Verloop van de ziekte

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

verlorengezondheidman schreef:@Dropje,

Vraag anders eens aan @Asje hoe het sommige ME/cvs patienten (uiteindelijk) lukt om in ieder geval stabiel te blijven?
ja als we daar het antwoord eens op wisten
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er is een hypothese van Cheney, dat is dat er genenaanpassingen plaatsvinden wat bij de één succesvoller is dan bij de ander. Geen idee of het zo zit.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

asje schreef:Er is een hypothese van Cheney, dat is dat er genenaanpassingen plaatsvinden wat bij de één succesvoller is dan bij de ander. Geen idee of het zo zit.
Had / Heeft de ME/CVS-groep die stabiel bleef / blijft ook een of meerdere (jarenlange / decennialange!) (onbehandelde!) chronische Lyme gerelateerde infectie(s) ?

Of vind jij dat voor de juiste beeldvorming soms niet relevant om erbij te betrekken?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Hier begon het zo'n 2 jaar geleden heel sluimerend. Het duurde ruim een half jaar voor ik de huisarts benaderde met m'n klachten want ik heb heel lang gedacht dat het een soort winterdepressie was (het begon in september/oktober.) Vervolgens werd het een hele tijd alleen maar erger.

Afgelopen voorjaar kwam er een keerpunt en zag ik zelfs enige vooruitgang. Inmiddels heb ik nu (najaar) wel weer een beetje moeten inleveren maar al met al zit er een stijgende lijn in (als ik dit vergelijk met vorig najaar). Ik vind het heel apart! Ik doe niets anders dan veel mensen die geen vooruitgang zien of zelfs verslechteren. Ik heb het idee dat het vooral afhankelijk is van hoe "flexibel" je immuunsysteem is, laat het nog veranderingen toe?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mogelijk. Ook ik ben niet steeds achteruitgegaan. Wat doe jij?
Life smells...
Plaats reactie