ME en corona (vaccin)

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Semma; ik kan alleen maar zeggen ben het met je eens. Alleen denk ik wel dat we allemaal aan de vacinatie moeten op een gegeven moment. Ik denk dat er bij diverse dingen je de toegang ontzegt gaat worden. Hugo heeft het zelf al aangevraagd....dus het is niet ver van mijn bed show. We zullen zien hoe alles gaat lopen. Ik ben niet tegen maar wil wel weten hoe alles zit en neem niet alles klakkeloos van de media aan...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben het met je eens, Semma.

Door kritisch te zijn tov de vaccins hoef je nog geen antivax wappie te zijn.

Onder alle maatregelen die een goed doel LIJKEN na te streven zitten verscheidene addertjes. Nee sterker: dikke giftige slangen! Trek, na die toeslagen affaire, de lijn es door naar o.a. behalve het corona beleid, de klimaatwet eic. en je schrikt je de pleuris.....

En met de ME behandeling door de overheid erbij en nog zo wat? Daar hebben jullie als ME -ers toch ook voldoende uit geleerd? Allemaal verborgen agenda's waarbij het geld (en behandeling) niet stroomt naar degenen die het echt nodig hebben.

We wachten maar af en hopen dat voldoende critici evt mankementen aan de vaccins kunnen gaan onthullen. MOGEN onthullen. Want dat er veel geld mee gemoeid is, is duidelijk. Schuw zgn. fake nieuws niet! Maar wantrouw bij voorbaat de MSM. Kan het altijd nog meevallen!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik vind het toch wat vaag klinken Annac. Wat we echt hopen is toch dat de vaccins gewoon zonder klachten goed werken. De maatschappij kan weer open en iedereen heeft zijn baan weer terug. Laten we ook hopen dat de politici en wetenschappers ME dan eens serieuzer nemen, door de long covid en er serieus geld voor onderzoek komt. Dat de fabrikanten goed betaald worden is gewoon hoe het systeem werkt. In het westen hebben we het kapitalisme met al zijn voor en nadelen.

Dat zorgmedewerkers twijfels hebben bij het vaccin heb ik ook gehoord. Maar dat zijn meestal de praktisch geschoolden. Die hebben echt geen beter inzicht dan de gemiddelde Nederlander. Op de radio vandaag was nog dat de huisartsen en 97% van de internisten het vaccin zo snel mogelijk wil. Dus de universitair geschoolde zorgmedewerkers willen wel degelijk dat vaccin.

En veel onzin wat Semma verder zegt over dat mazelenvirus dat gemuteerd is. Als dat zo zou zijn, dan zou mazelen toch gewoon een veel voorkomende ziekte zijn die iedereen besmet. Dat is toch helemaal niet zo. Wanneer ben je nu iemand tegengekomen die ernstig ziek van mazelen is geweest, en die wel gevaccineerd daarvoor was.

Wat "normaal denkende" mensen zoals ik niet begrijpen is dat je de wetenschappers en normale journalisten niet vertrouwd. Prima. Maar dat je dan kritiekloos al die alternatieve theorien gelooft. Echt absurd. Wees dan consistent en geloof helemaal niets. Als je zo kritisch bent tegen mainstream, maar een droge zuigspons voor het vaak idiote alternatieve. Dan is het toch meer een soort psychische boosheid tegen de wereld, dan dat het met waarheidsvinding te maken heeft.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dat jij de wetenschappers en normale journalisten wel vertrouwt is je goed recht. Mijn grief tegen normale journalisten is dat zij al 20 of 30 jaar meelullen met de overheid, ze onvoldoende tot niet controleert, wat hun taak is.

Dat is te merken aan de hele ME discussie en ook het peperdure klimaatbeleid. Bij welke laatste uit de hand van andere kritische wetenschappers, en zelfs het ideologisch doorspekte KNMI, valt te lezen dat alle alternatieve energie uitvindingen geen enkel effect hebben. Waaruit blijkt dat een weg vol goede bedoelingen naar de hel leidt. Deze tunnelvisie doorspekt de hele overheid. Bewijs is zoals ik al zei de toeslagenaffaire, wat maar een topje van de ijsberg is. Ik verwacht in de toekomst ook een parlementaire enquête over het klimaat beleid, dat tallozen dan al extra in de armoede zal hebben gestort. Duitsland kan er van meepraten.

"Het KNMI heeft berekend, dat als Nederland de doelstelling voor 2030 haalt, de hypothetische stijging van de aardse temperatuur 0,00007°C minder zal zijn dan als we niets doen.

Dit heeft dan wel honderden miljarden Euro’s gekost.

Alle pogingen om in Nederland het CO2-gehalte te verlagen leiden niet tot verlaging van CO2 in onze eigen atmosfeer. Onze inspanningen worden onmiddellijk tenietgedaan door de enorme veel hogere emissies van CO2 uit de Oostbloklanden, Amerika en China."

https://www.climategate.nl/2021/01/een- ... tiebeleid/
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Verder wilde ik jullie onderstaande niet onthouden:

Marlies Dekkers en Ad Verbrugge gaan over Corona in gesprek met de Belgen Mattias Desmet en Sam Brokken en beantwoorden vragen van onze kijkers en luisteraars.

https://www.youtube.com/watch?v=GGN7rs6 ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ja, dat klimaat. De bronnen zijn eindig, allemaal. Nog steeds zijn aardgas en de gloeilamp het beste qua milieu en dagelijkse leefbaarheid. Alles wat erdoor gejaagd is, is niet wat ervan beweerd werd. Men vergeet namelijk het afvalprobleem en de leefbaarheid. Huizen met kleine ramen en/of ramen die niet open kunnen, worden al gauw als onprettig ervaren. Ergens liggen de bergen roetfilter van auto's verstopt. Her en der ligt het arsenaal neucleair afval weggestopt. De zonnepanelen werken alleen dankzij gevaarlijke slavenarbeid in mijnen ver weg buiten ons zicht en als die mijnen over afzienbare tijd uitgeput zijn, komen er geen nieuwe zonnepanelen, terwijl men niet weet wat te doen met de uitgediende vervuilende materiaal.

Gelukkig zijn artsen ook maar domme werkvloermedewerkertjes die er niets van kunnen weten...
Maar ik vond desondanks de beschrijving van onderstaande video wel wat hebben. Helaas heb ik momenteel niet de conditie voor films van een uur, sorry Annac.

https://www.youtube.com/watch?v=bOHO2Qp0GQM

Artsenpanel over de impact van de spoedwet en de vaccinatieplicht op de praktijk van de arts
2020-08-24

Aan tafel in dit eerste artsenpanel zitten huisarts Bettina van Steenis en arts ouderenzorg Elke de Klerk. Van Steenis schreef alle mogelijk instanties aan over het komende vaccin. Wat zit erin, hoe werkt het, en wat zijn de verzamelde data van de (vermeende) wetenschappelijke studies en testen met dit vaccin? Legitieme vragen voor, wat blijkt, een op voorhand omstreden vaccin. Ze stuurde brieven met haar vragen naar o.a. het College ter beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), Beroepsvereniging NHG en het RIVM, maar niemand kon of wilde haar tot nu toe vertellen over de werking van het vaccin en de ingrediënten. Ook de medische tijdschriften in Nederland geven tot nu toe niet thuis om haar vragen te publiceren. En Hugo de Jonge riep gemakshalve het hele vaccin maar even tot staatsgeheim uit. Waarom zulke groteske trucs voor iets wat volledig transparant zou moeten zijn, nl: een vaccin dat als type (een RNA-vaccin) nog nooit toegepast is, tenzij met hele grote kwalijke gevolgen, zoals Elke de Klerk vertelt ..
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

De rest heb ik maar even afgeknipt; er staat zoveel feitelijke onzin is dat het ondoenlijk is om daar op te reageren. Het is ook niet de functie van deze website. Je mag geloven wat je wil maar hou het hier svp beperkt tot ME. Er zijn genoeg websites waar je terecht kan met je extreme politieke opvattingen en complottheorieën.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja.
Ik ben vaag en niet normaal, volgens Plasterk. En Semma verkondigt ook onzin volgens hem. Teunie vindt dat ook en deelt mij ook nog eens in bij extremisten en complotwappies!

Kennelijk wordt e.e.a. niet begrepen, dus maar op de vrouw gespeeld, wat niet fair is. Wat ik jullie overigens wegens jullie ME vergeef.

Jullie hebben helemaal gelijk dat klimaat en andere maatschappelijke issues niet op dit forum horen. Ik wilde echter alleen de knoop in de hersenen van onze bestuurders blootleggen die over de gehele linie slachtoffers maakt.

Maar goed. Ik heb mijn punt gemaakt.

Corona en ME, daar gaat het hier om.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Zo bedoel ik het niet helaaml Annac. Je bent hier heel lang actief en ik waardeer je bijdragen zeer. Ik zei alleen dat wat je schreef wat vaag klonk. Niet dat jij een vaag persoon bent.

Er valt mijns inziens genoeg te zeggen over ME en het vaccin. Hebben we eerdere ervaringen gehad met vaccinaties die slecht vielen bij ME patienten. Hebben ME patienten een normaal immuunsysteem? Gaan de meesten afwachten omdat ze veilig in isolatie leven?

Daar moet het topic inderdaad over gaan.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

plassterk schreef: Wanneer ben je nu iemand tegengekomen die ernstig ziek van mazelen is geweest, en die wel gevaccineerd daarvoor was.
Wel ik dus! Weken voor vaccinatie had mijn broer de mazelen. Toen had ik geen mazelen. Na vaccinatie heel erg ziek geweest van de mazelen.

Ook toen ik gevaccineerd ben tegen de bof op 17 jarige leeftijd ben ik maanden ziek geweest. Dit is de enige periode in mijn leven die ik kan vergelijken met hoe ik ME nu ervaar. Niet moe, maar hersenmist e.d.

Let wel: Ik ben niet tegen vaccinatie. Helemaal niet.

En waar blinde eerzucht toe leidt, kennen we als ME-patiënten maar al te goed. Dus we mogen de fabrikanten van de vaccins best zeer kritisch benaderen. Dat is zelfs onze plicht.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

annac schreef:Dat jij de wetenschappers en normale journalisten wel vertrouwt is je goed recht. Mijn grief tegen normale journalisten is dat zij al 20 of 30 jaar meelullen met de overheid, ze onvoldoende tot niet controleert, wat hun taak is.
Je hebt helemaal gelijk Annac. Mijn strijd tegen UWV en herbeoordeling liep parallel met de strijd van een journalist voor het verkrijgen van info van het RIVM. Sinds 2011 is zij daarmee bezig. Ik ken haar goed vanaf de "zandbak" al. Zij is erg persoonlijk aangevallen en door de rest van het journaille bekritiseerd en bespuugd, zwart gemaakt. Nationaal op tv en in de krant. Zij zou niet onafhankelijk zijn. Zij komt op voor het productschap varkenshouderij. En nu komt het: als vegetariër!!(sinds haar vroegste jeugd). En dan zou je niet onafhankelijk zijn?...

Haar strijd/ervaringen en tegenwerkingen door overheid/journalisten e.d. komen overeen met mijn/onze strijd. En zij strijdt net als wij alleen voor de waarheid en de werkelijkheid.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Dat is echt ontzettend bijzonder. Ten eerste is mazelen echt ongelofelijk besmettelijk. Dus je broer was ziek in hetzelfde huis, maar jij kreeg het niet. Dat is al echt een wonder. Vervolgens word je gevaccineerd en krijg je het terwijl je voor (meer dan) 99% beschermd zou moeten zijn. Echt een klein dubbel wonder dus. Het blijft volgens mij wel zo dat mazelen niet is gemuteerd en gewoon door de populatie rondwaard en gevaccineerde mensen regelmatig ziek worden. Daar zou ik zeker een keer van gehoord moeten hebben.

Verder hebben jullie toch ooit ook in schoolklassen gezeten. Het is toch niet zo dat al die klasgenoten slechte mensen waren. Dat iedereen die journalist wil worden, dat eigenlijk doet om niet achter de waarheid te komen, maar om misinformatie te verspreiden en mensen tegen te werken en voor de gek te houden. Dat is de droom van iedere journalist. Om voor de staatsmedia te werken. Gewoon lekker iedere dag als een puppet naar je werk te gaan. Ik denk het niet hoor.

Moet je kijken hoeveel moeite het mij kost om ook maar iemand hier te overtuigen. Waarschijnlijk overtuig ik niemand. Zoveel meningen. En dan zou een kwart van werkend Nederland, als 1 man samenwerken om mensen voor de gek te houden. Je ziet toch wel hoe dat hier op het forum werkt met al die onenigheid, dat dat in de praktijk niet werkt. Hier vijf mensen met vijf ruzies, en in de buitenwereld duizenden mensen in totale samenzwering. Yeah right
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

plassterk schreef:Dat is echt ontzettend bijzonder. Ten eerste is mazelen echt ongelofelijk besmettelijk. Dus je broer was ziek in hetzelfde huis, maar jij kreeg het niet.t
Nog bijzonderder is dat ik verder geen enkele kinderziekte heb gehad. Hoewel mijn moeder mij naar kinderen liet gaan die kinderziektes hadden. Nooit besmet. Maar als ik gevaccineerd wordt, is dat blijkbaar anders.

En wat journalisten en mijzelf betreft. Niet iedereen vecht zo knetterhard voor de waarheid als ik de afgelopen 27 jaar heb gedaan. Ben erfelijk belast, net als mijn vriendin-journalist.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Valt mee met die besmettelijkheid van vroeger. De meeste kinderen kregen het gewoon en dat zal ook met de toenmalige huisvesting te maken gehad hebben. Grotere gezinnen, kleinere huizen, andere verwarming en watervoorziening, andere kijk op hygiëne.

Ik ben 1 van 4 kinderen, we kregen de ziektes op verschillende tijden en kregen niet allen dezelfde ziektes. Wel allen mazelen en waterpokken. Praktische ouders brachten hun kleine kinderen wel in contact met zieke kinderen, omdat bv. mazelen voor kleinen veel gunstiger uitpakte dan voor volwassenen. Voor de meeste kinderen was het even ongemakkelijk en klaar. Bij de bof had je het probleem van de kans op onvruchtbaarheid bij mannen, dus het als klein jongetje krijgen was wel handig. Maar de bof kwam niet zo vaak voor als de mazelen en waterpokken, waardoor er weinig mogelijkheden voor bof-besmettingsbezoekjes bij leeftijdgenootjes waren.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

ME en corona (vaccin)

Bericht door kik »

brandy schreef:En dan maar hopen dat je huisarts je ME serieus neemt en je aanmeldt voor vaccinatie...dan is dit wel een dingetje om te bespreken met je huisarts,anders sta achterin de rij...
Gaat iemand van jullie vragen of ME onder medische indicatie kan vallen zodat je mogelijk eerder aan de beurt bent dan als je moet wachten tot de GGD de groep van mensen van 18-60 jaar zonder indicatie gaat oproepen?
De groep met een medische indicatie wordt waarschijnlijk via de huisarts opgeroepen tussen eind februari en 1 oktober.

Krijgen jullie bijvoorbeeld de griepprik (als je zou willen) omdat de huisarts ME onder immuunziekte/verminderde weerstand rekent?
Plaats reactie