zieke moeder met me/cvs

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annybel
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2010, 14:56

zieke moeder met me/cvs

Bericht door annybel »

hallo allemaal
mijn moeder heeft al heel lang sind haar 18de ME/CVS mijn zusje en ik vinden dat niet leuk ik zou graag met iemand willen praten die ook een moeder heeft met ME/CVS ik hoop het graag van jullie te horen.

gr annybel
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi Annybel,

:P Welkom hier, meis! Ik heb net als je moeder ME/CVS. Ik vind het heel goed dat je je hebt aangemeld.
Er zijn al wat meer kids die van zich hebben laten horen, zoals Lissie en Sarah.

Kijk ook hier: www.me-gids.net/index.php?name=PNphpBB2 ... highlight=
En: www.me-gids.net/index.php?name=PNphpBB2 ... highlight=

Groetjes, Louisa
Afbeelding
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hoi Annybel!
Ook aan jou wil ik zeggen dat ik het leuk vind dat je hier komt kijken. Het moet zeker niet zo gemakkelijk zijn om een moeder met ME te hebben. Ik weet niet hoe dat is want mijn moeder heeft het niet, maar ik zelf heb wel ME.
Dus zoals ik ook al aan Lissie zei: als je hier je ei kwijt wilt of je hebt vragen, laat maar horen!
Groetjes,
Sofie
Gebruikersavatar
annybel
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2010, 14:56

Bericht door annybel »

bedankt voor je reactie :D
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Hallo annybel,

Tof dat je ook op het forum komt! Van harte welkom!
Ik heb zelf ME/CVS en kan dus geen ervaringen uitwisselen als dochter van...
Maar je kunt bij mij ook altijd terecht met vragen of verhalen, je ziet maar!

Groetjes,
Lea
heidi
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 apr 2011, 17:14

Bericht door heidi »

dag annybel
ik ben moeder van drie kids,mijn zoon was al groot toen ik cvs kreeg,mijn dochter was toen 12,ik kreeg nog een nakomertje toen was ik nog niet ziek,maar toen ik ziek werd acht jaar geleden heeft mijn oudste dochter veel zorgen moeten overnemen van mij om haar te helpen.Het word me nu fel verweten.Doe dat nooit tegen je mama aub,want ze kan er ook niets aan doen
Ik begrijp dat het niet gemakkelijk is voor jou,maar je moeder is er nog en veel kinderen heben geen moeder meer
Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb,maar wilde gewoon mijn ervaring met je delen
DIKKE KUS heidi
neven say you're happy,when you're eyes still cry
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Het zou tof zijn dat mijn kids zich zouden kunnen aanmelden. Mijn dochters zijn 5 en 7 jaar oud. De grootste duwt mij om mij regelmatig te gaan wandelen en begrijpt dat ik soms in haar bed inslaap.
De kleinste heeft heel schrik dat ik overlijd; Ze vraagt me vaak of ik dood ben...
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

welkom

ik vind dat je niet mag/kan zeggen dat annybel geen negatieve gevoelens mag hebben t.o.v. haar moeder
dit is een forum en ze moet hier alles kwijt kunnen wat ze eventueel wil, ook al is het niet positief

en als haar moeder al ziek was en toch bewust voor kinderen heeft gekozen, dan heeft ze wel degelijk het recht om daar een mening over te hebben
een kind word geboren en heeft daar niets over te zeggen, een volwassen persoon die ondanks een ziekte toch voor een kind kiest heeft een grote verantwoordelijkheid

hoe oud ben je eigenlijk annybel? nogmaals welkom en als je vragen hebt dan hoor ik dat graag
heel veel sterkte!
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Ik voel me verschrikkelijk schuldig ten opzichte van mijn kinderen, omdat ik niet kan geven wat een "normale" moeder zou kunnen geven als energie...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Burial, die beperking legt ze ook niet op. Ze vraagt alleen om het niet tegen de moeder te zeggen, niet als verwijt neer te leggen.

Hier uitspreken is wel een goed idee. Want hier weten we, waar ze het over heeft.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik snapt wel wat ze bedoelt, maar wie zeg dat dat niet zou mogen?
misschien staat dat kind wel volledig in zijn of haar recht...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dat is heel goed mogelijk hoor. Ouders zijn botter dan ze denken. En ze jagen allerlei idealen na, wat ze beslist zouden moeten doen met/voor hun kinderen, ongacht hoe die kinderen daar zelf over denken.
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

Hoi annybel,

Ik vind het heel moedig van jou dat je hier voor info komt.
Zelf weet ik sinds 3jaar dat ik ME heb. Ben moeder van 2 zonen van 16 en 13 jaar. Het is waar dat ik mij als moeder heel vaak schuldig voel omdat ik nietveel kan doen voor mijn kids. Maar ik weet ook dat zij het er ook heel moeilijk mee hebben. Ze zijn soms boos en gefrustreerd, verdrietig en teleurgesteld. Ik vind het echter oke dat zij die gevoelens laten zien. Want ook zei moeten deze gevoelens kwijt. En ik weet dat zij mij niet zouden willen missen, ook al ben ik zo ziek. Dus praat er over. Als dat thuis niet kan dan misschien wel met vrienden, een familielid, iemand op school..... Het maakt het voor jou ook makkelijker om dragen.
Veel sterkte.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi Annybel,

Welkom op het forum. Wat rot dat je moeder ME heeft, ik kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt. Je kunt hier altijd je hart luchten en al je vragen stellen. Ik heb zelf ME, ik hoop dat je ook andere kinderen met ouders met ME op het forum vindt en jullie ook met elkaar er over kunnen praten.

@ vgzm, Semma en Karolien, zullen we in dit topic alleen Annybel steunen en geen discussies over erfelijkheid gaan houden?

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Je hebt gelijk, visje...sorry Annybel, welkom hier...

Ik kan me voorstellen dat het geen pretje is om een mama te hebben met ME...en ik kan me heel goed voorstellen d at je soms behoefte hebt om daarover te praten...
laat je niet afschrikken, hoor...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie