ME en corona (vaccin)

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door luipaardje »

Henny schreef: 24 apr 2021, 17:15 Ik had een langer bericht getypt, maar dat is foetsie.
Dat gebeurde met de oude website ook wel. Als ik langere stukjes wil posten doe ik ze eerst kopiëren voordat ik ze verstuur.
Mocht het dan verdwijnen heb je met plakken de tekst weer terug.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Inderdaad de website logt je vrij snel automatisch uit. Een langer stuk type ik eerst vaak in notepad of eventjes in word en dan copy paste. Maar eventjes een beurse arm is gelukkig nog wel te doen. Hopelijk wordt het niet erger. succes
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door Henny »

Henny schreef: 24 apr 2021, 17:15 Afgelopen dinsdag (als 60+er) gevaccineerd met Astra Zeneca. Buiten (na ruim 24 uur) een paar uur een beurse arm geen opvallende bijwerkingen. (Ik had daar wegens gevoeligheid wel op gerekend.) Hopelijk blijft dat zo.
Of het door de hoeveelheid en soorten bloemen die we gekregen hadden kwam (een toename van mestcellen?) een gebruikelijke schommeling (naar beneden) in energie, of toch het vaccin: toch nog een week flinke vermoeidheid die startte na het vorige bericht.
Gelukkig is mijn leven op die schommelingen ingericht.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door ariadne »

Ik ben een week geleden gevaccineerd met Pfizer. Een dag later was de prikplek wat gevoelig, verder nergens last van.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door rie »

@ariadne Dank je wel voor het delen van je ervaring. Heerlijk positief bericht!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Ik ben inmiddels afgelopen maandag met Moderna gevaccineerd. Op een pijnlijke schouder na, en een klein beetje hoofdpijn in de avond, verder absoluut geen verdere problemen gehad. Hopelijk blijft dat zo.
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door infoman »

Ik zou het vaccin niet nemen, volgens een aantal professoren is het gevaarlijk.

Luister maar eens naar professor Dolores Cahill, is niet meer op youtube want dat
wordt allemaal gecensureerd. En natuurlijk ook Professor Schetters, mogelijk
dat die nog op youtube zit. Thierry Baudet gaat proberen via een rechtszaak om
youtube te straffen voor de censuur.

Of een zeer recent artikel, net binnen:
https://www.xandernieuws.net/algemeen/p ... s-krijgen/
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door Henny »

Professor Schetters is met emeritaat, zijn werkwijze is niet meer wetenschappelijk wegens gebrek aan peer-reviews en goede statistische onderbouwing van zijn uitspraken. Ik zag gebruik van statistiek van hem van het soort dat je op een MBO examen kan zetten met de vraag: Welke statistische regels worden er overtreden om misleiding mogelijk te maken?

Niet dat anderen perse gelijk hebben, maar deze meneer laat ook flink veel steken vallen.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Ik was laatst op het Stadionplein en kon een protestmars van de gele parapluutjes bekijken. Het zag er allemaal gezellig uit. Een gevoel van samenzijn, eendracht, belangrijk zijn. Ze zwaaiden veel naar elkaar. Ik begrijp het wel.
Ik begrijp ook wel denk ik, dat voor het groepsgevoel ideeën moeten radicaliseren. Ik bedoel, heeft het zin om te zeggen dat de aarde iets minder rond is dan wetenschappers zeggen. Nee de aarde is plat. En dan daar een clubje omheen bouwen. De toon in die berichten is daardoor zo ophitsend en extreem. Om het groepsgevoel en de adrenaline te activeren.
Het is alleen jammer dat je in het echte leven geen echte macht en geld kan verdienen met ideeën die niet werken. Met vierkante voetballen kan je niet voetballen. Over een jaar zijn die mensen gewoon weer mensen, zonder macht en aanzien in de samenleving.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door rie »

Over complottheorieën gesproken:
zie https://mecvs.nl/nieuws/reactie-op-face ... ardiozorg/

vooral de een na laatste alinea! Ik weet niet of het mag citeren, maar wat is dit....?

Een UWV arts zei in 2015 tegen mij: "Wat doen wij elkaar allemaal aan". In zijn poging om zogenaamd mindful te zijn. Als je werkt voor het UWV kom je met echt mindful zijn, natuurlijk gauw in botsing. Maar daar moest ik nu wel aan denken.

Laat er ruimte zijn voor (opbouwende) kritiek, ook op het vaccin. Wij weten niets over de lange termijn gevolgen van het MRNA vaccin. En toch heb ik ervoor gekozen. Maar tot nu toe behoorlijk zieker en opvlamming psoriasis door Pfizer. De huisarts zegt dat ze zelfs heeft gezien dat iemand voor het eerst psoriasis kreeg na Pfizer. Dat heef mij niet weerhouden om het vaccin te nemen.
Laten we eerlijker communiceren over de feiten. Over de betrouwbaarheid van testen, over de hoeveelheid mensen dat voldoende afweer opbouwt. Maar ook over het percentage mensen dat geen of onvoldoende afweer opbouwt na vaccineren, etc.

Moeders namen in de jaren zestig ook vol vertrouwen medicatie om zwanger te worden of om misselijkheid bij zwanger zijn te voorkomen. En sommige kinderen hebben daar zeer van te lijden. De moeders hebben zich laten voorlichten en een beslissing genomen. Daarom is juist wetenschappelijk onderzoek zo wezenlijk.

De ME zorgverleners en verbonden patiëntengroepen hebben elkaar al tientallen jaren de tent uit gevochten. Daarom heb ik zoveel respect voor de steungroep. Die hebben zich in al die 30 jaar, soms ondanks persoonlijke aanvallen, altijd correct naar anderen gedragen en bij de feiten gehouden(hoewel Ton v/d Keuken zijn uiterste gaf om dat te veranderen).
De ME zorgverleners moeten met beperkte middelen zorg verlenen voor patiënten die in een zeer zorgelijk situatie verkeren. Dan loop je vaak tegen grenzen aan, die je veel liever (en onder normale omstandigheden) niet zou zijn overgegaan. Als patiënten kennen we dat ook en dat blijkt ook. Maar laten we kritisch, maar zeer respectvol naar elkaar zijn, juist omdat het om ME gaat. Laten we elkaar liefdevol versterken en SAMEN voor ons doel gaan: PERFECT PASSENDE EXCELLENTE ZORG VOOR ME PATIENTEN. Wie daar op tegen is, moet het zeggen.
En verder we kunnen alleen onszelf verbeteren, lief hebben ook naar je vijand toe (wat Etty Hillesum volgens mij uitdroeg). We kunnen dat: YES WE CAN! Maar alleen met elkaar, want ik vind het lastig mijn "vijand" lief te hebben.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Hoi allen,

Ik heb wel vrij hevig gereageerd op mijn 2e Moderna vaccinatie. In de avond kreeg ik last van hoofdpijn en spoedig volgde hevige koude rillingen. De volgende dag voelde ik mij alsof overreden door een vrachtwagen en mijn warmte/koude bleef nog dagen van slag. Nu bijna 2 weken later zijn mijn dagen nog steeds erg matig, ik heb alle rust want ik ben op vakantie, maar ondanks zeer goede nachten van slaap, heb ik nog steeds vaak hoofdpijn, zeker altijd spierpijn of kramp in mijn kuiten. Ben ik nauwelijks vooruit te branden dus zeg maar een terugval in een toch al matige conditie van 70%. Ik voel me slecht, vaak nauwelijks wakker en kan ook weinig. Hopelijk volg er een snel herstel.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door rie »

@plassterk Wat naar voor je. Wellicht met een paar maanden is het verzwakte immuunsysteem wat hersteld, hopelijk. Volhouden maar!

Zelf heb ik pfizer gehad. Net als vriendinnen van mij. Die zijn nu al 2 maanden ziek, zwak en misselijk. Ook een jong mannelijk familielid kreeg een heftige allergische reactie op voeding na pfizer. En allen waren voor de vaccinatie kerngezond.

Zelf kreeg ik na pfizer hevige keel- oorpijn e.d. en hevige steken op de borst. De eerste paar dagen leek het beter te gaan met de psoriasis. Ik denk dat is mooi. Maar daarna vlamde de psoriasis in alle hevigheid op, nu al 2 maanden. Mijn immuunsysteem is verzwakt en vraag mij af of ik het nog langer volhoud. De reactie van de behandelend arts: volhouden, wat kun je anders doen. Vandaar mijn reactie: Volhouden maar!

@plassterk: veel sterkte. Beterschap
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door luipaardje »

Ik heb ook twee keer Moderna gehad. Afgezien van een pijnlijke arm en een dagje grieperig is het goed gegaan. Wel spierpijn, maar die had ik al.

Plassterk hoe gaat het inmiddels met jou?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Hoi, Ja ik ben nu terug van vakantie. Hoewel het moeilijk te zeggen is aangezien je altijd wel slechte periodes kunt hebben en slechte periodes altijd wel aan wat kunt proberen toe te schrijven heb ik denk ik drie weken last gehad. Van onregelmatige hoofdpijn in de avond en hele slappe kuiten overdag. In week 4 van mijn lange vakantie was ik weer mijn normale oude chronisch vermoeide zelf en kon ik weer wat meer. Hopelijk ben ik nu goed beschermd tegen corona. Fijn dat jij zo weinig last had.
katja
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jun 2021, 17:13

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door katja »

Volgend artikel gevonden waarin sommige ME ers wordt afgeraden vaccin te nemen

https://www.rnz.co.nz/news/national/456 ... accination
Plaats reactie