Twijfels of ik cvs heb

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
esse42
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2017, 21:41

Twijfels of ik cvs heb

Bericht door esse42 »

Hallo, ik ben al jaren moe, ik heb aantal jaren geleden ziekte van Lyme gehad en ook ziekte van Pfeiffer. Ik ben gesteriliseerd met de essure methode, ik dacht dat mijn klachten daarvan kwam omdat ik pijn in mijn lies had en moe was, de eileiders zijn inmiddels verwijderd paar jaar geleden, maar ik blijf moe, heb alles geprobeerd, vitamines slikken gezonder eten, niks helpt. Ook onderzoeken gehad alles was goed, had vorig jaar wel heel laag vitamine d maar die is nu weer goed. Mijn symptomen zijn vooral heel moe, vlekjes voor ogen, gauw spierpijn, vergeetachtig, depressief, vermoeiende benen. Ik werk nog , in de huishouding maar is best zwaar voor mij, ik kan daardoor weinig doen thuis. Mijn huisarts zegt dat het moeilijk is om te bepalen of ik cvs heb, maar de kenmerken heb ik wel, ik weet het gewoon niet meer....
Wie herkent dit, zou ik echt cvs hebben?
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Beste Esse42,

Het is heel moeilijk om zo te zeggen of je wel of niet ME (cvs) hebt.
ME heeft een hele lijst symptomen die ook bij andere aandoeningen kunnen voorkomen.
ME is vaak nog geen 100% waterdichte diagnose.
In Nederland zou je naar o.a. Dr. Visser kunnen gaan in Hoofddorp om de diagnose te laten stellen.

Heel veel succes en sterkte!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi esse,

Nog een toevoeging op bovenstaande: CVS is een a-specifieke diagnose, waar je al gauw onder valt als je plm minder dan 50% kunt van normaal + wat bijkomende klachten, wat de oorzaak ook is. ME is een duidelijker diagnose, lastig is dat de termen nog door elkaar gebruikt worden.
Life smells...
Plaats reactie