Lekkende darm

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Lekkende darm

Bericht door sterre »

Wie heeft er adviezen over een lekkende darm?
Gebruikersavatar
ronald.be
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 okt 2014, 14:34

Lekkende darm

Bericht door ronald.be »

Ik heb er ook enorm last van met intoleranties voor zowat alles. Doe er nu al meer dan 1 jaar alles aan om toch maar stabiel te worden maar het lukt totaal niet. Ik word enkel maar slechter. Maw, naar mij moet je zeker niet luisteren :wink:

Onderstaande thread is wel interessant, maar ik ben voor alles intolerant dus voor mij werkt het niet.

http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... for.26976/

Als je geen histamine intolerantie hebt, zou je GAPS kunnen proberen. Maar ik weet niet of ik daar in geloof.

Gierst werkt wel voor mij. Ik eet het 3 keer per dag en dan voel ik me redelijk ok.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Jeetje joh wat irritant hoe krijg je dit weer op de rit he?
Ik ben doorverwezen naar een dietist door mijn huisarts en zij denkt aan een lekkende darm wat natuurlijk heel goed kan want komt heel veel voor bij ME. Mijn huisarts zei misschien Fodmap? Maar ze wil het goed uit gaan zoeken en kijken hoe wij mijn immuunsysteem weer wat omhoog kunnen krijgen. Ik krijg er namelijk ook steeds meer intolleranties bij. Nu voor alle fruit, noten, tomaten maar laatst kreeg ik het ook bij sla ik denk dit moet niet gekker worden. Ze had het ook over curcuma en omega 3. Gierst heb ik nog nooit gehad. Wat doe je daardoor? Ik test ook als intollerantie op: Gerst, gluten, haver, rogge, spelt, tarwe, kippeneiwit alleen daar merk ik persoonlijk niet wat van. Zoals fruit en noten krijg ik direct keel opgezet, jeuk, alsof hij dicht gaat zitten bij het andere niet. Moeilijk man.
Gebruikersavatar
ronald.be
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 okt 2014, 14:34

Bericht door ronald.be »

Ik voel mij veel beter als ik mij aan mijn gierst dieet houd. Dan heb ik geen intoleranties en voel ik me best ok. Het is wel niet lekker, maar eten is voor mij al lang niet meer genieten :)

Ik voel intoleranties binnen de 4 uur. Dan gaan mijn ogen ook heel raar staan (nog erger dan normaal :)) en voel ik dat mijn lichaam onder enorme stress komt te staan. Het duurt meestal 24u tot het weer normaal is. Meestal slaap ik ook zeer weinig als ik een intolerantie heb.

Groenten zijn zeer gevaarlijk vind ik. Ik ben er dan ook mee gestopt omdat het meer slecht dan goed doet. Curcuma wil ik wel eens proberen maar ik durf niet zo goed. :)
Rijst, gierst en quinoa zijn volgens mij de meest veilige ingrediënten en zou ik zeker aanraden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ojeetje ik hou echt van lekker eten......
En doe je er dan helemaal niks doorheen alleen kale gierst? In melk?
Je zegt onder enorme stress komt te staan daar heb ik nog nooit aan gedacht. Ik ben namelijk het laatste jaar steeds stress gevoeliger geworden wordt er gek van misschien wel in combi met de intolleranties. Jemig nooit aan gedacht. Soms gewoon bij depressief af. En ik heb ook heel soms woede aanvallen die ik nooit had. En slapen heb ik ook nooit over nagedacht. Goh jemig ja zo kan je lichaam ook reageren natuurlijk. Als het aan mij ligt ga ik de curcuma wel proberen maar moet even het behandelplan afwachten.

Ook zeggen ze honing met kaneel goed is.
Gebruikersavatar
ronald.be
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 okt 2014, 14:34

Bericht door ronald.be »

Kale gierst voor mij! Ik zou het je niet aanraden. Maar ik zou wel iedereen aanraden om eens 2 dagen gierst, quinoa of rijst te proberen. Enkel dat eten en zien hoe je je dan voelt.

Als je er tegen kan, zou ik alles eten wat 'gezond' is. Honing is heel veel fructose dus opletten daarmee. Kaneel is te mijden ivm histamine.
Veel van die gezonde adviezen zijn heel slecht voor intoleranties - denk hier aan gefermenteerde groenten, avocado's, kaneel, spinazie, ... Dus altijd opletten en luisteren naar je lichaam.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje voor je tips. Had er zo niet aan gedacht maar inderdaad dan is kaneel geen aanrader. Honing tja dacht dat het niet veel kwaad kon. Jeetje dus jij leeft op kommetjes kale gierst? Wat een ellende pffff. Ik snap dat eten voor jou geen zak aan is.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hoe kom je dan aan je vitamines enzo?
Gebruikersavatar
ronald.be
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 okt 2014, 14:34

Bericht door ronald.be »

Als je tegen kaneel kan, moet je dat vooral doen. :)

Vitamines via supplementen.
Maar mijn lichaam begint wel op te spelen. Als ik een aantal dagen zonder supplementen zit, kan ik niet meer wandelen of staan. Tja, je kan er weinig aan doen he. Aanvaarden zeker
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Poeh dat is heftig zeg niet meer lopen of staan. Het is ook erg weinig variatie wat je binnen krijgt. Ja aanvaarden pfff
Plaats reactie