De kerstdagen...hoe verplichtingen doorkomen?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

De kerstdagen...

Bericht door Izzy »

...staan weer voor de deur.
Zelf ben ik inmiddels al voor zo'n 5 verschillende dingen uitgenodigd :s
Ik vind het zo moeilijk hier een keuze uit te maken, had ik altijd al maar nu nog erger.
Feit is, ik moet uitnodigingen afslaan maar wil overal wel even langs..
Ik kijk er nu al enorm tegen op.
Herkennen jullie dit ook? En hoe ga jij er mee om?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

eenzame kerst
http://www.youtube.com/watch?v=2wLGFys_Qsk

Dat van uitnodigingen afslaan dat ken ik, dat heb ik zelf ervaren toen ik te ziek was.
Heel vervelend en pijnlijk is dat.
Maar blijkbaar heeft me dat ook geen goed gedaan,
ik heb dit jaar niet 1 uitnodiging. Het neemt af zeg maar!

Nu hoef ik er dan ook niet meer over na te denken zit ik mij nu zo te bedenken.
Maar je kunt beter de pijn ervaren dat je uitnodigingen af moet slaan....denk ik nu...
Dan dat je helemaal niet meer gevraagd wordt.
Dat went ook.

Afbeelding
Dear Karma, I have a list of people you missed
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Vorig jaar had ik kerstavond, eerste kerstdag én tweede kerstdag een etentje bij familie en vrienden. Dat was een drama, ik was hélemaal kapot. Dus nu wordt het voor mij eten bij familie op eerste kerstdag en voor de rest ga ik vooralsnog geen afspraken maken.
Gebruikersavatar
plientje91
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 nov 2009, 15:45

Bericht door plientje91 »

Ik herken dat zeker!
Ik moet dit jaar kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag vieren. Al heb ik gelukkig gelijk gezegd dat ik MISSCHIEN tweede kerstdag kom. Maar ik moet in ieder geval wel eerste kerstdag DE HELE DAG ( :shock: ) naar mijn duitse familie, waar waarschijnlijk iedereen gaat lopen zeuren dat ik meer moet eten en wil weten hoe het met me gaat enz. Kijk er nu al ongelooflijk tegenop..
Maarja het is inderdaad beter dan helemaal niet gevraagd worden! Echt kl*te voor je melanie!
The things people refuse are the things they should use.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik zou me ook het liefste opsluiten thuis met mijn man en kinderen naast de kerstboom. Dat vind ik wel heel leuk in deze periode . Maar alle uitputtende verplichte feestjes kunnen me ook gestolen worden. Ze zorgen voordien al voor zoveel stress!
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Idd, ben al lang blij DAT ik gevraagd ben :)
Maar net als jij zegt plientje, al die vragen beantwoorden, goedbedoelde tips aanhoren enzovoorts..echt totaal geen behoefte aan.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik blijf volledig thuis! Kan geen terugval meer zien!! (ervaren whatever).. :roll:
Volgend jaar beter (hoop ik :-S).. gelukkig hebben wij een grote familie, dus niet gevraagd worden is nooit aan de orde.. Iedereen is blij dat ik er ben, maar als we niet komen begrijpen ze dat. En hier ben ik erg blij mee!!
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Oh ja, gezellig thuis blijven in de zetel met man en kids, en dus vooral geen gezeur van : "en hoe gaat het ?, je ziet er wel beter uit (dan wanneer), je moet meer eten (ze begrijpen steeds niet wat voedingsintoleranties zijn) dan zul je wel bijkomen , je moet actief blijven zelf zit het tegen, iedereen is wel moe tijdens die periode, neem je een borrel (ik drink al 3 jaar niets van alcohol) dat zal je goe doen, ik denk dat ik ook die ziekte heb" etc........
Ik haat die eindejaarsperiode. Nu meer dan ooit, een verspilling van kostbare energie noem ik dat.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Mijn gezin en ik werden uitgenodigd bij een schoonzus die totaal ggen begrip heeft voor mijn ziek zijn :evil:
Ik heb jaren toneel gespeeld en net gedaan alsof er niets aan de hand was maar was dan dagen daarna echt ziek en dat heb ik er nu niet meer voor over!!!!!
Ik heb meerdere keren een pging gedaan om het een en ander uit te leggen maar dat mocht niet baten en ik weet dat er over mij gelult wordt en daar heb ik schoon genoeg van dus ik heb het er met mijn man over gehad en gelukkig was hij het met mij eens \:D/
Ik zie mijn schoonfam nooit en dan maar met de kerst zogenaamd gezellig bij elkaar zitten omdat dat van je verwacht word :?: nou mij niet meer gezien hoor en dan maar geen begrip jammer dan!
Het enige wat ik wil met de feestdagen is genieten van mijn gezin dat is me alles waard en dat gaan we dus ook doen GEZELLIG :!:
Ik hoop dat ik me tweede kerstdag goed voel wan t we willen met zn vieren naar het theater naar Mama Mia en daar heb ik wel wat voor over dus ook meerdere dagen ziek zijn, dat weet ik nu al maar toch!!!
Ik ga dus genieten met mijn gezin JOEPIE
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik ga in ieder geval geen dagen boodschappen doen en een kerstmaaltijd maken en gasten uitnodigen. Ik laat me dus uitnodigen, en dan doe ik bewust op kerstavond niks, op 1e kerstdag naar vrienden, dan ga ik pas eind van de middag en ga na het eten weer nar huis. Niet blijven hangen, niet blijven slapen. 2e kerstadag ga ik eind van de middag naar familie, en dan wederom na het eten naar huis. Vervolgens plan ik 3 dagen helemaal niks, geen afspraken, tijd om bij te komen.
Gebruikersavatar
Puck74
Actief lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 sep 2009, 12:19

Bericht door Puck74 »

@ Niessie: Je hebt groot gelijk!

Ik ging vroeger ook altijd met mijn vriend mee naar zijn ouders op tweede kerstdag. Maar dan was ik eigenlijk al veel te moe door eerste kerstdag. Dat was echt een drama dag. En inderdaad ook nog eens met mensen die mij totaal niet begrepen en me maar een gek lui wijf vonden. Ik vind het heel lullig voor mijn vriend, maar sinds een aantal jaren heeft hij geen contact meer met zijn familie. Voor mijzelf vind ik dat stiekem helemaal niet erg :oops: , nu hoef ik mij geen zorgen te maken over het verdelen van energie tussen beiden families, en hoef ik me alleen maar op mijn eigen familie te richten.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Voorlopig ziet t er bij mij als volgt uit;
Eind vd middag 1e kerstdag naar mn vader en stiefmoeder, lekker eten, gelukkig houdt mn vader erg veel rekening met mn toestand en heb ik de gelegenheid te rusten wanneer ik daar aan toe ben.
2e kerstdag naar een winter wonderland feestje (ben immers 25 en wil t toch proberen...).
Dag erna rustdag, dag daarna bij mn moeder tafelgrillen.
2 dagen later verjaardag, dag erop oud en nieuw.

Pfff tis wat!
Nouja ik zie wel wat er van komt allemaal :s
Gebruikersavatar
plientje91
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 nov 2009, 15:45

Kerst

Bericht door plientje91 »

Topic samengevoegd. Admin Zuiderzon

Hoi,

Hoe hebben jullie de kerstdagen overleefd?

Ik had dit jaar een flinke meevaller. We gingen namelijk niet naar mijn familie in Duitsland, maar we vierden het lekker met z'n allen hier thuis. Dat scheelde dus een hele hoop drukte, stress en energie! Ik had ook vanavond eigenlijk een etentje, maar dat gaat ook niet door gelukkig! Nou kan ik dus lekker op tijd naar bed. Heerlijk, ben ik echt aan toe!

Groetjes,
Plientje
The things people refuse are the things they should use.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Kerst

Bericht door bloemetje »

plientje91 schreef: Ik had ook vanavond eigenlijk een etentje, maar dat gaat ook niet door gelukkig! Nou kan ik dus lekker op tijd naar bed. Heerlijk, ben ik echt aan toe!
Yep, me too! En morgen allemaal lekker heel lang uitslapen. Wie ik voor elf uur 's morgens op het forum zie, is gek :mrgreen:

Truste voor straks allemaal! Liefs van een gapende Bloem Afbeelding
Gebruikersavatar
Puck74
Actief lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 sep 2009, 12:19

Kerst

Bericht door Puck74 »

Beetje rare kerst gehad. Mijn oma overleed maandag, dus had ik donderdag ineens een begrafenis!! Naast de nodige emoties was ik dus aardig uitgeblust op 1ste kerstdag. Toch naar mijn ouders gegaan, want daar was iedereen moe en suf en met een witte kop door de begrafenis van mijn oma. Het werd toch een fijne dag en het was ook nog gezellig. Lekker blijven slapen, zodat we 's avonds niet het hele eind terug hoefden te rijden. Vandaag echt compleet gesloopt. Komende dagen maar eens goed rusten! En dan nog oud en nieuw... Kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

Lekker uitrusten allemaal!!!
Plaats reactie