hoe zit dat met inentingen?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

hoe zit dat met entingen?

Bericht door Eressea »

manja schreef:Hoi allemaal, hoe kunnen jullie met ME überhaupt nog zulke reizen maken en op vakantie gaan? Ik snap dat niet zo goed aangezien ik al blij ben als ik 300 meter kan lopen en staan. Gelukkig voor jullie dat jullie dat nog kunnen.
Het is mogelijk... Met heel veel aanpassingen. Een vriend van me is hier expert in, ondanks grote invaliditeit lukt het toch om 3-4 keer per jaar een weekend/week naar het buitenland te gaan. Hij heeft een uitgebreide strategie, waar ik hem overigens nog nooit naar heb gevraagd :oops: Maar goed, je moet er wel een terugslag voor over hebben... Met mij gaat het ook goed, zolang ik maar aanpassingen heb. Mijn ouders nemen me altijd mee, en zorgen dan voor een accomodatie met goede banken/bedden en airco. En je op schiphol laten rijden enzo, dat helpt wel. Ik moet altijd eerst 3 dagen bijslapen voor ik iets kan, maar daarna maken we ritjes met de auto, en blijf ik voor de rest gewoon heel veel liggen, maar dan een keer aan het strand/in de tuin in plaats van het saaie Nederland. En op de enalaatste dag een megauitstap van 3 uur waarbij ik niet kan liggen, waarvan ik dan thuis weer kan bijkomen :P

Maar goed, inentingen doe ik niet aan, van de kinderinentingen en de griep had ik al heel veel last, laat staan de echte "cocktails". Zo ver zou ik niet eens durven gaan eerlijk gezegd (malaria, diarree, ander eten waar ik niet tegenkan), ik blijf altijd binnen Europa.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Me en vaccinaties

Bericht door huppelepup »

Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Me en vaccinaties

Bericht door tanto »

https://www.facebook.com/pages/MECFS-Ev ... ref=stream

voor de facebookers onder ons. Ik heb nu even geen tijd om de originele op te zoeken.
Misschien dat iemand anders dit hier hier neer kan zetten.

Er zijn in ieder geval verschillen in de reactie van NK cellen en cytokines bij ME-patienten in vergelijking met controls. Er zijn echter maar 15 mensen onderzocht (inclusief controls).

Groetjes t.
Plaats reactie