Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roriclipper
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2011, 04:19

Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Bericht door roriclipper »

Schadevergoeding voor ME-patienten
Al langere tijd ben ik ervan overtuigd dat alle ME-patienten recht hebben op een compensatie of forfaitschikking van de overheid/politiek ALS ooit aangetoond kan worden dat ME een fysieke ziekte is.
Welnu, die tijd is mijns inziens aangebroken en er is een uitspraak zwart op wit dat een minister/politiek met de onderzoeker/medicus in spé hebben samengespannen de verstrekte subsidie ALLEEN aan psychologisch onderzoek te besteden. Beiden hebben mijns inziens tot wetenschapsfraude geleid.
En bij fraude hoort compensatie.
De vraag is alleen of andere ME-patienten dezelfde eis zouden willen indienen als ik, waardoor de bijdragen/kosten per patient erg laag worden.
Graag verneem ik van anderen of men dit idee ondersteunt
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Bericht door agnes »

Hoe zou je kunnen bewijzen dat je schade geleden hebt en zo ja, hoeveel? Ik heb in 1997 de diagnose ME gekregen, maar was al 4 jaar ziek (klachten werden steeds erger). Sinds 2010 heb ik geen problemen gehad met gebrek aan erkenning. Daarvoor wel.
Gebruikersavatar
roriclipper
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2011, 04:19

Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Bericht door roriclipper »

agnes schreef:Hoe zou je kunnen bewijzen dat je schade geleden hebt en zo ja, hoeveel? Ik heb in 1997 de diagnose ME gekregen, maar was al 4 jaar ziek (klachten werden steeds erger). Sinds 2010 heb ik geen problemen gehad met gebrek aan erkenning. Daarvoor wel.
Voordat we aan individuele schades toekomen, dienen we eerst een principe- uitspraak van rechters hebben. Dan weten we ook of de medische wereld met opzet fraude pleegde en de ander kant heeft uitgekeken of niet. Als een rechter dit toewijst dan kunnen we individueel schades indienen.

Individuele schades zijn onder andere: geen of te lage WIA/WAO-uitkering, geen belastingaftrek voor de vele door ME-patiënten zelf bekostigde medicijn een of behandelingen. Gemiste Belastingaftrek kan een heel grote schadevergoeding opleveren, want er zijn geen forfaitkosten bekend bij deze ernstige ziekte.
Algemeen gezegd: bij schade gat het vooral om de algemeen bekende schades, zoals bijvoorbeeld belastingaftrek, medische kosten, uitkeringen, e.d. Het gaat dus niet om de erkenning van ME, maar om de schade die is ontstaan door belangenverstrengeling en fraude!

Kees Kooman blijkt in zijn boek GEBROKEN LEVEN een door professor Van der Meer geverifieerde tekst te hebben op genomen. (Boek = Lenen/inzien bij bibliotheek). In deze tekst VERKLAART professor Van der Meer dat hij het onderzoek naar fysieke en psychische oorzaken bij ME (dat minister Els Borst had bevolen) van minister Hans Hogervorst moest beperken tot psychisch onderzoek moest beperken of het ging niet door. Hans Hogervorst was er namelijk van overtuigd dat ME een psychische aandoening was. Bovendien moesten de kosten van de zorg worden beperkt. Professor Van der Meer accepteerde de voorwaarde van Hans Hogervorst en onderzocht alleen de psychische component. Daarmee was door samenspanning de wetenschapsfraude geboren = door politiek en medische sector. Uitlatingen van professor Van der Meer dat hij geen bewijs kon vinden voor lichamelijke oorzaak is dan ook een valse uitlating omdat hij de lichamelijk oorzaken NIET/nauwelijks heeft onderzocht.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Bericht door agnes »

Ik zou het idee wel willen steunen, maar kan er niet actief aan bijdragen.
Gebruikersavatar
roriclipper
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2011, 04:19

Compensatie ME-patienten op grond van fraude

Bericht door roriclipper »

agnes schreef:Ik zou het idee wel willen steunen, maar kan er niet actief aan bijdragen.
Als degenen die wel kunnen bijdragen voldoende geld bijeen kunnen brengen om eventueel te moeten procederen (schandalige overheid = er niet voor de burger), dan kunnen degenen die het niet kunnen betalen meedoen zonder te betalen.

Mijn poging houdt in dat ik eerst eens wil zien of er animo voor is. Ik heb mij al eens ernstig verslikt in de Nederlandstalige ME-gemeenschap hetgeen mij al 20.000 euro kostte. Dat wil ik nu echt voorkomen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik ben het advies van de GR nog aan het verwerken en te doorgronden.

Op zich goed idee. Eerder is iets dergelijks al voorgesteld.

Geef ons de tijd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

roriclipper schreef: Voordat we aan individuele schades toekomen, dienen we eerst een principe- uitspraak van rechters hebben. Dan weten we ook of de medische wereld met opzet fraude pleegde en de ander kant heeft uitgekeken of niet.


Ik heb mij al eens ernstig verslikt in de Nederlandstalige ME-gemeenschap hetgeen mij al 20.000 euro kostte
Wb het eerste, dat hangt niet van welke rechters dan ook af, we weten al eeuwen hoe het zit. Je hebt kennelijk ook nog veel vertrouwen in onze rechterlijke macht - ik denk geen moment dat zij, anders dan de GR, wel zorgvuldig en onafhankelijk zouden zijn. En dan ook nog met zo'n rapport nu, waarmee je alle kanten op kunt. Ik zeg: (zeker voorlopig) kansloos. Bespaar je de energie.

Nou ben ik wel benieuwd over welke actie van 20.000 je het hebt, waar de NL ME-ers je in de steek lieten ofzo?
Life smells...
Gebruikersavatar
roriclipper
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2011, 04:19

Bericht door roriclipper »

asje schreef:
roriclipper schreef: Voordat we aan individuele schades toekomen, dienen we eerst een principe- uitspraak van rechters hebben. Dan weten we ook of de medische wereld met opzet fraude pleegde en de ander kant heeft uitgekeken of niet.


Ik heb mij al eens ernstig verslikt in de Nederlandstalige ME-gemeenschap hetgeen mij al 20.000 euro kostte
Wb het eerste, dat hangt niet van welke rechters dan ook af, we weten al eeuwen hoe het zit. Je hebt kennelijk ook nog veel vertrouwen in onze rechterlijke macht - ik denk geen moment dat zij, anders dan de GR, wel zorgvuldig en onafhankelijk zouden zijn. En dan ook nog met zo'n rapport nu, waarmee je alle kanten op kunt. Ik zeg: (zeker voorlopig) kansloos. Bespaar je de energie.

Nou ben ik wel benieuwd over welke actie van 20.000 je het hebt, waar de NL ME-ers je in de steek lieten ofzo?
Eerst even het laatste: Van het verlies van afgerond EUR 20.000 bestaan facturen, zodat dit makkelijk te bewijzen is. Toch kies ik er voor om dit nog niet wereldkundig te maken, daar er geen doel aan ten grondslag ligt.

Dank voor je waarschuwing dat volgens jou de voorgenomen actie zinloos zou zijn. Bovendien heb ik inderdaad al vanaf 13-3-1986 en 7-2-990 steeds minder energie Ik meen echter dat deze actie zeer zinvol is.
Er is slechts 1 methode om toch juridisch je gelijk te halen: alle zeer rijken krijgen juridisch alles voor elkaar. Dit komt omdat ze de beste en slimste/sluwe advocaten, notarissen, professoren, vervangende subjectieve rechters kiezen, enz. Dus geld genoeg bij elkaar brengen om de beste advocaten te kunnen betalen!
Net als de Koersplandewegkwijt en nog andere belangenorganisaties, die wel hun juridisch gelijk haalden met hulp van een professor in het recht. .
Toch ga ik er mee door, net als met het oprichten van een politieke partij om ME-patienten eens tem te geven.
En met de geverifieerde uitspraken van/door professor van der Meer maken we juridisch een zeer goede kans.
Al een tijd ben ik aan het onderzoeken of een politieke partij iets kan betekenen voor ME-patienten.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Het zou goed zijn als er een politiek partij komt die de belangen behartigt van chronisch zieken en gehandicapten. Nederland is (bijna) het laatste land dat het verdrag voor gelijke rechten per 1 jan. heeft ondertekend. O.g.v. de grondwet mag je gehandicapten en chron. zieken discrimineren.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

roriclipper schreef: ik heb mij al eens ernstig verslikt in de Nederlandstalige ME-gemeenschap hetgeen mij al 20.000 euro kostte

Eerst even het laatste: Van het verlies van afgerond EUR 20.000 bestaan facturen, zodat dit makkelijk te bewijzen is. Toch kies ik er voor om dit nog niet wereldkundig te maken, daar er geen doel aan ten grondslag ligt.
Bewijs is ook helemaal niet nodig, ik geloof je wel, maar je zegt daarbij iets negatiefs over de NL ME-ers, daarom vraag ik waar het dan om gaat. Wil je het niet noemen, beschouw ik het als niet gezegd, mss stonden ME-ers er niet zo achter ...

Wb een rechtsgang, ik hoop alleen maar dat je gelijk hebt ...
Life smells...
Plaats reactie