Vragenlijst CVS-Fibro om boek te schrijven

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Vragenlijst CVS-Fibro om boek te schrijven

Bericht door Zuiderzon »

Beste vrienden,

Hallo, mijn naam is Gina.
Sinds vijf jaar is bij mij fibromyalgie vastgesteld.
Daarbij heb ik ook nog eens spasmofolie en ben ik hyper-ergisch (heel erg gevoelig).
De reden waarom ik deze vragenlijst heb samengesteld is heel eenvoudig.
Ik speel met het idee een boek te schrijven over het leven met fm.

Er zijn heel wat vragen, onbegrip en misverstanden hier omtrent.
Deze aandoening mag niet in de vergeethoek worden geplaatst.
Op een waardige manier naar buiten gebracht moet het ons lukken termen als “het zit tussen de oren” en “och, je bent depressief” of “je bent lui” definitief van de baan te schuiven.

Ik zou hiermee ook graag het taboe willen doorbreken dat mensen zoals wij, meer kunnen dan in een hoekje zitten weg te kwijnen.
Maar vooral, en dat is het belangrijkste, er de aandacht op vestigen dat wij graag als volwaardig willen worden aanzien, naar ons geluisterd wordt en last but not least : men ons aanvaardt als mensen met een AANDOENING en niet als plantrekker.

Enkel de kommer en de kwel belichten heeft geen zin - zoals al zo dikwijls gebeurt tot nu toe -, dit moet een informatiebron worden naar artsen, centrums voor pijnbestrijding, ministeries en andere toe.
Ik wil in het boek ook graag de levensfilosofie onder de loep nemen.
Hoe het zover is kunnen komen en wat er moet veranderen naar ons toe, maar ook naar anderen.

Alleen sta ik natuurlijk nergens, daarom zou ik graag op jullie medewerking willen rekenen.
Deze vragenlijst is vrij omvangrijk en gaat ook iets dieper in op de problematiek naar gezin en anderen toe.
Het is wel belangrijk dat je eerst alles goed leest en daarna invult.
Deze info blijft volledig anoniem. Je hoeft dus je naam noch adres in te vullen.
De brieven mogen worden verzonden naar mijn adres of gebundeld worden in een bepaalde regio of streek, zodat ik ze later zelf kan komen ophalen.

Het is de bedoeling om daarna alles door te nemen/bestuderen en als leidraad te gaan gebruiken bij het schrijven van het boek.
Of het er ooit komt, dat weet ik niet, dat hangt van mijn gezondheid af, maar ik ga er in ieder geval mijn tanden inzetten, dat is beloofd.


Gina.
Bijlagen
Vragenlijst CVS-Fibro Gina.doc
Uitgebreide vragenlijst om een goed beeld te krijgen van de CVS/Fibro patiënt.
(78.5 KiB) 91 keer gedownload
Vragenlijst CVS-Fibro Gina.zip
Zelfde uitgebreide vragenlijst over CVS/Fibro, maar in .zip formaat.
(17.81 KiB) 84 keer gedownload
Hoop doet leven!
Plaats reactie