Wakker blijven met Oud & Nieuw

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door robin123 »

De afgelopen 3-4 jaar kon ik niet meer opblijven tot 12 uur. En dan mis ik hier toch behoorlijk wat groot vuurwerk van 3 kanten.

Als ik wakker probeer te blijven door eerder op de dag te gaan slapen, dan zeg mijn innerlijke klok nog steeds dat tussen 8 en 9 uur voor mij bedtijd is. Een product van gewenning. Dat is ook de reden dat ik niet zeg "biologische klok"

Was benieuwd of anderen daar ook zulke problemen mee hebben en wat jullie geprobeerd hebben er tegen te doen.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door jhanne »

vorig jaar moest ik om halftien naar bed wegens energie op. Ik ben met oud en nieuw wat eerder gegaan en tegen twaalf opgestaan en vanachter het raam naar het vuurwerk gekeken.

Momenteel zit ik op een routine van tegen twaalf naar bed en rond 10 weer op dus dat is gemakkelijk
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door eline1 »

Misschien kun je begin de avond gaan rusten en eind van de avond uit bed gaan zodat je 12 uur wakker bent?
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door eline1 »

robin123 schreef:De afgelopen 3-4 jaar kon ik niet meer opblijven tot 12 uur. En dan mis ik hier toch behoorlijk wat groot vuurwerk van 3 kanten.

Als ik wakker probeer te blijven door eerder op de dag te gaan slapen, dan zeg mijn innerlijke klok nog steeds dat tussen 8 en 9 uur voor mij bedtijd is. Een product van gewenning. Dat is ook de reden dat ik niet zeg "biologische klok"

Was benieuwd of anderen daar ook zulke problemen mee hebben en wat jullie geprobeerd hebben er tegen te doen.
Ik heb heel veel moeite om in slaap te komen dus ik red 12 uur altijd wel. Ga dan begin van de avond naar bed en rond 9 uur er uit. Wel een enorme terugslag die dagen erna maar dat heb ik er voor over !
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door evaluna »

eline1 schreef:Wel een enorme terugslag die dagen erna maar dat heb ik er voor over !
Dit vat goed samen hoe ik erover denk: je normale ritme aanhouden is wat het voor je lichaam het gemakkelijkste maakt. Ik ken geen middeltjes die het mogelijk maken éénmalig langer op te blijven.

De vraag is eerder hoe belangrijk het voor jou mentaal is om dat vuurwerk om middernacht mee te maken. Af en toe doe ik ook iets waarvan ik weet dat ik er een prijs voor zal betalen. Maar dan is het afwegen of het die prijs ook werkelijk waard is...

Ik ga morgen enkele uurtjes in de namiddag mijn moeder bezoeken (die daarenboven jarig is), want eens boven de 80 kan het altijd de laatste verjaardag zijn. Daarna ga ik bij mijn zus en haar familie thuis iets eten, maar om middernacht lig ik gegarandeerd onder de wol. Hoewel het niet zeker is dat ik zal slapen na zo'n vermoeiende bezoekjes. Maar de voorbije jaren heb ik telkens al geweigerd, dus nu zeg ik eens ja, goed wetende dat het de komende week niet leuk zal worden...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door plassterk »

Ben je nog wakker. :D
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Wakker blijven met Oud & Nieuw

Bericht door eline1 »

Beste wensen allemaal voor een beter en hoopvol 2018!
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Plaats reactie