mecvs stichting gebruikt "vergeet ME niet slogan"

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

mecvs stichting gebruikt "vergeet ME niet slogan"

Bericht door poppetje »

Ik wil even iets in de groep gooien, lieve Allemaal,

De MECVS stichting is een actie gestart om een advertentie geplaatst te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is aandacht voor ons ziektebeeld goed, maar ik baal heel eerlijk gezegd wel van de schaamteloze kopie van de slogan die we hier met zijn allen samen hebben gemaakt en welke reeds meerdere keren is gebruikt in onze "vergeet ME niet" acties die we met zijn allen hier op het forum de afgelopen jaren hebben bedacht en uitgevoerd. En die ook de titel is geworden van de door ons allemaal en op eigen initiatief gemaakte patientenglossy, waar dit najaar een vervolg op komt.

http://www.nrccharityawards.nl/?post_ty ... 7&s=me/cvs

Wat vinden jullie. Ik baal wel echt even... Ze hadden toch wel even kunnen vragen ..... nu is het straks de slogan en het idee van de stichting geworden.......

bah, ik heb er echt even de balen van.. wat vinden jullie ?? :cry:
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

mecvs stichting gebruikt "vergeet ME niet slogan"

Bericht door poppetje »

Ik heb het dan nog niet eens over de inhoud van de advertentie

die begin met:

"ME, het chronische vermoeidheidssyndroom". (zucht.....).

Ik wilde gewoon met onze acties en glossy dat we onafhankelijk waren van stichting of vereniging, het is ons eigen initatief, nu lijken we straks gelinkt aan de stichting en dat wil ik niet, patienten zitten namelijk niet altijd op een lijn met de stichting (bijv. t.a.v. standpunt en inbreng richtlijn) en onze acties en ons blad/glossy zouden in mijn idee neutraal moeten zijn.

Nu staat er letterlijk in de advertentie:

Beschrijving advertentie:
Bureau: medewerker van de MECVS stichting Nederland
Creatie: de MECVS stichting Nederland
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

mecvs stichting gebruikt "vergeet ME niet slogan"

Bericht door marlène »

Er is hopelijk nog iets aan te doen. We moeten ze kunnen aanspreken op een soort gentlemen agreement.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

mecvs stichting gebruikt "vergeet ME niet slogan"

Bericht door asje »

Niet netjes, jatwerk eigenlijk. Om de onafhankelijkheid van 'vergeet ME niet' te behouden zou de Stichting deze slogan dus niet moeten gebruiken. Ik zou contact opnemen maar je moet wel duidelijk weten of dat je doel is, of anders.
Life smells...
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik vind dit eerlijk gezegd ook diefstal, laten ze wat anders bedenken bij de stichting. Slogan is hier tot stand gekomen en voor ME patienten en niet voor cvs.
En de cvs stichting verward de boel nog steeds met elkaar.....dat komt "onze" slogan niet ten goede........

Ik heb vorig jaar brieven rondgestuurd naar artsen met deze slogan en zeker niet voor de stichting die er nu mee te koop loopt!!!
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Volgens mij is dit copyright schending.

Maar ja om elkaar nu voor de rechter te gaan dagen, daar maak je het ook niet beter van. Ik zou ze er zeker op aanspreken. Weet je (nog) wie die slogan bedacht heeft?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik denk persoonlijk dat het gewoon een beetje voor de hand liggende slogan is. Net zoals bij de Prinses op de Erwt een foto van vergeetmenietjes staat. Maar de Stichting is niet onbekend met deze site en er had dus wel een lampje kunnen gaan branden...

Ach, deze site wordt er niet echt mee benadeeld. Eerder denk ik dat mensen / buitenstaanders die de kreet hier al eerder lazen of via andere kanalen vernamen er niet plots van onder de indruk zullen zijn.
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

tanto schreef:(...)Weet je (nog) wie die slogan bedacht heeft?
Dat was Stier:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#71283

Het logo-ontwerp is door mij gedaan, maar die hebben ze gelukkig (of jammer genoeg? Daar zit duidelijk copyright op) niet meegenomen.

Oh, en wat is die advertentie oerlelijk :roll: Mijn tenen krommen ervan. Samen met koude rillingen.

Maar goed, of het copyright is weet ik niet... Die wetten zijn zo ingewikkeld. Maar ik denk dat het in ieder geval goed is om contact op te nemen met de stichting en dit onder hun aandacht brengen. De vraag is: wie gaan dat doen. Ik denk dan aan Zuiderzon (beheerder van deze site) of de originele groep van de glossy (Poppetje, Esther en ik) of misschien iets samen? En Stier als originele bedenkster? We hebben nog wel emailcontact.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb ze er via Twitter op gewezen dat het onjuiste informatie is, dat ME géén cvs is en dat het toch niet de boodschap is die we in de media willen.
Ook heb ik er bij gezet dat vermeld moet worden dat het een door de WHO erkende ziekte is.

Geen reactie op gehad :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Plaats reactie