Zere voeten en onderbenen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Zere voeten en onderbenen

Bericht door eline1 »

Ik heb al heel wat jaar erg last van pijnlijke voeten en onderbenen. Dit heb ik alleen ‘ S avonds en ‘ S nachts als ik in bed lig.
Het is een beetje een brandende zeurende pijn met steekjes. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes Eline
Gast

Zere voeten en onderbenen

Bericht door Gast »

Ja,ik heb dat ook,waarschijnlijk is het neuropathie?
Ik heb dan last van prikkelingen,soms stekende pijn,soms " gezoem " rond de enkels,ik gebruik daar amitriptyline voor
Dit helpt wel maar soms lig ik er dan echt wakker van,heb dat ook alleen snachts
Heb wel eens een onderzoek gehad,maar kon dit telkens niet volhouden,de pijn werd dan te erg
Volgens mij was dat een sep onderzoek?Het gekke is dat in de folder van het ziekenhuis staat dat het geen pijn doet,maar bij mij dus wel
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Zere voeten en onderbenen

Bericht door eline1 »

Klopt ja, ik heb het vooral in de voeten. Kan er ook vaak niet door slapen inderdaad.
Maar dat is dus neuropathie denk je?

Ik heb overdag ook soms een ander naar gevoel in mijn voeten/benen.
Dat is altijd een signaal dat ik teveel over mijn grens ben gegaan. Een raar gevoel, beetje doof,
licht en tintelingen. Heb jij daar ook last van?
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gast

Zere voeten en onderbenen

Bericht door Gast »

Prikkelingen,verdoofd gevoel,tintelingen kunnen idd wijzen op neuropathie,dus "iets" met de zenuwen
Ik heb ook een verdoofd gevoel als ik teveel doe,maar dat zit tussen mijn schouderbladen, en dat heeft weer te maken met te weinig zuurstof van mijn hart...is dus wel iets anders,als ik dit negeer krijg ik erg veel pijn,da's dan angina pectoris
Heb je ook wel eens last van restless legs? Doet geen pijn,maar dat vind ik minstens net zo irritant
Je kunt eens aan je huisarts vragen of hij je door kan sturen naar een neuroloog voor onderzoek?
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

Ja klopt restless leggs inderdaad ook. Zal het onthouden om eens te laten onderzoeken. In januari ga ik naar dr visser. Geen idee of hij ook de neurologische kant onderzoekt. Weet jij dat toevallig?
Ga er vooral heen voor meer duidelijkheid en nieuwe inzichten voor vermindering van klachten.
Heb 7 jaar geleden in vermoeidheidscentrum Lelystad te horen gekregen dat ik me/cvs heb. Terwijl ik nu eigenlijk niet weet of het nou cvs of ME is wat ik heb. Ik hoop dat hij me daar iets meer duidelijkheid in kan geven.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben nooit bij dr. Visser geweest,maar zou deze klachten zeker aankaarten
Ik stuur je een pbtje
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

eline1 schreef:Ja klopt restless leggs inderdaad ook. Zal het onthouden om eens te laten onderzoeken. In januari ga ik naar dr visser. Geen idee of hij ook de neurologische kant onderzoekt. Weet jij dat toevallig?
Ga er vooral heen voor meer duidelijkheid en nieuwe inzichten voor vermindering van klachten.
Heb 7 jaar geleden in vermoeidheidscentrum Lelystad te horen gekregen dat ik me/cvs heb. Terwijl ik nu eigenlijk niet weet of het nou cvs of ME is wat ik heb. Ik hoop dat hij me daar iets meer duidelijkheid in kan geven.
Ik heb wel tintelingen in de handpalmen, eerder ook in de voetzolen maar dat is weggegaan. Maar het doet geen pijn bij mij. De tintelingen in de handen lijken wat minder te worden nu ik ben gestart met B12, ik ben benieuwd of dat echt zo is of dat het straks weer terugkomt.

restless legs...in het halfjaar dat ik bedlegerig was had ik soms wel dat mijn lijf/vooral de benen ineens een schop gaven. Heel raar, lig je gewoon in bed en gaat je lijf ineens bewegen zonder dat je daar ' opdracht' toe hebt gegeven. Is dat restless legs?

ben benieuwd naar je ervaringen straks bij Dr Visser. Weet jij of hij een wachtlijst heeft? Ik zit te dubben om een afspraak met hem te gaan maken.
Gast

Bericht door Gast »

Ja, het is niet ineens bewegen,ik MOET bewegen,en daardoor val je niet in slaap,kan uren duren, geef me E 1000,00 euro dan nog kan ik mijn been niet stil houden...
Sommige mensen beschrijven dat alsof er mieren in je benen lopen
Ineens een harde schop geven heb ik idd ook wel eens meegemaakt,gelukkig hebben we een groot bed...en schopte ik niet richting mijn man :wink:
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ha, dankje. Dat is dus wat anders.
Ik ben gescheiden dus kan zorgeloos alle kanten uit schoppen.
Maar ben blij dat het hoogst zelden nog voorkomt.
Gebruikersavatar
meredith
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 09 nov 2017, 09:33

Bericht door meredith »

Ik heb altijd al erg snel, lees bij 10 minuten staan, pijn in mijn voetzolen. Dat kan erg pijnlijk zijn. En ook heel soms pijn, maar dan ook wel heel erg veel pijn, in mijn handpalmen en kan dan geeneens een deurklink vastpakken zoveel pijn dat het doet. Voor mijn voetzolen gebruik ik altijd schoenen met demping (rubber zolen)... alles wat zacht is, daardoor kan ik langer staan. Ik heb overigens ook snel last van alle gewrichtjes, vingerkootjes/teenkootjes en de bal van mijn voet.

Ik heb vooral moeite met stilstaan of in huis bewegen, sport ik dan voel ik het minder, alsof het dan meer doorbloed? is/adrenaline? en heb ik meer afleiding. Overigens heb ik dan wel juist meer last van mijn heupgewrichten vaak en ook naderhand na beweging zeer vaak erg stijf overal.

Restless Legs ook altijd gehad, vaker wel dan niet, tegenwoordig is het vaker meer pijn dan rusteloos. Hiervan kan ik ook niet slapen, het wordt erger als ik lig. Pijn in mijn heupen, bilachterkant en buitenkant bovenbenen. Restless legs staat er om bekend dat het vooral optreed als je gaat liggen.

Voor de pijn in mijn heupen/bovenbenen slik ik heel soms tramadol als ik al langere tijd niet goed slaap. Of ik gebruik een handinfraroodapparaatje, of ik gebruik mijn crosstrainer en ga daar geruime tijd, heel langzaam op "wandelen". (daar krijg ik dan over het algemeen wel weer pijn in mijn voetzolen van).

Het kan lijken op tintelingen bij de voetzolen maar het is bij mij eerder heel veel pijn op heel veel puntjes. En ik werd vroeger heel erg moe als ik maar even stond, tegenwoordig kan ik langer blijven staan met wat minder moe worden.

Succes!
Gast

Bericht door Gast »

Meredith,
Ik kon van het ene op andere moment niet meer op mijn voeten staan,zeer veel pijn,alsof ik op mijn botten liep
Had compleet doorgezakt voeten en gebruik al jarenlang inlegzooltjes
Meestal 1x per jaar nieuwe aan laten meten
Zo mooi onderzoek,ik geef aan waar ik pijn heb,je staat op een soort van weegschaal,deze geeft de drukpunten weer,en altijd precies waar ik dat aangeef.....was alles maar zo meetbaar....
Gebruikersavatar
meredith
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 09 nov 2017, 09:33

Bericht door meredith »

Hoi Brandy, ik heb ooit 1 keer een middenvoetsbeentje geblesseerd. Daarna ben ik steunzolen gaan dragen die mijn middenvoeten flink ondersteunen. Ik draag graag zachte steunzolen omdat dat net als rubber schoenzolen dempt. Die laat ik 1 à soms 2 keer (2e keer niet vergoed helaas) opmeten en vervangen.

Ik heb nooit goed op mijn voetzolen kunnen staan/benen kunnen staan. Zowel niet qua pijn als qua moeheid. Met steunzolen en rubber dempende schoenzolen gaat dat wel in ieder geval beter. Ik heb het meest last bij/door stil rechtop moeten staan of langzaam in huis bewegen dan met sporten. Overigens kan ik ook wel wat voelen zonder dat ik iets gedaan heb.

Ik weet niet hoeveel het helpt voor mij bij restless legs. Alhoewel ik wel dan meer kan bewegen en dat helpt wellicht indirect.

Wel mooi dat hij precies die drukpunten dan laat zien waar je last hebt ja. Waar mijn gewicht het meest drukt, doet het ook het meest pijn, de zachte steunzolen verdelen de druk meer.

Heb ik ooit ook met mijn bed gedaan, van dat traagschuimmatras.
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

jhanne schreef:
eline1 schreef:Ja klopt restless leggs inderdaad ook. Zal het onthouden om eens te laten onderzoeken. In januari ga ik naar dr visser. Geen idee of hij ook de neurologische kant onderzoekt. Weet jij dat toevallig?
Ga er vooral heen voor meer duidelijkheid en nieuwe inzichten voor vermindering van klachten.
Heb 7 jaar geleden in vermoeidheidscentrum Lelystad te horen gekregen dat ik me/cvs heb. Terwijl ik nu eigenlijk niet weet of het nou cvs of ME is wat ik heb. Ik hoop dat hij me daar iets meer duidelijkheid in kan geven.
Ik heb wel tintelingen in de handpalmen, eerder ook in de voetzolen maar dat is weggegaan. Maar het doet geen pijn bij mij. De tintelingen in de handen lijken wat minder te worden nu ik ben gestart met B12, ik ben benieuwd of dat echt zo is of dat het straks weer terugkomt.

restless legs...in het halfjaar dat ik bedlegerig was had ik soms wel dat mijn lijf/vooral de benen ineens een schop gaven. Heel raar, lig je gewoon in bed en gaat je lijf ineens bewegen zonder dat je daar ' opdracht' toe hebt gegeven. Is dat restless legs?

ben benieuwd naar je ervaringen straks bij Dr Visser. Weet jij of hij een wachtlijst heeft? Ik zit te dubben om een afspraak met hem te gaan maken.
Zal laten weten wat ik er van vindt. Wachtlijst weet ik niet precies denk een maandje maar ik heb voor het nieuwe jaar gekozen zodat ik m’n zorgverzekering erop uit kan kiezen vandaar.;)
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Dankje, ik hoor het graag, post je dan in het draadje van dokter visser
https://www.me-gids.net/index.php?name= ... 672#235672

een maand is een mooie tijd. Ben nu juist op tijd voor een andere verzekering, ik hoop dan ergens eind maart/begin april te gaan. Dan is het niet meer koud en is het griepvirus ook wel zo'n beetje uit de lucht zeg maar.

Als ik een virus krijg ben ik aan de beurt hoor, dat risico zoveel mogelijk inperken.
Plaats reactie