Dominique dochter van JOLANA (moeder met ME)

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

wat vinden jullie van mijn verhaal?

Goed, of :)
5
100%
Slecht :(
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Dominique dochter van JOLANA (moeder met ME)

Bericht door jolana »

Hallo allemaal :D

Ik zal mezelf even voorstellen. :)
Ik ben dus Dominique, dochter van Jolana zoals hier boven staat. Ik ben 14 jaar, zit dus nog op school en ik heb best wel een leuk sociaal leven. Hoewel mijn moeder ziek is. Ik zal hier mijn verhaal vertellen over hoe ik vind dat mijn moeder er mee omgaat, hoe het voor mij is en dat veel mensen het niet begrijpen :evil: .

Mijn moeder ziet er altijd leuk uit en verzorgd. Dat zien mensen ook, ze lacht altijd, maar ik weet dat ze zich diep van binnen heel erg klote voelt. Maar de mensen zien haar van de buitenkant, en niet van de binnenkant. Ze denken dat ze zich aanstelt. ( Ze heeft zelfs familie leden verloren, omdat zij haar niet begrepen). Nou ik weet één ding mijn moeder stelt zich zeker niet aan en probeert nog overeind te staan. En dat vind ik heel erg knap. We hebben erge problemen gehad en niet alleen met ME, maar zie hier het resultaat ze zit hier op de site en ze staat nog overeind ;) :P
Even terug naar hoe ze zich voelt. Elke dag is een gevecht om haar zelf te redden. Ik help haar heel veel en nog meer dan dat. Ik zou zelfs mijn studie willen stoppen om haar te helpen. maar wij hebben samen ook een HELE goede band . Dus WIJ ZIJN NIET TE BREKEN!!! We hebben ook heel veel lol samen. Maar het is wel jammer dat ik niet altijd bijv; naar de stad kan gaan of naar de Efteling ofzoiets. :(
Maar ik ben opgegroeid met die ziekte. Dus ik weet niet anders. Vroeger weet ik wel dat we meer deden, maar toch snap ik haar best. Als zij ook verdriet heeft, heb ik dat ook :roll:. Maar jullie moeten zeker niet denken dat mijn moeder dit allemaal van mij eist. Ik doe het zelf!!!!

-xxx-
Groetjes,
Dominique :D
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Sterkte, moedige Dominique!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

dochter van jolana

Bericht door Alie »

lieve dappere dominique ik heb ook zo met mijn gezin geleeft precies wat jij over je mams schrijft, ik heb al meer dan 30 jaar m, e en nog meer dingen ,was ook altijd en nog steeds leuk gekleed ik heb dus ook dat gevecht meegemaakt, en ook mijn kinderen en man voor hun was dat heel zwaar ,maar ze deden dat met liefde nu lees ik jou verhaal en ik weet dat het zwaar is ,maar ik vind je een superdochter wij zijn trots om jou te leren kennen ik wens je heel veel sterkte lievert en ook de rest van de familie veel liefs en een knuf van alie :wink:
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

dochter van jolana

Bericht door Draakje »

He Dominique,

Vind het echt heel knap dat je hier je verhaal neerzet, denk ook dat niemand denkt dat je moeder van je eist dat je haar helpt.
Vind het ook heel knap dat je je moeder zo helpt en naar de efteling gaan kan vast nog wel eens :)
veel sterkte :)

groetjes Vaness
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

dochter van jolana

Bericht door Marjolijn »

Hoi Dominique,

Ik vind het ook heel goed dat je hier je verhaal doet over hoe het is om een moeder te hebben die ME heeft. Wij lezen hier meer berichten van mensen die het zelf hebben en zo hoor je het eens van een andere kant.
Zo te lezen ben jij echt een superdochter voor je moeder!

Vergeet alleen nooit dat jij als dochter van ook je rot mag voelen over de situatie soms en dat je dan altijd hier van je af kan schrijven he! Want het zal soms best moeilijk zijn voor je, vooral gezien je leeftijd. Desondanks zie ik dat je het goed dragen kunt en er goed mee om kunt gaan. Waarschijnlijk zal je er ook al een hoop van geleerd hebben, en daar groei je ook van van binnen.

Dominique, het beste en veel succes met je school. Super ook dat je schrijft best veel sociale contacten te hebben, want dat is echt heel erg belangrijk en daar kan je dan lekker soms even leuke dingen mee doen om wat afleiding te hebben als je het allemaal wat moeilijker vindt.

Groetjes,
Marjolijn.
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Hey Dominique,

Fijn dat je ook mee schrijft. Je kan mooi onder woorden brengen hoe je het voelt en dat vind ik knap!

Misschien mogen we vaker wat van je lezen??? Ik ben heel benieuwd hoe je het ervaart...
Ik zou er misschien ook nog van kunnen leren omdat ik zelf een kersverse mama ben... Dus als je tips hebt... :wink:

Groetjes van Paula...
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

VOOR PAULA

Bericht door jolana »

Hallo Paula.

Ten 1e, Bedankt voor je lieve berichtje
Ik ben nou thuis, bij mijn moeder, ze heeft de gggriep. Ze voelt zich helemaal een dweil Ik zorg nou voor mijn kleine zusje LUNA :(
Ten 2e, Blijf lachen. En denk niet te veel aan de toekomst, hoe het lichamelijk gaat. Dan ga je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk aan onderdoor. Dus pieker niet te veel ;)
Blijf genieten van je kleintje ( en natuurlijk je partner:) )

Doei,,
Doei,
X
DO
Laatst gewijzigd door jolana op 29 nov 2006, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Trouwens
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes.
Dit is echt een fijn forum hihihi
Jullie horen vast wel wat van mij ;)

Nou ga ik doeidoei
xxxxx-ies,,,
Do
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

domininiqe

Bericht door Alie »

jolana sterkte me je griep dat is echt vervelend he :?: ik heb het ook achter de rug ben nog niet helemaal opgeknapt ,ik vind dat je een geweldige dochter heb ,en do als jij je verhaaltje kwijt wil altijd even spuien hier ,wij zijn trots op je ,,jolana sterkte en beterschap en do hou je taai alle bei een dkke knuf en veel liefs van alie :wink:
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Dank je wel Alie.
Wat een lieverd is mijn dochter he.
Maar ik ben soms bang dat ze te veel voor mij gaat zorgen.
Zij is ook nog een kind ze moet eigenlijk een onbezorgde jeugd hebben.
Ik voel me dan soms ook best schuldig ten opzichte van haar .
Hoe ging jij daarmee om aangzien dat je hiermee al zoveel ervaring hebt met deze rotziekte :evil:
Heel veel liefs Jolana
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

dominique

Bericht door Alie »

hallolieve jolana ja het is inderdaad heel moeilijk voor een moeder omdat te verteren maar je kunt er niets aan doen, ik had gelukkig nog een man die probeerde het op te vangen, maar ik heb mij heel schuldig gevoeld ,mijn dochter is nu getrouwd en heeft een leuk leven en zei dat ze alles wat zij voor mij gedaan had met liefde zo weer zou doen ,je dochter is jong en sterk ,als het haar te veel word zal ze dat best wel aangeven ,maak je daar niet te druk over want dat is niet goed probeer het een beetje te aanvaarden jij heb hier toch ook niet omgevraagt ,maar ik kan je dochter niet, maar ik vind het een kei ,veel sterkte en een knuf van alie :wink:
Laatst gewijzigd door Alie op 28 nov 2006, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, sommigen worden wel erg snel volwassen of, m.a.w. "opgezadeld" met naasten met ME, o.i.d., of hebben zelf al op heel jonge leeftijd ME.....

Soms moeilijk de voordelen hiervan te zien, maar achteraf blijken die pas ( als het dan tenminste nog niet te laat is...).

Wat we denk ik met zijn allen goed moeten beseffen, is dat er geen strakke lijn is in het leven. Sommige peuten denken dat wel, maar als je je herinnert aan dat meisje dat in Duitsland ontvoerd is en veel aandacht heeft gekregen van haar ontvoerder (8 jaarf ofzo) , zowel super negatief als ook w.s. soms positief, en dan de berichten leest, dat psychiaters eigenlijk bij haar in consult zouden moeten gaan, begrijp je misschien wat ik bedoel.

En wat te denken van al die oorlogsslachtoffertjes of huties en tuties?? 't Ontbreekt em wat al te vaak aan collectief gebeuren, dat vormt het echte probleem: het samen voor dezelfde problemen staan.
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Beste Annac
Bedoel je dat je door ellende groeit geestelijk gezien?
vriendelijke groet Jolana en Dominique :D
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Re: VOOR PAULA

Bericht door paula »

jolana schreef:Hallo Paula.

Ten 1e, Bedankt voor je lieve berichtje
Ik ben nou thuis, bij mijn moeder, ze heeft de gggriep. Ze voelt zich helemaal een dweil Ik zorg nou voor mijn kleine zusje LUNA :<
Ten 2e, Blijf lachen. En denk niet te veel aan de toekomst, hoe het lichamelijk gaat. Dan ga je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk aan onderdoor. Dus pieker niet te veel ;)
Blijf genieten van je kleintje ( en natuurlijk je partner:) )

Doei,,
Doei,
X
DO
Bedankt voor je reactie!
Rot voor jullie dat je moeder de griep heeft!
Je zusje heeft een prachtige naam: onze hond heet Luna en de tweede naam van onze dochter is ook Luna. We hebben iets met de maan... :wink:
Genieten doen we zeker van de kleine... het is een prachtige en lieve meid. Ook is ze heel makkelijk: wie had er nou durven dromen dat ze nu al 8 uren per nacht door kon slapen! En het is een kleine lachebek... Moet om alles lachen en heeft het naar haar zin. Heerlijk is dat!
Is je zusje ook een beetje makkelijk om voor te zorgen?? Of heb je je handen eraan vol... :? ze is al 1 toch?

Ik hoop dat de griep snel weer wegtrekt! Wens je moeder maar beterschap en jij sterkte ermee!!!
Groetjes!!!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, een beetje bedoel ik dat wel, geestelijk groeien;

Alleen is scheefgroeien wel een groot risico......Hoe je dat moet voorkomen, weet ik niet en is ook weinig voor.
Plaats reactie