OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door Gast »

Zie www.hersenletsel-uitleg.nl
Deze patiëntenorganisatie richt zich speciaal op overprikkeling bij hersenletsel,bijv geluid en licht.Dit door niet aangeboren hersenletsel.Ook voor mensen met ME
Voor meer info scrollen naar patientenbelangenorganisatie bij overprikkeling bij hersenletsel
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door robin123 »

Ik heb de website bekeken, maar kan niet zo snel wat vinden over ME. Bedoel je dat de klachten ME raakvlakken hebben met die van hersenletsel? Want ik herken me wel in het niet kunnen verdragen van hitte (vanaf 23 graden al).
Gast

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door Gast »

Hoi Robin,
Deze patientenorganisatie zet zich in voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel.Mensen kunnen zich aanmelden als zij dus patiënt zijn,ook voor mensen met de diagnose ME .Er is veel uitleg over verschillende klachten.
Mensen met ME Hebben vaak last van overprikkeling,denk aan geluid of licht
Er staat ook info over warmte intolerantie
Kijk op de site hersenletsel-uitleg,dan de balk gevolgen/niet zichtbare gevolgen dan balk horen zien temperatuur etc en klik op warmte intolerantie.Uitleg dat de hypothalamus je temperatuur regelt, veel uitleg en een verwijzing naar bijv koelkleding. Ik kan ook absoluut niet tegen hogere temperatuur ,bedenk dat ik dan ook eigenlijk nog steunkousen moet dragen en hartpatiënt ben. Dan zal jij ook wel blij zijn dat vanaf morgen het weer een beetje dragelijk wordt
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door ariadne »

Op deze pagina wordt overprikkeling goed uitgelegd en het is heel herkenbaar:

https://www.hersenletsel-uitleg.nl/gevo ... rsenletsel

Met dank aan Anna-Sophia die deze pagina hier een keer gedeeld heeft.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door ariadne »

Oproep: doe mee aan onderzoek naar ontstaan van klachten door geluid en andere omgevingsfactoren, uitgevoerd door hersenletsel-uitleg:

https://www.me-cvsvereniging.nl/nieuws/ ... prikkeling
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

OOK voor ME:patientenbelangenorganisatie overprikkeling bij

Bericht door robin123 »

Daar ben ik dan eindelijk weer...

@brandy en @ariadne: glasheldere uitleg !

Ik heb een naaste met NAH en meestal worden de symptomen van deze ziekte niet naast ME of een andere ziekte gelegd. Beter gezegd: ik heb het nooit meegemaakt. Terwijl je toch wel tegen dezelfde problemen aan kan lopen. Het is de cultuur van het "hokjes-denken".

Die persoon heeft vooral overprikkeling als ze van meerdere kanten informatie krijgt of gewoonweg teveel informatie krijgt. En nog wel meer dingen, maar dit vind ik een goed voorbeeld.

@brandy Ja, en dan zitten we in de herfst weer met een hittegolfje. Bizar.
Maar gelukkig heb ik nu een split-unit airco. Het heeft me een rib uit mijn lijf gekost, maar het is het dubbel en dwars waard geweest. En aangezien ik toch niet veel verder kom dan mijn bed kom, kwam ik niet teveel in de warme verblijven. Ik kon het 22 graden krijgen op mijn kamer toen het 35 graden buiten was.

Maar zonder airco blijft altijd aangenamer :D
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@Robin123 wat fijn je zoveel aan je airco hebt gehad ook al heeft het veel gekost het is de investering wel waard geweest dan!
Plaats reactie