Gezocht voor reportage: patiënte met kinderwens

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
repoannelies
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011, 15:16

Gezocht voor reportage: patiënte met kinderwens

Bericht door repoannelies »

Hallo allemaal,
voor een reportage in Flair ben ik op zoek naar een jonge vrouw met cvs én een kinderwens die daarover wil getuigen in Flair. Dat mag een zwangere vrouw zijn, een vrouw die probeert zwanger te worden of iemand met kleine kindjes.
Misschien hebben je dokters je je kinderwens uit het hoofd proberen te praten? Of zijn je man en je familie niet helemaal overtuigd dat je het wel aankan? Maar toch heb je doorgezet.
Wil jij je verhaal vertellen in Flair? Dan kan je mailen naar annelies.waegemans@sanomamedia.be
Ook als je meer uitleg wilt, of nog twijfelt, stuur je maar een mailtje.
Alvast bedankt!
annelies
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo repoannelies,

Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@repoannelies,

Welkom op het ME-gids.net-forum

Wellicht dat in onderstaande onderwerp (vrouwelijke) gegadigden staan :roll:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#127075
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

Hoi Repoannelies,

Wat ontzettend fijn dat Flair aandacht aan dit onderwerp wil geven. Alleen is de term CVS onjuist.
Ik ben te ziek om het uit te leggen, hoop dat iemand anders dat kan doen.... Ik kan je al wel deze links geven met wat extra informatie. Het is voor ME-patienten van groot belang dat termen correct gebruikt worden.
http://www.investinme.org/Documents/PDF ... me.org.pdf

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-803.html

Met de reportage kan ik je helaas niet helpen. Ik ben al jaren bedlegerig (sinds het volgen van cognitieve gedragstherapie die funest bleek voor mijn ernstig zieke lijf, en het jarenlang uitblijven van medische zorg door het psychologische stigma waar ME-patienten mee kampen: ook een interessant onderwerp voor een reportage overigens ;) ) dus het krijgen van kinderen zit er voor mij niet in.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Super dat flair hier aandacht aan wil besteden!
Maar wel belangrijk om het verschil tussen ME en CVS duidelijk te belichten!

Ik val buiten de doelgroep helaas, ik heb inmiddels puberzonen. Wel heeft mijn ziekte heel veel invloed op de opvoeding van de jongens, in negatieve zin.

Succes met de reportage!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

En hou in gedachten dat ME ook door zwangerschap kan ontstaan (of tijdens zwangerschap).
In iederegeval - geweldig dat er aandacht voor komt!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nou ja, getriggerd en dat kan ook na de bevalling gebeuren.
Life smells...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

en idd ik sluit me aan bij Felixluna - een waarschuwing:
mocht je ME hebben en het overwegen zwanger te raken - doe dit maar niet !
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

@ She: waarom deze specifieke waarschuwing omtrent ME en zwangerschap? Mss heb jij wel een goede reden om hier negatief tegenover te staan en ik heb daar dan ook alle begrip en respect voor maar elke medaille heeft zijn keerzijde.

Ik ben bijna 38 jaar en besef maar al te goed dat mijn vruchtbare periode binnenkort voorbij zal zijn. Moeilijke noot om te kraken maar de liefde van een kind is onvervangbaar vind ik persoonlijk. De klok stopt echter op een dag met tikken en dan kan je de tijd niet meer terugdraaien jammer genoeg.

Het is en blijft een moeilijk onderwerp en verschilt van persoon tot persoon. Er zijn veel vrouwen met ME die toch kind(eren) hebben en, hoe zwaar de opvoeding en verzorging ook, ze zeker nooit meer willen missen...

Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@Hildeke
ik sta niet graag in je schoenen . . .
Mijn kids heb ik al - en ik ben heel erg gelukkig met ze; ze geven me kracht en reden om door te gaan.

Maaar ja - of ze ook gelukkig met mij zijn? - ik zou het pas over een jaar of 30 kunnen zeggen , als ze volwassen zijn en met enige levenservaring en afstand terug kunnen kijken.
Ik kan niet met ze naar buiten, ik kan geen leuke dingen met ze doen, niet op vakantie, ontbijt klaarmaken is een ramp, iedere stap is moeizaam en bij iedere stap denk ik: "wat doe ik ze aan" ?
De sociale voorzienningen zijn erg beperkt; weinig faciliteiten waar je beroep op kan doen, de sociale kring is erg nauw, enz. enz.

Ik wens je sterkte met je besluit.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

@ Hildeke,

Ik ben het helemaal met je eens en ken verschillende patiënten met een kinderwens die ervoor willen gaan. Het zijn helaas Nederlandse patiënten en de Flair zal op zoek zijn naar Belgische vrouwen. Waarom doe jij het niet Hildeke? Jij kent ondertussen de ins en outs van de ME wereld en bent naast verschrikkelijk lief ook nog eens een hele goede schrijfster ergo taalvaardig. Doen meid! Ik ben je grootste supporter.

Liefs,
Esther

PS. Inderdaad geweldig dat Flair hier een reportage aan wil wijden. CVS is niet één ziekte, het zijn meerdere aandoeningen en de vrouwen die je hier op het forum vindt hebben over het algemeen de invaliderende aandoening ME. Succes met de reportage!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

inderdaad wat goed dat flair hier aandacht aan wil besteden. Ben heel benieuwd naar het verhaal!
Ik val zelf ( nog) niet in de categorie maar ben de laatste tijd wel veel aan het nadenken over kinderen. Ik wil ze heel graag, niets liever.. maar hoe gaat dat met je ME en hoe zit het met eventuele kans van overdragen op het kind.
Ik zou mijn kinderwens niet willen opgeven, maar wil een kind ook veel kunnen bieden, en vind het wel heel eng omdat je niet weet wat de gevolgen zijn.. pas als je er aan vast zit en dan kun je niet meer terug. Liefde is er in ieder geval genoeg, daar zal het niet aan ontbreken..
Dus ik ben erg benieuwd naar het artikel en hoop te horen wanneer t geplaatst gaat worden.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

we mogen geen bloed geven aan de bloed bank en we mogen onze partner niet besmetten, wat blijft er over, een kind en die mogen we wel nemen en wel besmetten. denk na. en wat ga je dat kind bieden dan??? een toekomst met ME en een moeder die nooit leuke dingen kan doen met haar kind. en waar blijven de basis dingen dan??? op tijd voeden??? of wil je het kind de hele dag in de poep luier laten liggen en wachten tot je weer wel energie hebt???

en trouwens ik vind dat die flair ons niet op onze waarde schat, want we zijn ziek en willen alles doen, maar velen liggen in bed en kunnen niks. we worden opgejaagd als wild vee, dan ga ik echt niet denken aan kinderen krijgen als ik niet eens voor me zelf kan zorgen.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik sluit me aan bij hildeke, ben ook rond jou leeftijd en realiseer me ook dat die keuze helaas ongewild al voor me gemaakt is.......best zuur hoor.

Er gaat al zoveel langs je heen maar het gemis van die unieke warmte liefde en geborgenheid geven en nemen vind ik toch wel een grote.

Ik zou ook best een kindje adopteren ,maar ook dat zit er helaas niet in voor mij, ik ben gewoon te ziek.


tavy
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Hey iedereen,

Ik heb een zééééér grote kinderwens...
Mijn hart SCHREEUWT ja, maar mijn verstand weet wel beter. :(
Ik vind het vreselijk dat we er nog geen hebben, ... Verlang er zo naar.

Al mijn hele leven hou ik van (kleine) kids. Ik ben er altijd mee bezig geweest. Tot voor kort was ik nog een zeer gedreven kleuterjuf... Nu kan ik dat niet meer.
Lichamelijk en geestelijk ben ik momenteel niet bekwaam om kinderen te hebben, dat besef ik goed.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Plaats reactie