ME vs CVS

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Alie schreef:zinloze dyscussie vind ik dit
jullie moeten eens goed lezen
wij hebben allemaal ME of CVS.
en daar weet ik inderdaad genoeg van af
en Angel ik schreef sommige mensen weten het niet
maar goed als jij je daar bij betrekt
daar kan ik niets aan doen. en inderdaad ben ik helaas ervaringsdeskundige na bijna veertig jaar ME te hebben en fybro
maar daar wil ik niet bij zeggen dat jullie er niets vanaf weten

maar wat ik en ook VGZ bedoelen wij willen niet de naam CVS krijgen
omdat als er iemand vraagt wat heb jij dan .en ik zegt ME
oh dat is die vermoeidheids ziekte
en dat is het beslist niet alleen
we zijn wel zwaar vermoeid
maar dan door de pijn en alle klachten die daar bij horen
en CVS staat daar apart van hoewel dit ook een nare aandoening is
Als de klachten van iemand met CVS een andere naam hadden gehad en nog steeds zoveel overeenkomsten met ME, was het dan ook een probleem geweest?

En ja, ik vind het aan de ene kant nog steeds een zinloze discussie. Het is zo vastgesteld door de medici en nee niet iedereen is het ermee eens, maar je verandert er op deze manier toch niks aan.
Het is soms jammer dat deze strijd hier maar blijft bestaan; maak er een forum van waar je over je klachten kunt praten maar vooral ook waar je kracht en herkenning uit haalt. ME of vergelijkbare klachten zoals CVS. Ga niet alsmaar de strijd aan, dat geeft ook niet iedereen een welkom gevoel hier.
Help elkaar.

Deze topic is meer uitgedraaid op een discussie / stelling, maar de titel lokte dat ook uit. Want dat is de hele tegenstelling hier.
Maar wie weet kunnen we nog weer terugkeren naar het begin en helpen met de vraag op welke specifieke basis jouw arts bv ME gebaseerd heeft en niet (alleen) CVS.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

inmiddels vrij overtuigd virusvrij ben ik nog net zo ziek/vermoeid als voorheen dus ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken (tikken ;)) maar voor mij kloppen beide benamingen niet; voor zover mijn brein en/of ruggemerg ontstoken was was het blijkbaar zo minimaal dat zonder geen mallemoer uitmaakt

en over die chronische vergaarbak van 'n cvs begin ik maar niet eens
Plaats reactie