Optimum Health Clinic

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
esmeej
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2019, 20:00

Optimum Health Clinic

Bericht door esmeej »

beste allemaal,

wie heeft er ervaring met the Optimum Health Clinic en zou dit met mij willen delen? alvast bedankt voor je reactie.

groetjes Esmee
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Optimum Health Clinic

Bericht door robin123 »

Ik heb er geen ervaring mee, maar alleen al uit de website blijkt dat het een stelletje uitbuiters zijn. Een uurtje contact met een Nutrition Consultant (voedingsdeskundige, geen diëtist). Iemand zonder diploma moet je vooraf via Paypal (alleen Paypal) 157,50 pond (177,93 euro) betalen.

Denk logisch na: dit soort bedragen vooraf via 1 betaalmethode moeten betalen voor iemand die niet eens een officiële diëtiste is (erkend beroep), is belachelijk veel.Let op: een échte diëtiste kost slechts € 60,- per uur. Als iemand zonder diploma 177,93 euro vraagt, dan weet je dat het op z'n minst een stelletje uitbuiters zijn.


Bovendien word er een compleet PSYCHOLOGISCH programma aangeboden. Dat is dus waar wij ME patiënten niet van genezen, anders zou het Radboud een gigantisch succes zijn.
De prijs van dit complete 90-daagse programma staat NERGENS vermeld. Dit moet je te weten komen via een telefoontje met een van hun medewerkers.

Het staat er niet, maar het lijkt erop dat alles op afstand is, wat ook wel zo handig is als je vanuit de UK je diensten aanbied.

Het onderzoek naar ME wat ze zeggen te sponsoren komt niet uit het geld wat je hen betaald voor behandelingen (zij dragen niet bij), maar uit losse donaties die je via buttons op de site kan doen.
Geen cent van wat jij aan de belachelijk dure consulten besteed gaat naar een goed doel, ook al wekken ze wel die indruk.

Werkt het? Geen idee. Maar teveel rode vlaggen om te negeren. Er zijn wel betere dingen waar je als ME patiënt je geld voor kan gebruiken (persoonlijke zorg, scootmobiel als je die niet van WMO krijgt etc.)
Laatst gewijzigd door robin123 op 06 jun 2019, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
esmeej
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2019, 20:00

Bericht door esmeej »

@robin123
Bedankt voor je reactie.
Groetjes esmee
Plaats reactie