Spuiten b12 invloed op de psyche

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Spuiten b12 invloed op de psyche

Bericht door sterre »

Ik open even een nieuw topic omdat ik een andere vraag heb.
Ik sprak mijn psycholoog vanmorgen en die was er niet echt over te spreken als ik b12 zou gaan spuiten. Ze zegt psychisch ben je nu aardig stabiel en b12 spuiten ontregelt alles weer met alle gevolgen van dien.

Niet dat ze het tegen zou of kan houden maar waarschuwde mij wel.
Aangezien ik nu een verwijzing krijg waar ik zo voor gevochten heb naar Wolffenbuttel denkt zij het niet handig is. Dit voelt heel verwarrend voor mij nu. Want ik heb ook een psychisch verleden met paniekaanvallen, depressie ed. hier slik ik medicatie voor als ik dat weer zou krijgen als beginverergering zou een absolute ramp voor mij zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met spuiten b12 en invloed op je psyche?
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@sterre, laat je niet afleiden door psycholoog. Als je naar Wolffenbuttel kunt gaan laat dat doorgaan! Waar heeft psycholoog de 'wijsheden' vandaan?
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@sterre, psychische klachten kunnen ook oorzaak zijn van vitamine B12 tekort heeft psycholoog daar weet van? https://b12-institute.nl/informatie-b12/symptomen/
Neurologisch Klachtenbeeld
Centraal Zenuwstelsel
Neuropsychiatrisch (vanuit de hersenen)
- cognitieve achteruitgang
- geheugen (vooral korte termijn geheugen)
- concentratieproblemen
- problemen met het vinden van de juiste woorden (afasie)
- desoriëntatie
- depressie (milde tot ernstige), stemmingswisselingen, suïcidaliteit, labiliteit (veel huilen), snelle geïrriteerdheid, woede uitbarstingen
- angststoornissen, delier, wanen, paranoia, manisch gedrag, hallucinaties, psychose, catatonie, bipolaire stoornis, obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis

- veranderde mentale toestand, persoonlijkheidsveranderingen, vervreemdend gevoel, wazige staat van bewustzijn (brainfog)
- dementie (prefrontale lob), Alzheimerachtige verschijnselen.
Er kan ook folaat deficiëntie zijn. Heeft psycholoog daar weet van? Rotterdam B12 institute - 'Differentiaaldiagnose Vitamine B12 en folaat deficiëntie is wenselijk bij stoornissen binnen het psychisch spectrum' https://b12-institute.nl/pleidooi-voor- ... -spectrum/

Schildklier kan ook psychische klachten veroorzaken heeft psycholoog daar weet van? https://www.schildklier.nl/hypothyreoid ... thyreoidie
Kortom laat je niet afleiden door psycholoog als je naar Wolffenbuttel kunt gaan zal alles goed worden onderzocht en getoetst.
Psycholoog heeft de kennis vast niet is misschien bang betalende klant kwijt te raken?
Gast

Bericht door Gast »

Sterre,
Probeer nu alles even "stil" te zetten,je hebt een enorme prestatie geleverd : de doorverwijzing via je huisarts,heeft je bakken met energie gekost,en nu komt je psycholoog met opmerkingen en daar word je onzeker van,ga je malen in je hoofd(ik herken alles,heb dat ook meegemaakt)en dan nog minder energie,waarschijnlijk slecht slapen etc etc..
Dit doet je geen goed,laat het allemaal maar even los,wacht het gesprek met je internist af,en ga deze vraag aan hem stellen,hij heeft hier zeker een antwoord op,
Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Sorry de paniek sloeg echt effe toe. Vind het ook zo spannend allemaal en moe van alles dat ik in huilen uit barstte en dacht ik weet het ook niet meer.

Dankjewel jullie allemaal jullie zijn super lief!!!!!
Inderdaad psycholoog zei ook ik ben geen medicus en inderdaad weet zij dat allemaal niet van b12.
Ik laat het nu ook rusten het is klaar zo. Ik ga naar Wolffenbuttel als hij mij aan wil nemen dat screenen ze daar en hij is professor dus weet vast heel goed wat hij doet.

Hehe wat een stress weer.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Van spuiten van B12 ben ik psychisch niet beter of slechter geworden.

Verder sluit ik mij aan bij degenen die je hierboven adviseren eerst maar eens te zien wat Wolffenbuttel gaat zeggen en je voor die tijd niet gek laten maken.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke dankje luipaardje
Plaats reactie