Wereld ME dag benefietconcert

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

Wereld ME dag benefietconcert

Bericht door sonjasilva »

Lieve patienten,

Het lijkt echt te gaan gebeuren! Op 12 mei organiseer ik een benefietconcert voor Awareness voor ME.

In principe is alles rond! Ik heb sponsors gevonden voor catering, licht en geluid de locatie hoor ik deze week.

Ik wil zoveel mogelijk ME patiënten uitnodigen om te komen. Het wordt een leuk feestje. Pyke Pos zal optreden met mijn eigen band en samen gaan we duetten zingen.

Daarnaast zal er tussendoor een DJ draaien.

Natuurlijk super om je lotgenoten te ontmoeten en om de wereld te laten zien dat wij ons niet gek laten maken.

Er is die dag aandacht voor de petitie, Theo Wijlhuizen komt spreken en ik zal een stukje van mijn documentaire tonen.

Nu heb ik stichting Ambulance wens benaderd en heb ik de mogelijkheid om 5 bedlegerige patiënten die dag te vervoeren naar het benefiet. Er zullen vrijwilligers bij blijven om je te verzorgen!

Wie durft het aan?

Ik wil echt zoveel mogelijk patiënten oproepen om te komen, zodra ik meer weet dan zal ik dat hier melden!

Voor nu, zodat ik een beetje een idee heb hoeveel mensen er komen:

MAIL ALS JE KOMT NAAR WERELDMEDAG@LIVE.NL

Groetjes,
Sonja Silva
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

WERELD ME DAG BENEFIETCONCERT

Bericht door sonjasilva »

@moderator: is het misschien mogelijk een berichtje op de homepage te zetten?

Gr Sonja
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

WERELD ME DAG BENEFIETCONCERT

Bericht door manja »

Wat ontzettend top van jou zeg. Misschien kan je je oproep ook op de site van de ME-Stichting en Steungroep en Vereniging zetten. Ik hoop dat er veel geld opgehaald wordt en dat het aan biomedisch wetenschappelijk onderzoek ter beschikking gesteld wordt. SUCCES!!!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

WERELD ME DAG BENEFIETCONCERT

Bericht door tanto »

En waar is het?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

mooi initiatief!
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

WERELD ME DAG BENEFIETCONCERT

Bericht door Eressea »

Edit: Wow, wat snel, het is al op de homepage geplaatst! Zou je zodra er meer info is contact willen opnemen met ons, dan kunnen we het artikel aanpassen!

En ik zou graag komen als het lukt en de locatie gunstig is! Ben uit mijn dak gegaan en heb maar meteen een rood kanten jurkje besteld :D Eindelijk kan ik zoiets aan! Met thermomaillot dan :P
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

Bericht door sonjasilva »

Hahahahaha! Jullie zijn van harte welkom allemaal!

Zodra ik meer weet over tijd en lokatie laat ik het weten.

Ik weet in ieder geval zeker dat Pyke Pos van laatste Xfactor zal optreden met mijn eigen band!

Catering is ook bevestigd! We gaan voor de cupcakes met een blauw lintje!

hahaha!


Groetjes,
Sonja
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb de datum in mijn agenda genoteerd, maar of ik kom/wij komen weet ik niet..

Maar prima initiatief.

En blijf om jezelf denken, hè, Sonja!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Hoi Sonja,

Goed initiatief!

Als ik energie genoeg heb ga ik er graag heen.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Miek
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mei 2011, 19:28

Bericht door Miek »

Heerlijk jouw inzet en enthousiasme Sonja!

Goed dat je ook aan de bedlegerige ME-patiënten denkt, maar ik vraag me af of deze patiënten, ondanks hulp van de ambulance-dienst, sowieso wel kunnen komen; meestal zijn dit de ME-patiënten voor wie zelfs geringe prikkels al te veel zijn, dus een concert lijkt me voor de meesten van hen onhaalbaar.

Maar misschien is het dan een idee om via skype een verbinding met een van hen te maken en zo mogelijk een kort interview te houden, zodat ook deze groep gehoord/gezien wordt?.

Miek
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Miek schreef: Goed dat je ook aan de bedlegerige ME-patiënten denkt, maar ik vraag me af of deze patiënten, ondanks hulp van de ambulance-dienst, sowieso wel kunnen komen; meestal zijn dit de ME-patiënten voor wie zelfs geringe prikkels al te veel zijn, dus een concert lijkt me voor de meesten van hen onhaalbaar.

Maar misschien is het dan een idee om via skype een verbinding met een van hen te maken en zo mogelijk een kort interview te houden, zodat ook deze groep gehoord/gezien wordt?.
Ja dit is inderdaad een probleem. Ik zou hier dus ook niet heen kunnen niet alleen omdat ik volledig bedlegerig ben maar dus inderdaad ook vanwege harde muziek en teveel licht (prikkels). Die skype verbinding waar je het over hebt Miek is wel een top idee.

Maar echt top Sonja dat je je zo inzet. Ben trots op wat je allemaal bereikt ons allemaal. Super!
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Miek schreef:Maar misschien is het dan een idee om via skype een verbinding met een van hen te maken en zo mogelijk een kort interview te houden, zodat ook deze groep gehoord/gezien wordt?
Super goed idee, Miek, om dat via Skype te realiseren.
Miek schreef:Heerlijk jouw inzet en enthousiasme Sonja!
:D het werkt inderdaad aanstekelijk de inzet en het enthousiasme van Sonja.
Hiermee krijgen ME-patiënten eindelijk hun eigen Afbeelding Blue Ribbon feestje en aandacht voor ME. Dit is een erg goed initiatief! Ik kijk er zeker ook erg naar uit :D.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

Bericht door sonjasilva »

Ik heb al 3 aanmeldingen van bedlegerige patiënten die komen! Helemaal te gek!

Er wordt gewerkt aan het realiseren van een live-stream voor patiënten die er niet bij kunnen zijn.

MAAR.. Probeer er zo veel mogelijk te zijn! Om elkaar een hart onder de riem te steken!! En lotgenoten te ontmoeten!

Mail als je komt naar wereldmedag@live.nl want ik moet stoelen reserveren!

Gr Sonja
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Super initiatief. Als het binnen mijn mogelijk valt wil ik zeker proberen te komen. Dus ik hoop dat er gauw een locatie bekend wordt!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

Al eerder via facebook ge oppert een u stream / livestream opzetten voor mensen die thuis mee kunnen kijken. Of via een virtuele wereld een plek opzetten. Www.mecfscentre.org is een voorbeeld van een amerikaanse initiatief. Zo n plek kan als de orginele nagebouwt worden waar iedereen virtueel kan mee dansen en luisteren...
Plaats reactie