maagpijn & slokdarmproblemen? + bittere smaak?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

maagpijn & slokdarmproblemen? + bittere smaak?

Bericht door Alie »

titel gewijzigd en topic verplaatst naar symptomen. Mod.

wie herkent dit
ik heb een half jaar geleden een hartinfarct gehad
ben gelijk geholpen met twee stents
ik heb al jaren atrium fibrelleren dus ik heb een berg medicijnen
met veel last van maagpijn en slokdarm problemen
de hele dag en nacht een bittere smaak in mijn mond
wat het eten nog moeilijker maakt ik heb een paar maanden terug
een gastro scopie gehad waaruit blijkt dat ik gastritis heb
veel maagtabletten maar niets helpt nu krijg ik volgende maand een nucleaire onderzoek ,inplaats va de nieuwe gastroscopie wie heeft hier ook zo,n last van groeten alie
Gast

maagpijn & slokdarmproblemen? + bittere smaak?

Bericht door Gast »

Hoi Alie,
Heb veel last gehad van mijn maag in het verleden,idd door de hartmedicatie
Ook heb ik een middenrifbreukje
Ik gebruik esomeprazol en dat helpt gelukkig wel,ik kan me nog herinneren hoeveel pijn ik had,en hoeveel invloed die maagklachten hebben op je leven,eigenlijk is het zo dat die maagklachten de kwaliteit van leven ernstig aantast,en je kwaliteit van leven staat al op zo'n laag pitje

:( , moeilijk hoor ,ik hoop dat die scan iets oplevert
Heb wel vaak last van vieze smaak in de mond,heb ook vaak last van bloedend tandvlees,ondanks mijn schone gebit(zegt mondhygiënist)....heeft te maken met de ontstekingsziektes,is helaas weinig aan te doen
Ps een droge mond kan ook komen van medicatie,en dat is ook slecht voor je tandvlees/gebit
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hallo brandy wat komen onze klachten toch overeen he ik gebruikt pantopazol en maalox
ik heb na de stents een medicatie gekregen voor mijn atrium fibrelleren
en daar mag ik niet mee stoppen ,ik ben pas ziek geweest lag hele dagen op bed en toen werden de klachten erger ,ik ben bang dat ik die helico bacter heb dus dat word antibiotica slikken ik heb net als jij een middenrif breuk maar door de medicatie is alles erger geworden ik kan bijna niet eten door die vieze smaak word ik steeds misselijk .ik heb geen droge mond en ook mijn tanden geven geen klachten het is puur de maag en de slokdarm en ook mijn ontlasting wil niet goed de artsen weten niet wat ze met mij aan moeten
wat een ellende he en dat samen met onze ME fybro klachten ik ga een beetje de moed laten zakken ik heb wel dikwijls aan je gedacht maar zoals je weet hebben we een heftig jaar achter de rug eerst mijn broertje overleden en nu een jaar geleden mijn zusje daarna ging ik steeds erger tobben met met mijn hart en tot overmaat precies aan het einde van 2017 onze zoon een hartinfarct gelukkig na zijn operatie gaat het met hem goed nu en hoop ik op een beter 2018 bedankt voor je antwoord jij ook heel veel sterkte liefs alie
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Alie,
Hier ook klachten vd stoelgang,jaren geleden in gang gezet door de vele hartmedicatie( tja legt hele systeem plat volgens huidige cardioloog) :roll:
Erg van je zoon,heel veel sterkte hiermee,ik vond het al erg dat mijn zoon een poosje aan de betablokkers moest ivm te snelle hartslag,ik dacht toen: zo is het bij mij ook begonnen....
Hopelijk krijg je duidelijkheid over je maagklachten,
Liefs
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi brandy zelf denk dat die maagklachten van de ameridion komt voor mijn atrium fibrelleren eerst had ik flecainide dat hielp goed maar ik moest er mee stoppen omdat deze gevaarlijk was voor mijn hart ziekte dus nu ameriodion ik mag hier niet mee stoppen want dan komt alles terug ,en samen met de selokeen en amlopedine en bloed verdunners maakt het een grote puinhoop in mijn lichaam mijn INR is nog steeds niet goed nu 4.2 ik baal echt waar ik denk jij ook groeten alie
Gast

Bericht door Gast »

Amiodaron heb ik ook gehad,hielp bij mij ook niet
Wordt je schildklier wel gecontroleerd? Dit middel heeft effect op je schildklier en longen,is echt een paardemiddel,maar als niks helpt dan moet het wel...
Ik heb ook met periodes wisselingen in de inr,ze hebben de grenzen ook aangepast,moet nu tussen de 2-3 zijn
Ik prik zelf thuis,dus gelukkig niet telkens naar de trombosedienst
Heb zelf begin dit jaar druk op de borst gehad ineens extreem vermoeid,,en bij inspanning overslagen,,ben het ook beu
Ben niet bang met die overslagen ,het is wel erg hinderlijk,en ben dan ook weer eerder moe,en tja zo is het altijd wat...
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi brandy ik heb het gehoord van de amiodaron ik word wel in de gaten gehouden door longarts en internist de cardioloog durft niet te stoppen met de amiodaron maar de MDL arts zei het ook het is een paardemiddel
ik weet niet niet meer af en toe wil ik stoppen maar wat als de hartritmestoring terug komt ik heb ook veel last van overslagen maar daar doen ze verder niets aan ik vind het inderdaad erg vermoeiend
maar we kunnen niet anders hopelijk worden we er oud mee sterkte er mee xxxx
Plaats reactie