveer als ME. Heb je nog spierpijn misschien?
Waarom zou je een burnout hebben? Deed je vervelend werk, of werd je overvraagd? Kun je een andere redenen voor je klachten verzinnen.
Is de ziekte van lyme al uitgesloten?
sterkte
Nee geen spierpijn, wel zwakte/zwaar lichaam. Nou ik deed 6 uurtjes dagbesteding per week en door de overprikkeling daar zou ik burnout kunnen hebben maar vind dat wel lastig te geloven omdat ik er net 4 maanden bezig was. Bloedonderzoeken waren allemaal goed waaronder ook lyme getest. Ik zou niet weten wat het is. Ergste is gewoon de vermoeidheid en ik kan gewoon bijna niks doen zonder dat ik daar beroerd van word. Ik ga toch maar weer dokter bellen dan en vragen voor meer onderzoek.
Gast

Burnout of iets anders?

Bericht door Gast »

En je schildklier?
Gebruikersavatar
macd84
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 17:12

Burnout of iets anders?

Bericht door macd84 »

brandy schreef:En je schildklier?
Was ook in orde.
Gebruikersavatar
macd84
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 17:12

Burnout of iets anders?

Bericht door macd84 »

Morgen weer bloedprikken voor 4e keer en anders weet de dokter het ook niet dus ja wat moet je dan.
Gast

Burnout of iets anders?

Bericht door Gast »

Laat je doorsturen naar een internist? En vit b12 al onderzocht?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Burnout of iets anders?

Bericht door asje »

Hoi macd,

We weten hier natuurlijk niet wat er al allemaal onderzocht is en wat je medische geschiedenis is. Probleem met de diagnose burn out is, is dat die te pas en te onpas wordt gesteld, bewijs is er dan niet voor. Als je je in eerste instantie niet overspannen voelde en niet onder grote druk stond, is die diagnose onwaarschijnlijk. En wat je beschrijft, doet wel eerder aan ME denken (al hoeft het dat ook niet te zijn). Je kunt hier iig zien of het mógelijk ME is:

https://www.me-cvsvereniging.nl/sites/d ... %20ICC.pdf
Life smells...
Gebruikersavatar
macd84
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 17:12

Burnout of iets anders?

Bericht door macd84 »

Internist lijkt me goed idee. B12 was ook goed. Thanks voor de link ik ga het doorlezen
Gebruikersavatar
pim
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2018, 20:09

Burnout of iets anders?

Bericht door pim »

Vervelend... Vraag een kopie op van je uitslagen, 'goed' is niet altijd goed. Met name B12 wordt vaak over het hoofd gezien, ik ben dan ook benieuwd naar je B12 waarde.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Je klachten lijken in elk geval sterk op ME. Als je dokter niet weet wat te doen, vraag dan een verwijzing naar dr. Visser. Hij is expert op het gebied van ME. Zijn gegevens vind je op www.stichtingcardiozorg.nl

Hij is cardioloog, maar kijkt veel breder. Waar nodig verwijst hij door naar anderen of laat hij elders onderzoek doen. Hij zit in Hoofddorp.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Je kunt ook een burnout krijgen van ME.

Maar sterkte in het zoeken.

Alle raad al gegeven klopt zo ongeveer.
Plaats reactie