Problematische geboorte

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Volledig probleemloos voor de verloskundige er was.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik heb geen dramatische verhalen gehoord en die waren beslist verteld als ze er wel geweest waren.

Die zeer snelle geboortes, stortgeboortes, kunnen problemen met zich meebrengen. Dan is er waarschijnlijk extra veel druk op het hoofdje/nekje gekomen. Sommige huilbaby's blijken het kiss-syndroom te hebben. In dat geval zitten de wervels niet helemaal goed.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Mijn geboorte verliep zonder complicaties.
Ik ben alleen 2x opgenomen in het ziekenhuis vanwege uitdroging (toen ik 4 en 8 jaar oud was).
En klaagde regelmatig over buikpijn, wat een paar jaar geleden het stempel PDS kreeg.
Verder was ik als kind gewoon gezond.
Mijn huisarts heeft al meerdere keren gedacht dat mijn amandelen geknipt waren, maar ik heb ze nog, ze zijn alleen bijna niet te zien, heb er nooit last van gehad.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Er is eigenlijk een theorie tussen geboortegewicht en gezondheid. Hoe hoger je geboortegewicht hoe gezonder je als mens zou moeten zijn. Baby's met een laag geboortegewicht lopen later veel meer gezondheidsricico's als diabetes, aderverkalking, hartaanval etc.

Ik had verder een gezond geboorte gewicht. 3.7 kilo
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

semma schreef:Sommige huilbaby's blijken het kiss-syndroom te hebben. In dat geval zitten de wervels niet helemaal goed.
Dit word nu algemeen aangenomen als oorzaak voor meerdere "onverklaarbare" fysieke en andere klachten /symptomen op latere leeftijd.

Heeft daar iemand ervaring mee ?
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mijn zoon kwam, 4 weken te vroeg, wel zonder problemen eruit. Was alleen LANG geel, niet een hoog percentage dus, zodat hij niet onder een lamp oid hoefde. Wel stuurden ze regelmatig bloed van hem op naar Leiden.

Bij ontslag van hem na een week of 3 konden ze alleen vertellen dat ik misschien een virus onder de leden had tijdens de zwangerschap en dat dat de oorzaak zou kunnen zijn van dat beetje geel. Op 16 1/2 jarige leeftijd kreeg ie dus ME, is nu 35. Met ca 50 % of minder energie met de bekende bijbehorende kwaaltjes.

De gehele zwangerschap was ik misselijk/niet lekker. Dus zou een verklaring kunnen zijn.

Pogingen om Leiden te benaderen zijn me tot nu toe niet gelukt, ben ik ook mee opgehouden. Iemand die een tip heeft? DML weet ervan maar niemand legde ooit een logische verband.
Gebruikersavatar
jot
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22:38

Bericht door jot »

Ik ben vijf weken te laat geboren. Als ik dit bij artsen benoem, wordt ik uitgelachen, omdat dit in principe niet kan.

Mijn moeder had berekend dat ze half oktober uitgerekend zou zijn, maar de huisarts hield stug vol dat ik rond half november geboren zou moeten worden. Uiteindelijk heeft de huisarts na mijn geboorte toegegeven dat hij een fout heeft gemaakt.

Er is geen medische informatie meer terug te vinden over mijn geboorte. Wat ik weet is dat ik helemaal gerimpeld en uitgedroogd was en dat ik geel was. Ik heb een aantal dagen onder de blauwe lamp gelegen en mijn navel hebben ze nog een paar dagen open gehouden voor een eventuele bloedtransfusie (is uiteindelijk niet nodig geweest).

Rond mijn 20e heb ik ME ontwikkeld, mogelijk na een Epstein Barr infectie, maar dat is niet met zekerheid te zeggen.
Plaats reactie