Wat te doen....in bed

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Wat te doen....in bed

Bericht door stargazertje »

Wat kan je als ME-er doen als je de gehele tijd in je eentje in bed ligt behalve slapen? Ik word na een verloop van aantal uren helemaal iebel en kan niet in bed blijven liggen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Wat te doen....in bed

Bericht door marlène »

Dagdromen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Wat te doen....in bed

Bericht door Izzy »

Eventjes uit bed gaan, ook al is het naar de wc ofzo. Meestal merk ik dan hoe moe ik ben en met een beetje geluk val ik daarna in slaap.
Ook helpt het misschien om ontspannings oefeningen te doen, leren je hoofd leegmaken en rustig ademhalen.
Maar ook dat werkt helaas niet altijd.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Wat te doen....in bed

Bericht door felixloena »

ik zette de tv wel eens aan, een rustig praat of muziekprogramma, dat je dan met je ogen dicht kunt luisteren.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Wat te doen....in bed

Bericht door verlorengezondheidman »

Schaapjes tellen, TV kijken als je de prikkels tenminste kunt verwerken.
Misschien met je telefoon of laptop internetten muziek luisteren.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Wat te doen....in bed

Bericht door semma »

Izzy schreef:Eventjes uit bed gaan, ook al is het naar de wc ofzo. Meestal merk ik dan hoe moe ik ben en met een beetje geluk val ik daarna in slaap.
Ook helpt het misschien om ontspannings oefeningen te doen, leren je hoofd leegmaken en rustig ademhalen.
Maar ook dat werkt helaas niet altijd.
je moet er sowieso een paar keer uit. Elk lichaam heeft beweging nodig, voor de circulatiesystemen, voor het ruggemerg, voor de spier- en botregeneratie enz.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Wat te doen....in bed

Bericht door josje »

luisterboek van de bibliotheek luisteren.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Wat te doen....in bed

Bericht door tavy »

dat is ook om kriegel van te worden.
oude fotos bekijken misschien..

heb je niemand die je regelmatig naar buiten kan duwen met en rolstoel? of is dat teveel?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Wat te doen....in bed

Bericht door stargazertje »

Nop die heb ik niet Tavy.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik lig gelukkig niet de hele dag op bed maar wel veel op de bank.

Een luisterboek luisteren doe ik ook regelmatig. Als je er een keer een wil proberen of het iets voor je is laat maar even weten ik heb er een heleboel in MP3 formaat.

Wat ik ook regelmatig doe, en ook half zittend in bed met een schootkussen, is kleuren (mandala's bijvoorbeeld) Of een klein beetje handwerken (ik ben nu bezig met poppetjes uit de Tilda boekjes die ik uit de bieb heb gehaald)

Ook ben ik de Donald Duck's aan het doorkijken waar mijn zusje vroeger jaren lid van is geweest bij mijn ouders liggen nog heel wat verzamelmappen dus ik kan no geven vooruit. Voornamelijk plaatjes kijken maar sommige korte stripjes kan ik ook lezen, weinig tekst dus dat lukt me nog wel.
Gebruikersavatar
thijmen
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 sep 2011, 01:30

Bericht door thijmen »

Mediteren, schrijven (van gedichten), lezen, muziek luisteren ( maar de laatste 2 alleen als ik het kan volgen)
In the practice of tolerance, one's enemy is the best teacher.

-Dalai lama
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Dromen dat er een "adonis " naast je komt liggen...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
farailde
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2012, 17:27
Locatie: Leuven

Bericht door farailde »

Wat ik doe:
- op het internet surfen
- tv-serie op laptop kijken (gaat mij beter af dan films kijken omdat dat kortere stukjes zijn)
- in tijdschrift bladeren
- boek lezen: vroeger las ik graag detectives, maar daar kan ik me nu niet meer op concentreren. Sinds ik ziek ben heb ik chick-lit ontdekt: lekker luchtig, positief, humoristisch en het kan geen kwaad als er een paar pagina's niet doordringen :wink:

@marianneke: zo'n luisterboek is wel een goede tip! Ik heb soms momenten dat ik niet kan slapen, maar toch te moe ben om mijn ogen open te houden. Meestal lig ik dan gewoon wat te dagdromen of naar muziek te luisteren, maar zo'n luisterboek is misschien ook wel leuk. Ik zal je een pb sturen met mijn emailadres :)

@Karolien: dat is ook een leuke :P
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Omdat ik haast niet meer de trap op kom, heb ik een bed onder de eettafel staan.
De eettafel hebben we met stenen verhoogt.
Ik zat hier normaal ook aan op een bureau stoel.

Ik heb hier al mijn spullen op staan die ik nodig heb.
Vooral mijn laptop.
Hier doe ik simpele spelletjes op en een beetje forummen.
Soms zoek ik informatie.
Ik kan lekker naar buiten kijken, ik gooi de achterdeur open en de honden en de kat lopen de tuin in en uit. Daar geniet ik dan van.
Ik kan van hieruit ook tv kijken, soms kan ik het volgen soms niet.
Ook heb ik een wekker radio staan, dus als ik zin heb in muziek zet ik deze zachtjes aan. Of ik draai mijn favoriete muziek op mijn laptop.
Ik heb een hoop voorbereidingen gedaan op mijn laptop voor het uwv.
Als het niet gaat hang achter over, soms val ik in slaap dan moet mijn man wel eens spullen uit mijn handen halen.
Soms pak ik een kussen die één van mijn honden gesloopt heeft en naai ik deze weer heel. (twee van mijn honden sabbelen graag op een kussen).
Ik noem het eigenlijk een bed-bank, want zodra ik wakker word dan gaan er meer kussens op en als ik ga slapen dan gaan de kussens eraf.
Ik moet vaak plassen, dus ben dan mijn bed uit. Ook koffie zetten en vaak water pakken.
Soms zit ik gewoon in gedachten verzonken.

Ik merk nu wel, nu ik alles, maar dan ook alles gedaan heb met het voorbereiden met het gesprek met de uwv arts en ik deze nu achter de rug heb ik het gevoel heb dat ik nu eindelijk aan mezelf kan werken.
Ik kan nu mijn rust nemen. Oke, heb nog onderzoeken, maar dat zijn onderzoeken. Verder is het afwachten op het uwv VERoordeling.
En ik hoop dat ze mij gunstig gezind zijn en dat ik verdere rust krijg.
Dan kan ik verder (hoop ik).
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ja, wat jij zegt Molletje. Vaak moeten plassen. Wie bedlegerig is, kan het toiletbezoek zien als de dagelijke lichaamsbeweging. Neem dat op in je houding.
Plaats reactie