Dokter media

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Dokter media

Bericht door annac »

Kan iemand misschien hier wat mee?

https://doktermedia.nl/over-dokter-media/

"Dokter Media heeft als doel medische nieuwsberichten te nuanceren en/of concreet te maken. Wat wordt er precies bedoeld met die krantenkop? Wat kan de lezer hier nu precies van verwachten?"

Hoorde het vanochtend hier:

https://www.nporadio1.nl/spraakmakers/o ... 4-dr-media
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Dokter media

Bericht door soof »

denk dat het meer bedoeld is voor "Nieuw middel tegen kanker binnen 5 jaar" en al te enthousiaste reacties een beetje te temperen, niet voor alles wat met ME te maken heeft, je zou Dr. Media eerst uit moeten leggen wat het uberhaupt is ;)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Het betreft eenzijdige berichten, dus halve waarheden, geen tot slecht onderzoek en navraag van journalisten.

Uit een onderzoek kwam bv een keer dat allergie onder kinderen toenam.

In het artikelen in de pers werd niet vermeld, dat veel van die kinderen ondanks die waarden echter geen klachten hadden. En daar gaat het natuurlijk voornamelijk om.

Zo heb ik EEN voorbeeld tenminste begrepen.

Iemand zou hen kunnen benaderen over de berichtgeving ove ME. Hoe de stand van zaken WERKELIJK is. BV ook door David Tuller als voorbeeld van een WEL goede journalist te noemen.

Ik ben er te brak voor.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

annac schreef:Het betreft eenzijdige berichten, dus halve waarheden, geen tot slecht onderzoek en navraag van journalist.
Ik kreeg ook de indruk dat het netjes binnen de lijntjes blijft van de officiële wetenschap. Wel kritiek op overdreven claims in persberichten maar geen fundamentele inhoudelijke kritiek wat juist zo hard nodig is bij het hele ME/CVS/CGT/GET-gebied. Je kan het altijd proberen maar het gevaar met dit soort acties is dat het als een boemerang kan terugkeren.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

".....dat het als een boemerang kan terugkeren....."

Ja, die mogelijkheid bestaat.

Zeker eerst ff afwachten wat ze de komende tijd gaan doen, hoe ze e.e.a. aanpakken.
Plaats reactie