beroerd voelen na douchen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Ik douche ook altijd ´s avonds. `s Morgens gaat dat ook echt niet wegens sterke uitputting daarna. Baden vind ik ook vreselijk. Sauna daarentegen vind ik heerlijk.... Do not ask. Waarom dat toch zo is?

Wat bij mij even helpt, is ijskoud afdouchen. Ik douche vrij heet en als ik dan klaar ben, doe ik de laatste 30 seconden (dus vrij lang) echt op ijskoud. Gezicht, rug, buik, alles. Daarna voel ik me dan even 5 minuten erg goed. In die minuten droog ik me af, poets mijn tanden en doe gezichtscrème op en pyjama aan. Daarna ga ik dan naar bed en maakt uitputting niet meer uit.
Gebruikersavatar
fluffie
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2016, 19:56

Bericht door fluffie »

Geen paniek meid,
Veel ME patirnten hebben ook last van orthostatische intolerantie. ( verminderde bloedstroom)
Onder een warme douche ( staand, waarbij OI dus aan de orde is ) gaan je bloedvaten wat uitzetten en verlaagd de bloeddruk nog wat verder. Hierdoor ga je je ineens raar slap en dizzy voelen. Misschien door de schrik een lichte hyperventilatie erbij en... tata, dat duurt dan een tijdje voor alles weer tot rust is gekomen.

Ik heb dit ook, en kort niet al te warm douchen helpt...
je kunt er ook last van hebben als je te lang stil moet staan , bijv in de rij voor de kassa
Plaats reactie