Met zijn allen voor Karina

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Met zijn allen voor Karina

Bericht door Fleur »

Met zijn allen voor Karina

Zoals de meesten van ons bekend, is de 24-jarige ernstig zieke Deense ME-patiënte Karina Hansen onder dwang van huis gehaald op 12 februari j.l. Door vijf agenten, twee artsen, twee maatschappelijk werkers en een slotenmaker. Vervolgens is ze naar het Hammel Neurocenter vervoerd, waar ze nog steeds vastgehouden wordt. Haar ouders hebben haar tot nu toe niet mogen zien, haar zus, een verpleegkundige, éénmaal een paar minuten. Karina herkende haar zus niet eens meer, zo is zij volgens haar achteruit gegaan.

De ME Vereniging Denemarken vraagt ons allemaal om Karina voor 12 mei een kaart te sturen, met de volgende oproep:

“Jullie kunnen Karina helpen door haar een kaart te sturen voor wereld-ME dag, met een positivie en ingetogen groet aan Karina en haar moeder Ketty. Stuur die naar het Hammer Neurocenter, waarvan het adres hieronder staat. Het centrum is niet verantwoordelijk voor wat Karina overkomt. Het voert eenvoudig de opdrachten uit van de psychiater Nils Balle Christensen van het Researchcentrum functionele stoornissen en psychosomatiek.

We hopen door het sturen van al die kaarten de staf van het Hammel Neurocenter te laten bevatten wat voor ernstige ziekte ME is. En haar te laten weten dat mensen van over heel de wereld heel goed weten in welke situatie Karina zit. Zij is te ziek om te lezen, maar als we haar moeders naam ook bij het adres vermelden, hopen we dat de kaarten zéker bij Karina en haar familie terechtkomen.

Stuur alsjeblieft ansichtkaarten, zodat ook de staf ze lezen kan, en houd in gedachten je groet positief te laten klinken. We willen iets door laten dringen, geen vijandigheid wekken.”

Voorbeeld van een kaart kan zijn:

Dear Karina and Ketty Hansen,

I am thinking of Karina on May 12th, International ME day. I hope Karina is getting the best possible treatment for an extremely severe ME-patient. I (of: my mother/father/brother/sister/child etc.) have ME for …. years and must rest or stay in bed for ---- hours every day.

Greetings and best wishes from

……………………………………



Stuur je kaart aan Karina naar:



Regionshospitalet Hammel Neurocenter

Kognitiv Klinik, H4

Att. Karina & Ketty Hansen

Voldbyvej 15

8450 Hammel

Denemarken

Denk er wel aan een ansichtkaart te sturen, dus zonder envelop, zodat de artsen en verplegers mee kunnen/zullen lezen met alle steunbetuigingen.

Ik hoop dat we massaal kaarten gaan versturen.

Alvast bedankt en liefs,
Fleur
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Met zijn allen voor Karina

Bericht door Eressea »

Ik heb mijn kaart zojuist verstuurd :)

Van Diederik heb ik de Deense vertaling gekregen:
Kære Karina og Ketty Hansen,

Jeg tænker på Karina den 12. maj, den internationale ME-dag. Jeg håber at Karina får den bedste behandling for en ekstremt alvorlig ME-patient. Jeg (of, respectievelijk: min mor/min far/min bror/min søster/mit barn/min kæreste (vriend(in) als in, partner)/min mand (man)/min kone (vrouw); vraag voor meer opties ) har haft ME i ..... år og må hvile (rusten) / ligge i sengen (in bed liggen) .... timer om dagen.

Hilsner og bedste lykkeønsker fra

Met als toevoeging: O ja, super obvious opmerking, maar: alles wat tussen haakjes staat moet je NIET ALLEMAAL klakkeloos kopieren he. Dat zijn keuzeopties en/of vertalingen van die keuzeopties. Normaal gezien *vervang* je dan bv 'jeg' (ik) door een van de andere indien die van toepassing zijn (je hebt bv zelf geen ME maar je vrouw wel (='min kone'))

Ik hoop dat veel mensen meedoen!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Met zijn allen voor Karina

Bericht door Melanie »

Eressea schreef:
Kære Karina og Ketty Hansen,

Jeg tænker på Karina den 12. maj, den internationale ME-dag. Jeg håber at Karina får den bedste behandling for en ekstremt alvorlig ME-patient. Jeg (of, respectievelijk: min mor/min far/min bror/min søster/mit barn/min kæreste (vriend(in) als in, partner)/min mand (man)/min kone (vrouw); vraag voor meer opties ) har haft ME i ..... år og må hvile (rusten) / ligge i sengen (in bed liggen) .... timer om dagen.

Hilsner og bedste lykkeønsker fra

Haha wat leuk die tekst!! maar ik zie alles door elkaar als ik er lang naar kijk!

Morgen gaan 1 van deze kaarten of beide op de post, ik kon geen keus maken dus beide gekocht, moet de kaarten nog wel schrijven!

Dus ik neem de engelse tekst over, kunnen de mensen die de kaart allemaal in de hand krijgen het ook lezen. Althans daar ga ik vanuit. :roll: :lol:

Afbeelding
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Met zijn allen voor Karina

Bericht door josje15 »

kaart verstuurd gisteren!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
picobello
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2013, 20:32

Bericht door picobello »

Waar kan ik info vinden over de zaak Karina?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ik had ook kaart gestuurd toen ik de oproep zag op de homepage, goeie actie, zeer trieste zaak...
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mijn kaartje is ook die kant op. Ik hoop dat ze helemaal ondersneeuwen daar onder de kaarten
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Heb een paar dagen geleden ook een mooi kaartje gestuurd!
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

De kaarten zullen nu hopelijk wel binnen zijn!!!! Voor 12 Mei ME dag!!!!!

Ik ben benieuwd of we er nog iets van te horen of te zien krijgen, ik zou het wel leuk vinden als ik een foto zou zien met alle kaarten. :-({|=
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Heb net het verhaal gelezen over Karina op de site van de ME-cvs Vereniging. Ben er wel weer door van slag :cry: Hoe kunnen dit soort dingen nou gebeuren?
Wat bezielt die psychiaters tegenwoordig? Zij zijn steeds meer zelf degenen die de realiteit helemaal uit het oog verloren lijken te zijn. Wordt het niet eens hoog tijd dat de psychiatrie zichzelf eens grondig kritisch onder de loep neemt?! Wat een kilheid en machtsmisbruik. Ik word er bang van...
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

je slaat de spijker op z'n kop Kaki. ik merk altijd dat ik er echt niet bij kan dat het vandaag de dag mogelijk is dat mensen op deze manier behandeld worden, door mensen die idd alle realiteitszin kwijt te lijken zijn, maar omdat het psychiaters zijn enorme macht hebben waardoor het gewoon kan. En dat iedereen die zegt dat het niet klopt (en voldoende heeft om dit te onderbouwen) gewoon ook 'gek' op krijgt geplakt of gewoon wordt genegeerd... :cry:

het doet me denken aan de heksenverbrandingen en -verdrinkingen. hoewel dat wel heftiger was qua wat ze ze aandeden en de kromheid ervan (was je geen heks dan verzoop of verbrandde je, dan had je evengoed pech want je gelijk was meteen je ondergang...), maar de onrechtvaardigheid is hetzelfde en de gevolgen net zo goed enorm verwoestend en triest.....

Van de website die de moeder van Sophia Mirza heeft opgezet, wiens situatie van wat ik weet nagenoeg hetzelfde is als die van Karina:
Officially, Sophia had M.E. since 1999. She was offered 'treatment' in an M.E. clinic. She asked me to research it. I spoke to some ex-patients, too frightened to have their names used, who said it was run on the lines of mental health. On phoning the clinic I spoke to their Senior Occupational Therapist who had visited Sophia and had done the assessment on her. She eventually told me that those with severe M.E. regressed to their original state of ill-health. Given such a negative prognosis, Sophia refused this option; for this reasonable decision she was sectioned in a mental hospital in 2003.

The extensive post mortem showed up no cause of death. We requested an independent neuropathologist to research Sophia's spine. The findings confirmed that it contained massive infection. At the inquest the Coroner confirmed that "She died as a result of acute renal failure arising from the effects of chronic fatigue syndrome (CFS)"/ M.E.

NEED FOR TRANSPARENCY
By their rulings, the GMC has confirmed that it was quite in order for doctors and psychiatrists to section Sophia. The GMC employed psychiatrists as their 'experts', thus confirming that they too would ignore the World Health Organisation. Logically, it follows that doctors and psychiatrists can now treat patients suffering from ANY PHYSICAL DISEASE, as mentally ill, should they choose to do so. :!: I do not agree.

http://www.sophiaandme.org.uk/

Middeleeuwse waanzin in de 21e eeuw.......
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat goed tanto, die kende ik niet! Natuurlijk getekend, met een stukje comment met verwijzing naar prof. Komaroff v Harvard (kon het niet laten).

ik hoop zo dat Karina snel weg kan daar en de medische hulp kan krijgen die ze zo hard (en dankzij deze gedwongen opname op een verkeerde plek nog veel harder) nodig heeft....
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Getekend.

Er zijn psychiaters en onderzoekers die het helemaal niet eens zijn met de DSM V, het psychologiseren/psychiatriseren van alles. Maar die school die juist zo weinig bewijst heeft enorm veel macht (zo ook Wessely).
Life smells...
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Een paar dagen geleden las ik ergens op fb dat er 278 kaarten toegekomen waren. Ben benieuwd hoeveel het er ondertussen zijn...
Plaats reactie