Plaatselijke verdoving

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Plaatselijke verdoving

Bericht door noatjuh »

Onlangs kreeg ik weer een plaatselijke verdoving en weer ging het mis... zweten, zwarte vlekken, beroerd voelen. Omdat ze probeerden in mijn slagader te prikken (daarvoor was de verdoving bedoeld), constateerden ze ook dat mijn pols zwak en traag werd.

Mijn vraag: is dat typisch ME?

Ik kon wel tegen de verdovingspleisters, maar de andere pols heb ik toch maar zonder extra verdoving laten prikken...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Plaatselijke verdoving

Bericht door agnes »

Ik heb geen problemen met plaatselijke verdoving , het duurt alleen langer eer het uitgewerkt is ; men zegt altijd een aantal uur maar bij mij ligt het rond de 12 uur. Als je patiënt bij dr. Visser bent kan je het hem vragen. Ik weet niet wat verdovingspleisters zijn, maar als je daar wel tegen kan zou ik in het vervolg daar om vragen en vertellen hoe je op 'gewone' verdoving reageert.
Gebruikersavatar
haitaka
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:02

Plaatselijke verdoving

Bericht door haitaka »

Telkens als je een ziekenhuis binnengaat en men vraagt als je allergisch bent, kan je niet anders zeggen dat het Russische roulette is. Ik weet enkel dat ik bepaalde stoffen niet meer kan verdragen, dingen die vroeger geen probleem waren. Ik was zelfs iemand met zeer hoge toleranties.
De laatste keer dat er iets lokaal verdooft was met de tandarts. Hoe dat u lichaam zal reageren is een gok, bij mij was er meer verdooft dan wat de bedoeling was.
Dat het 12 uur duurt voor het uitgewerkt is wil ik geloven, probleem is vaak dat artsen dat niet willen geloven. Het gevoel dat ik altijd heb is dat artsen een boek geleerd hebben met de absolute waarheid en wat niet in het boek staat bestaat niet of kan niet.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Plaatselijke verdoving

Bericht door noatjuh »

Ik denk bij heel veel bijwerkingen in eerste instantie vaak niet eens na en denk dan dat het normaal is. Vervolgens denk ik dan, zal wel weer typisch ME zijn :). Ik zal het eens met dr. Visser bespreken....
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Plaatselijke verdoving

Bericht door noatjuh »

Net dit gelezen:

https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... um=twitter

Lijkt een hoop te verklaren.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Plaatselijke verdoving

Bericht door semma »

haitaka schreef:Telkens als je een ziekenhuis binnengaat en men vraagt als je allergisch bent, kan je niet anders zeggen dat het Russische roulette is. Ik weet enkel dat ik bepaalde stoffen niet meer kan verdragen, dingen die vroeger geen probleem waren. Ik was zelfs iemand met zeer hoge toleranties.
De laatste keer dat er iets lokaal verdooft was met de tandarts. Hoe dat u lichaam zal reageren is een gok, bij mij was er meer verdooft dan wat de bedoeling was.
Dat het 12 uur duurt voor het uitgewerkt is wil ik geloven, probleem is vaak dat artsen dat niet willen geloven. Het gevoel dat ik altijd heb is dat artsen een boek geleerd hebben met de absolute waarheid en wat niet in het boek staat bestaat niet of kan niet.

Iemand vertelde me blozend dat ze leren dat bij verschil van inzicht tussen jou als behandelaar en zij als cliënten, jij altijd degene bent die gelijk hebt.
Het is natuurlijk wel zo, dat die studenten nog jong zijn met weinig praktijkervaring en zich wat zwak kunnen voelen tegenover mondige patiënten. En zo krijgen ze dan een geruststelling mee.

Een andere geruststelling voor de aankomende artsen is dat ze zo ongeveer in de eerste week van de jarenlange studie leren dat er dus het symptomenpatroon is. Wie afwijkt heeft niet een beginnende aandoening-nog- niet-in-de-ernstigste-fase, maar heeft een ingebeelde ziekte, dan is het psychisch of psychiatrisch.

Tegen dat ze afgestudeerd zijn, is dit idee helemaal geïncorporeerd, waarschijnlijk zonder dat ze beseffen dit soort regels aan te houden.
Plaats reactie