spierspanning en ketanest

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

asje schreef:De ICC zijn het vervolg op de CCC ... voortschrijdend inzicht wsl. Er is ook een artikel over, maar ik kan het niet vinden. Iemand?
De criteria zelf (Nederlandse vertaling) staan op http://www.me-cvsvereniging.nl/sites/de ... 7.5.12.pdf

Weet je iets meer over het artikel dat je zoekt ?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het kwam van 'onze' VS-wetenschappers en ging over 'amitriptyline beter niet'... Ik heb 't, maar kan 't niet terugvinden.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Agnes,

Helpt de magnesium tegen de spierspanning?

Mijn huisarts heeft een aantal patiënten met fibromyalgie die regelmatig een infuus met ketamine krijgen. Maar dat is dus tegen de pijn. En ik heb begrepen dat 1 infuus niet voldoende is.

Ariadne.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ariadne.

Ik heb het een week geprobeerd, maar werd heel onrustig. Toen ben ik gestopt. Wil het nog wel een keer proberen. Heb magnesium van het Kruidvat.

Agnes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is wsl magnesiumoxide. Je kunt nog magnesium proberen met -aat op het eind (bisglycinaat, citraat etc).
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Weet je waar je die 'goede' magnesium kan kopen Asje (of anderen) ? Heb je adressen (of webwinkels)?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is niet moeilijk te googelen ... Iig bij iedere vitaminewinkel.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ik heb hier op het forum al eens eerder gelezen dat iemand er onrustig van werd.

Er is een die op aat eindigt die je niet moet hebben, dat is een antiklontermiddel. Stearaat ofzo?

Ariadne.
Gebruikersavatar
robijntje
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2013, 14:32

Bericht door robijntje »

De -oxide moet je niet hebben die wordt slecht opgenomen. De magnesiumstearaat is een toevoeging (bindmiddel, antiklonterminddel, glanslaag, etc) aan tabletten maar nooit een hoofdbestanddeel.
Andere magnesiumvormen die op -aat eindigen zijn over het algemeen wel goed.
Vrijwel elke vitamine winkel en sinds kort ook de kruitvat verkopen magnesium vormen die op -aat eindigen.
'Het leven kan pas zingen als het ritme goed is.'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heb even gekeken, Kruidvat verkoopt deze magnesium niet puur (zonder andere vitamine ed erbij), gewoon een vitaminewinkel dus.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Magnesium moet in verhouding met calcium en mogelijk ook met zink en vit.D. Dus navraag doen bij iemand die ervoor doorgeleerd heeft.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Daar zijn de meningen over verdeeld ...
Life smells...
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

spierspanning en ketanest

Bericht door robin123 »

agnes schreef:
Zijn er bij jullie ook andere manieren bekend om minder spierspanning te krijgen?
Als je d'r pijnstillers tegenaan gooit, dan worden je spieren vanzelf wel slapper. Benzodiazepines doen hetzelfde met de spieren: ze verlagen de spierspanning en zorgen voor minder angst.

Grote nadeel: beide zeer verslavend. Ik ken maar 2 pijstillers die niet verslavend zijn, maar die doen niets met je spierspanning.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

spierspanning en ketanest

Bericht door semma »

agnes schreef: Zijn er bij jullie ook andere manieren bekend om minder spierspanning te krijgen?

Hangt er vanaf hoe erg je situatie is. Ik heb zelf een boel gehad aan stretchen & ontspanningsmassage. Je kan kijken naar aangepaste tai chi tao = tai chi & qi gong. Dan zit je op de stoel mee te doen. Een van de punten van tai chi is dat dat je moet visualiseren wat je gaat doen. Alleen visualiseren helpt eveneens. Je hebt de groep wel nodig om e.e.a. te leren. De tai chi-ademhaling kan ook helpen. Of de bekende stoelgymnastiek voor computergebruikers.
Plaats reactie