FOTO'S voor de cover! Hulp gevraagd!!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

FOTO'S voor de cover! Hulp gevraagd!!

Bericht door Eressea »

En hier zijn dan de precieze details :) Allereerst even een quote waar het precies over gaat (dan hoef ik het zelf niet weer helemaal uit te leggen :lol:):
poppetje schreef:En om even uit te leggen voor de mensen. We vragen dus een foto van jouw gezicht en ook een foto van jouw achterkant. Dat is omdat we het idee hebben om de cover helemaal te vullen met foto's van gezichten van mensen met ME en op de achterkant van het tijdschrift dezelfde foto's maar dan van de mensen met de rug naar de lezer toegekeerd staan. Dan kunnen we daar een tekst plaatsen van "keer ons niet de rug toe" ofzo iets.
We hebben nogal wat foto's nodig, minstens 25, en des te meer, des te beter. De foto's moeten in de lengte zijn genomen, en een close up zijn van het gezicht, en de achterkant van het gezicht zal ik maar zeggen. Het maakt niet uit hoe je erop staat, ziek of sprankelend, zoek maar gewoon een leuke uit ;)

De resolutie van de foto moet minstens 500 bij 700 pixels zijn (hoe zie je dit? Door in de verkenner met de rechtermuisknop op de foto te klikken, en dan op Eigenschappen te klikken). Het liefst groter dan dat.

Mocht je een foto in de breedte hebben, zorg dan dat de kortste zijde tenminste 700 pixels is.

Ook een foto waar je helemaal opstaat is mogelijk, dan kan ik hem bijsnijden, maar zorg dan wel dat je een GOEDE resolutie hebt. Dat bestand moet ontzettend groot zijn, liefst digitaal spiegelreflex kwaliteit, omdat het hoofd anders pixelig wordt als ik het eruit knip. Bestanden kleiner dan 3000 pixels, daar kan ik dan niks mee.

De foto kun je sturen naar:

OPMERKING: de foto/plaatje voor bij de verhalen zou ik graag wel in hogere resolutie willen hebben, het liefst minstens 1000 pixels aan kortste zijde! Mocht dat niet lukken, dan is het niet erg, maar het is voor mij wel het prettigst!


Alvast hartelijk dank voor je medewerking!
Laatst gewijzigd door Eressea op 09 sep 2014, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

FOTO

Bericht door poppetje »

Ja lieve Allemaal, ik sluit me helemaal bij Eressea aan.

Denk er alsjeblieft over na of je wilt meehelpen met een foto op de cover van onze Vergeet ME Niet glossy (een vervolg op onze vergeet me niet actie).
Ik krijg al veel vragen van mensen of je er perse ziek op moet staan. Nee hoor wat mij betreft niet. Je mag ook gewoon een leuke foto sturen. Maar een hele realistische foto waarin je wellicht bleek of moe op staat is ook goed. We laten het aan jou over !
Het zou leuk zijn als we zowel foto's van mannen en vrouwen hebben en een beetje van alle leeftijden.

Jullie zouden ons er heel erg mee helpen, want we denken dat het een hele mooie en pakkende cover (en ook achterkant) voor onze glossy zou kunnen worden (zo'n cover met alleen maar foto's van ME/CVS patienten en dan de tekst vergeet me niet).

Verder zijn we deze week voorzichtig aan de slag gegaan met de inhoud van de glossy. Er hebben zich 11 mensen aangemeld voor een interview/persoonlijk verhaal. Wow ! Dank jullie wel ! Deze mensen krijgen vanavond of morgen van mij een A4-tje met vragen toegestuurd. Ik hoop dat jullie ook bij jullie verhaal je foto willen plaatsen, (en dan kunnen we die ook mooi voor de cover gebruiken :wink: ) maar als je dat te heftig vindt, dat mag het ook een foto zijn van iets wat symbool staat voor jouw ziekte/leven, iets wat in je verhaal terugkomt etc. Zorg even ook voor de resolutie zoals Eressea die ook hier heeft aangegeven.

Veel dank voor jullie hulp !!!
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

ja ik wil wel een foto geven.. alleen ik heb geen officieele diagnose ME. wel fibro. ik voldoe wel al ruim 2 jaar aan de canadese criteria, alleen ik wil me niet laten diagnostiseren voor de cvs referentie centra want met dat stempel kom je nergens.

ik vind het goed dat mannen ook in beelt komen, dat word wel eens vergeten worden.


dus aan de makers van dit blad, of ik dan wel mee kan doen?
Laatst gewijzigd door startdust op 06 apr 2011, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

pfoe lastig met dit soort acties.. je verliest je anonimiteit.

Wel een goede actie hoor, ga zo door dames!
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Nog even een opmerking: de foto's voor bij de verhalen zijn beter om in grotere formaten aan te leveren... Het liefst boven de 1000 pixels!

En met de foto's verlies je je anonimiteit niet echt ontzettend, er worden geen namen genoemd, en de foto's worden best wel klein (des te meer foto's, des te kleiner ;))... Dus dat valt nog wel mee ;) Alleen als iemand je toevallig herkent ofzo...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Is er een deadline?! Ik ben nogal langzaam ;)
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@stardust, van mij mag je een foto sturen hoor. Graag zelfs !

@Aimee, zou het iedereen lukken om voor 17 april een foto in te leveren? Dat is ook de deadline voor het inleveren van de verhalen van de ME/CVS patienten in de glossy. Dan hebben wij voldoende tijd om e.e.a nog te verwerken. Anders wordt het wel heel krap allemaal.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

hmm, ik moet opbiechten dat ik niet zo goed kan volgen... gaan jullie een boek uitgeven?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ik heb mijn foto's doorgestuurd, maar niet op de resolutie gelet. Sorry!!!!!!!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@Nijntje. We gaan ter gelegenheid van de wereld ME Dag en als vervolg op de Vergeet ME Niet actie een glossy/tijdschrift maken, waarin we een combinatie maken van wetenschappelijke inhoud (stand van zaken wetenschap t.a.v. ME/CVS) en patienten verhalen en ervaringen. Zo'n glossy leek ons ook een mooi iets om te hebben om bijvoorbeeld aan politici aan te bieden, en maakt wellicht wat meer indruk dan alleen een brief.
Freewilly is bezig om nederlandse patienten te mobiliseren voor een actie. Daarbij zou de glossy gebruikt kunnen worden om aan te bieden aan de minister bijvoorbeeld. Maar ook in Belgie zouden mensen het rond 12 mei kunnen geven aan mensen in hun omgeving.
Het is allemaal wel erg kort dag dus of het helemaal voor 12 mei lukt weten we niet, maar we doen ons best. We zorgen dat de glossy ook na te bestellen is via internet en te downloaden via deze site, zodat je het ook als je wilt thuis kunt printen en aan iemand kunt geven.

Zo ben je weer beetje bijgepraat. :wink:

Voor die glossy vragen we voor de cover of mensen hun foto willen inleveren, we willen namelijk de hele cover vol met fotos van mensen met ME/CVS en daarover de tekst vergeet met niet. En de achterkant van de glossy wordt hetzeflde principe maar dan met de foto op de rug van de personen genomen.

We kunnen zoveel mogelijk foto's gebruiken. Dus mochten er mensen enthousiast worden over dit idee, aarzel niet en stuur een foto naar eressea (zie mailadres hierboven),.

@Vlindertie, dank ! Eressea kijkt wel even of het voldoende kwaliteit is denk ik ! Mocht het te lastig zijn omdat het te onscherp wordt, hoor je van ons ! Dank voor je sneller reactie. je bent de eerste !!!!
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

ik heb ze ook gestuurt!
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Dank je wel !!
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

oh wat leuk en interessant!!! dank je voo de info!!!
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

up!
God is closest to those with broken hearts..
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

We hebben nu 4 foto's, en 2 achterkanten... Dus stuur ajb nog wat meer op! ;)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Plaats reactie