Het doolhof van ME organisaties

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Het doolhof van ME organisaties

Bericht door agnes »

Er zijn zoveel ME organisaties in Nederland : Steungroep (mij goed bekend, heb ik veel aan te danken ), ME vereniging, ME / CVS Vereniging, ME Stichting, ME Centraal, Millions Missing...

Ik weet -afgezien van de Steungroep -niet wat de verschillen tussen al deze organisaties zijn.
Wie helpt mij om de weg te vinden in dit doolhof?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Het doolhof van ME organisaties

Bericht door soof »

* ME/CVS vereniging; toffe club (en niet alleen omdat ik er een tijdje bijhoorde ;)) die binnenkort een evenement heeft; http://www.me-cvsvereniging.nl/nieuws/p ... mecfs-tour
* ME Stichting; iets minder tof want ze schijnen wel eens CGT te steunen al heb ik daar niet zoveel van gemerkt maar doen vast ook allerlei goeie dingen voor ons, maken mooi magazine
* ME Vereniging; voor zover ik weet een éénmansbeweging van Guido den Broeder, íets te fanatiek naar mijn smaak al heeft hij soms best nuttige dingen te melden
* ME Centraal; verzamelen en delen vooral info, online
* Millions Missing; verzamelen vooral schoenen :D
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Het doolhof van ME organisaties

Bericht door agnes »

Super bedankt Soof! Nu kan ik de weg een beetje vinden in het doolhof.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Het doolhof van ME organisaties

Bericht door jkieboom »

@Soof, @agnes
even een paar correcties.
ME/CVS Stichting heeft inmiddels ook al even volledig afstand genomen van CGT en GET.
De ME/CVS Stichting, ME/cvs Vereniging en Steungroep ME en arbeidsongeschiktheid werken tegenwoordig vaak samen!
Millions Missing Holland doet veel meer dan schoenen verzamelen. Zie bv. hun acties van deze week en morgen staat er ook het nodige op de planning!
Deze acties worden ook weer ondersteund door de hierboven eerder genoemde patiëntenorganisaties.
25 mei is er ook weer een ME-dag (iets later dit jaar) zie www.MEdag.nl voor meer info
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Plaats reactie