Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door Izzy »

Hoi allemaal,

Zijn er meer mensen die hun hartslag zoveel mogelijk onder de 100 slagen pm proberen te houden?
Ik begreep van dr. Visser dat dit de fysieke terugslagen eventueel zou kunnen verminderen.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een horloge of smartwatch die een almarmfunctie heeft en afgaat/gaat trillen wanneer je de 100 haalt of voorbijgaat.
Alleen zie ik door de bomen even het bos niet meer.
Heeft iemand al zo'n horloge gevonden (dat niet al te duur is)?

Liefs.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door noatjuh »

Ik mag tot 104.... Ik had een fitbit. Die registreert wel je hartslag, maar gaat niet trillen.
Gast

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door Gast »

Tjee,ben zelf hartpatiënt maar zou het heel vervelend vinden als je telkens een alarmsignaal hoort...je hebt ook saturatiemeters die de hartslag meten,dat gebruik ik wel eens maar niet de hele dag
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door Izzy »

Volgens mij geven de meeste smartwatches geen geluidssignaal maar gaan zachtjes kort trillen, dan schrik je in ieder geval niet :)
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door evaluna »

Wat wel een geluidssignaal geeft, zijn de hartslagmeters met een borstband. Die bestaan in alle mogelijke prijsklassen. Duurste zijn Polar en Garmin, maar soms zijn er ook aanbiedingen in Aldi of Lidl van huismerken.
Daar kan je een hartslagzone instellen, daarboven en daaronder krijg je geluidssignaal.

Dit is een ouderwetser systeem dan de smart watch, maar eigenlijk wel preciezer.

Ik weet niet of je dit overwogen hebt?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door Izzy »

Ik ben echt wel op zoek naar een horloge/smartwatch, dus zonder borstband.
Vaak moet je die koppelen aan een app die van alles en nog wat registreert zodat je duidelijk inzicht krijgt, ook in je slaappatroon bijvoorbeeld.
Dat vind ik wel interessant om te weten.

Maar bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
edith67
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2011, 11:58

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door edith67 »

Hoi allemaal,
Ik ben ook op zoek naar een hartslaghorloge die een melding(trilling) geeft bij het overschrijden van een ingestelde hartslag.
Ik had ook een fitbit hr, maar vond het toch onhandog dat je alleen op het scherm kon zien als je boven je ingestelde hartslag komt.
Heeft iemand die inmiddels gevonden?
Groetjes, Edith
Gebruikersavatar
edith67
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2011, 11:58

Horloge/Smartwatch met hartslagsensor

Bericht door edith67 »

Hoi allemaal,
Ik heb een hartslaghorloge gekocht die een melding, trilling, geeft zodra ik over de door mij ingestelde hartslag ga. Het is de vivosmart 4, nu bij Bever van 139,- voor 99,- Ik ben er erg blij mee! Het is een mooi hulpmiddel om met mijn POTS om te gaan.
Groetjes Edith
Laatst gewijzigd door edith67 op 19 jul 2019, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie