oproep : help dokters Coucke en Uyttersprot : doe je verhaal

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

oproep : help dokters Coucke en Uyttersprot : doe je verhaal

Bericht door nijntje »

(dit bericht mag verder verspreid worden! Dank u)

Hallo,

Ik kom nog eens langs met een vraagje… eigenlijk twee vragen, eerder oproepen.

Het kan zijn dat jullie een gelijkaardige oproep al gekregen en er zelfs al op gereageerd hebben, dan kunnen jullie dit berichtje gewoon deleten, maar omdat we tot nu toe weinig respons kregen, kom ik nogmaals aan jullie deur kloppen!

Korte probleemschets :

Het is ontzettend belangrijk voor dokter Coucke en dokter Uyttersprot die door het RIZIV zwaar beboet werden, totaal onterecht, voor het voorschrijven van home tpn (totaal parenterale voeding, witte zakken) en immunoglobulinen (gammagard, sandoglobuline, vivaglobuline) dat zij onze steun krijgen! Deze twee artsen die CVS/ME beschouwen en behandelen als een biomedische aandoening, worden onterecht gestraft! Hun patiënten zijn tevreden over hun behandeling, ze voelen zich beter dan voorheen! Waarom deze dokters dan straffen? Ze gaan beiden in beroep tegen hun veroordeling, en daarbij kunnen wij een handje toesteken en hen steunen.

Hoe?

1/ Wij vragen of iedereendie problemen heeft (gehad) met een adviserend geneesheer en/of het RIZIV of ze hierover hun “verhaal” willen doen in een mail/brief aub? Dit mag anoniem gebeuren, we hebben wel de plaats nodig van het riziv, de naam van de mutualiteit en het jaar waarin de problemen zich voordeden + de aard van het probleem. Voor weigering van medicatie door adviserend geneesheer, hebben we de naam nodig van de mutualiteit + naam van de adviserend geneesheer. Uw naam hoeft u niet te vermelden indien u dat niet wenst.

Deze “getuigenis” is ook heel belangrijk naar de toekomst toe! Hoe meer verslagen/brieven/mails we hebben, hoe beter… zo kunnen we aantonen welk machtspel het RIVIZ speelt ivm CVS/ME!

Moest u nog vragen hebben, aarzel niet om mij te contacteren (via facebook : privébericht bijvoorbeeld) of mail (hildevdh@yahoo.fr), u mag tevens uw verhaal op dit emailadres doormailen.

2/ Wij roepen de patiënten van dokter Uyttersprot en Coucke op om hun verhaal/getuigenis te doen over hun tevredenheid met betrekking tot de behandeling die zij krijgen van hun dokter. Voel je je beter dan vroeger toen je nog niet in behandeling was? Wat kan je nu meer dan vroeger? Als je TPN krijgt, of immunoglobulinen is het heel belangrijk om het nut hiervan te benadrukken, door aan te geven wat het verschil is met vroeger. Misschien heb je minder slaap nodig? Ben je niet meer echt bedlegerig? Noem maar op…

Ook deze getuigenis mag je doormailen naar hildevdh@yahoo.fr, of via facebook door me een privébericht te sturen. Zit je met vragen of twijfel je nog, mag je me steeds mailen of een facebookbericht sturen!

Onze dokters staan altijd klaar voor ons… nu wij iets kunnen doen voor hen, mogen we hen niet in de kou staan! We strijden met hen mee!

Alvast hartelijk dank!

Is er iets onduidelijk, mail me gerust!

Groetjes,

Hilde
Plaats reactie